וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפיה: כריש לבן ענק ארב במשך שעה ותקף סירה ובה משפחה מבועתת

28.4.2022 / 23:52

כריש לבן באורך 4 מטרים תועד תוקף סירה קטנה של משפחה שיצאה לדייג - והמשיך לארוב לה במשך שעה ארוכה. בסרטון נראה הכריש מזנק לעבר הסירה ונוגס במנוע, כשברקע בני המשפחה זועקים באימה

מפגש נדיר עם כריש לבן ענק/Mauricio Hoyos Padilla

כריש לבן ענק באורך ארבעה מטרים תועד תוקף סירה ובה אב, אם ובנם בן ה-14 שיצאו לדייג מול חופי מערב אוסטרליה. הכריש המפלצתי נראה מזנק מהמים, נוגס במנוע הסירה ולאחר מכן ממשיך לארוב למשפחה במים במשך שעה שלמה, כשהוא אינו מוכן לוותר על הטרף שלו.

דיוויד טאקפילד, אשתו קוניה והבן שלבי יצאו לדייג, כשלקראת סופו הבחינו בטורף הימי הענק האורב להם. דקות ספורות לאחר מכן נראה הכריש מזנק מהמים לעבר הסירה ונועץ את מלתעותיו במנוע הסירה. בסרטון שצילמו ניתן לראות את הכריש שוחה ממש אל עבר דופן הסירה, פותח את פיו לרווחה ומשתמש בשיניו החדות כתער כדי לנגוס במנוע החיצוני של הסירה. צרחות של בהלה נשמעו ע"י בני המשפחה שהותקפו. קוניה נשמעת צועקת: "הו! הוא מנסה לאכול את המנוע!". מאוחר יותר היא סיפרה לכתב 9News: "היה לי עור ברווז! מעולם לא ראיתי כריש כל כך גדול". מר טאקפילד הוסיף: "אפשר היה להרגיש את הסירה זזה מעט כשהוא פגע בה".

צפו במפגש הקרוב מדי

המשפחה נהנתה ממסע דיג קצר בשישי ה-15 באפריל מול חופי מנדורה, דרומית לפרת', כשלפתע הכריש הופיע. הם סיפרו שלאחר התקיפה הראושנית הוא המשיך להסתובב סביב הסירה במשך כשעה ארוכה לפני שצלל בחזרה למעמקים. דייוויד סיפר ל-9News: "היה לנו אורח גדול מהמעמקים, כריש לבן בגודל נאה. הוא ניסה לקחת ביס במנוע - היינו מהופנטים".

משפחת טאקפילד משחזרת את אגעי האימה

דיוויד אמר שהוא כמובן מעולם לא ראה כריש בגודל כזה, שלא לדבר על קרבה שכזו. להערכתו, הכריש הלבן הגדול ניסה לגנוב את הדגים שדג בנו שלבי - אך ללא הצלחה. המשפחה חזרה לחוף בביטחה עם כל הדגים שאספו. דייוויד אמר: "אנחנו לא מעריכים את הכרישים מספיק, עד שאנחנו נתקלים באחד כזה מקרוב. זה מגרש המשחקים שלהם. בסופו של דבר זו הייתה גולת הכותרת של סוף השבוע של חג הפסחא".

  • עוד באותו נושא:
  • כרישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully