וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעיין חדש ייקרא על שם רנה שנרב שנרצחה ליד מעיין

רנה שנרב ז"ל נרצחה ב-2019 ממטען שהניחו מחבלים, כשבילתה עם משפחתה במעיין בבנימין. בפסח ייחנך "עין רנה" - מעיין לזכרה בישוב מחולה שבבקעת הירדן. "זה מרגש אותי כי רנה נרצחה במעיין, וזה המעיין הראשון שייקרא על שמה", אמר אביה שנפצע אף הוא בפיגוע

מעיין עין רנה ליד מחולה/צילום: עמותת קול רנה

אין מי שלא הזדעזע למשמע הפיגוע במעיין עין בובין ("עין דני") ב-23 באוגוסט 2019, שבו נרצחה רנה שנרב ז"ל בת ה-17 ונפצעו קשה אביה ואחיה על ידי מטען חבלה שהונח באתר שבמערב חבל בנימין.

פסח 2022: מדריך טיולים, מסלולים ואירועים

עתה, מגיעה התשובה של "עמותת קול רנה" שהוקמה לזכרה, בדמות מעיין חדש שייחנך ביום ראשון הקרוב ליד הישוב מחולה שבבקעת הירדן, על גדת ערוץ נחל מילחה. העמותה הוקמה על ידי בני משפחתה וחברותיה של רנה, והיא מפעילה ומקיימת פרויקטים פרטיים וציבוריים ללא כוונת רווח - פשוט כדי לעשות טוב. למשל, "פק"ל רנה" שהוא ארגז עם ציוד לקפה/תה, חטיפים וספר אורחים שהונח במספר מעיינות בגולן.

המיקום של המעיין נבחר לאחר שתושב מחולה, שביקש להישאר עלום שם, הכיר באר ישנה ש"אינה מסומנת במפות ולא מוכרת על ידי רוב התושבים באזור", לדבריו. "ליד הבאר ישנה דרך רומית עתיקה", הוא מוסיף. לדבריו, לפני כשנתיים אחד הבדואים באזור תקע צינור באמצע הבאר והוציא משם זרימה. "אלפי שנים חשבו שמדובר בבאר שבעצם מדובר במעיין!" הוא אומר.

"זה אחד הפרויקטים שהכי מרגשים אותי ואת המשפחה", אמר לוואלה! תיירות אביה של רנה הרב איתן שנרב, "כי רנה נרצחה במעיין, וזה המעיין הראשון שקוראים על שמה. זה הניצחון מבחינתנו. לא היה שם כלום, רק נביעה קטנה, והנוער המדהים של מחולה בנו את זה עבורה".

עין רנה ליד מחולה. עמותת קול רנה, תמונות גולשים
הבריכה שנבנתה ב"עין רנה", ושלט המנציח את רנה שנרב ז"ל/תמונות גולשים, עמותת קול רנה
עין רנה ליד מחולה. עמותת קול רנה, תמונות גולשים
גוייסו עשרות אלפי שקלים לבניית הבריכה לזכר רנה/תמונות גולשים, עמותת קול רנה
באר ישנה שהסתבר שהיא מעיין והפכה לעין רנה ליד מחולה. עמותת קול רנה, תמונות גולשים
ה"באר" העתיקה ליד הדרך הרומית, שהתגלתה כמעיין פועם/תמונות גולשים, עמותת קול רנה

נביעה חמימה על בקע ים המלח

לפני כחצי שנה, בעזרת קמפיין גיוס ובעזרת הכפלה שלו על ידי עמותת "קול רנה" (שמנהל אותה הרב איתן שנרב, אבא של רנה שנפצע, כאמור, בפיגוע), גוייסו עשרות אלפי שקלים לבניית בריכה לזכר רנה.

מה שמעניין בנביעה זו, שיושבת על בקע ים המלח, הוא שמדובר בנביעה חמימה (כמו הרבה נביעות באזור), ומדובר בנביעה פועמת (מעיין פועם), כלומר היא נובעת למשך שעה לדוגמה, ואז לא נובעת במשך שעתיים. אגב, האזור עמו מלא במעיינות ונביעות מוכרות יותר ופחות, למשל "עין סוכות" שנמצא מזרחית לעין רנה.

לאנשי העמותה חשוב לציין, כי למרות שהמעיין נמצא מעבר לקו הירוק - בבקעת הירדן - מדובר באדמות מדינה. לדברי אותו גורם, הבדואים באזור שותפו מהרגע הראשון בתוכניות ולא התנגדו. "להפך - סוכם איתם שמי הנביעה יחולקו חצי-חצי בין הבריכה לבינם והם גם עזרו לנו לבנות את המקום", הוא אומר. "הם לא צריכים את המים האלה להשקייה, אלא הם מגדלים שם דגים והמים פשוט נשפכים לנחל אחרי בריכות הדגים שלהם".

עין רנה ליד מחולה. עמותת קול רנה, תמונות גולשים
המים במעיין צלולים ומקורם בנביעה עתיקה/תמונות גולשים, עמותת קול רנה
עין רנה ליד מחולה. עמותת קול רנה, תמונות גולשים
הפרגולה שבנו נוער בקעת הירדן מעל עין רנה/תמונות גולשים, עמותת קול רנה

בקרוב יהיו גם ספסלים ונדנדות

מעל בריכת המעיין נבנתה הפרגולה על ידי נוער בקעת הירדן בהתנדבות מלאה, ובקרוב יהיו גם ספסלים ונדנדות. גובה המים הוא כחצי מטר.

ביום ראשון, 17 באפריל 2022 בשעה 10:00, ייחנך עין רנה במעמד המשפחה וחברי כנסת. הציבור מוזמן. לפרטים: 054-6466685.

איך מגיעים: נוסעים על כביש 90 דרומית למחולה, וכ-1 ק"מ לפני הישוב, פונים שמאלה (מערבה) לדרך עפר במקביל לכביש. נוסעים על הדרך כ-700 מטרים, פונים ימינה במזלג דרכים ואחרי 100 מטרים חונים וצועדים 50 מטרים לנקודה.

"זו ההנצחה הכי חיובית שיש ונשתדל שיהיו עוד מעיינות על שמה", אומר הרב שנרב. "יש אחד שנבנה בימים אלה ב'מחנה גדי' בבקעה, כי מים זה חיים וגם תורה, וזה השילוב שיביא את הגאולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully