וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מחדשת את הטיסות אליה מ-52 מדינות "ידידותיות", בהן ישראל

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 10:40

רוסיה היא המדינה שחלות עליה הסנקציות הקשות ביותר בעולם כרגע (יותר מאיראן). עם זאת, מה-9 באפריל תבטל הממשלה את הגבלות הקורונה בטיסות ל-52 מדינות "ידידותיות", בהן ישראל, סין, טורקיה, פקיסטן, צפון קוריאה וערב הסעודית. בחברה טובה

בווידאו: הרגעים האנושיים הבלתי נשכחים מהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה/צילום: רויטרס

החל מה-9 באפריל תסיר ממשלת רוסיה את ההגבלות על טיסות מרוסיה ואליה מ-52 מדינות, כך לפי סוכנות הידיעות הרוסית TASS. ההגבלות הוצבו כדי להאט את התפשטות הקורונה והוסרו בעצת המטה המבצעי ללחימה בנגיף הקורונה.

ראש ממשלת רוסיה מיכאיל מישוסטין הכריז על המהלך, שלדבריו חל על "מדינות ידידותיות". "החל מה-9 באפריל אנחנו מסירים את ההגבלות שנקבעו למלחמה במגפת הקורונה, שחלו על טיסות סדירות וצ'רטר בין רוסיה למספר מדינות אחרות. כעת אנו מחדשים את הטיסות ל-52 מדינות, בהן ארגנטינה, הודו, דרום אפריקה ושאר מדינות ידידותיות".

מישוסטין הוסיף כי קודם ניתן היה לטוס ל-15 מדינות ללא הגבלות, כולל כמה מדינות של ה-EAEU (האיחוד הכלכלי האירואסייתי), קטאר, מקסיקו ואחרות. האיחוד הכלכלי האירואסייתי הוא איחוד כלכלי של רוסיה ו'שכנותיה הקרובות', שנוצר לאחר התפרקותה של ברית המועצות כדי לטפח סחר ופיתוח. האיחוד האירואסייתי נתפס לעתים קרובות כאמצעי סיכול להשפעה של האיחוד האירופי. בין מדינות המפתח שחברות באיחוד זה נמנות רוסיה, בלארוס, ארמניה, קזחסטן וקירגיזסטן.

נמל התעופה דומודדובו, רוסיה, 6 באפריל 2006. AP
נמל התעופה דומודדובו במוסקבה/AP

חברות תעופה בינ"ל כבר נוחתות ברוסיה

ההצהרה של סוכנות הידיעות הרוסית TASS, מפרטת את כל 52 המדינות שבהן ניתן לחדש את הטיסות, שניתן לקבץ באופן כללי באפריקה, המזרח התיכון, אסיה ודרום ומרכז אמריקה. חלק מהמדינות שיוכלו לטוס לרוסיה וממנה החל מה-9 באפריל כוללות את ברזיל, סין, טורקיה, ישראל, הודו, פקיסטן, דרום אפריקה, צפון קוריאה, סיישל וערב הסעודית.

בעוד שחלק מהתגובה הרוסית לסנקציות הכלכליות פירושה סגירת המרחב האווירי שלה בפני חברות תעופה מ-36 מדינות, טיסות בינלאומיות כבר מגיעות ויוצאות מרוסיה על בסיס יומי. סריקה מהירה של לוח הטיסות היום (שלישי) בשני שדות התעופה של מוסקבה - שרמטייבו (SVO) ו-דומודדובו (DME), מציגה חברות תעופה בהן אייר ערביה, איתיחאד איירווייז ואמירייטס מהאמירויות, קטאר איירווייז, אייר סרביה, קוריאן אייר, אייר צ'יינה, סרילנקן איירליינס ואחרות המפעילות טיסות בינלאומיות.

עוד בוואלה!

בגלל רוסיה: זה קו התעופה הארוך ביותר בעולם

לכתבה המלאה
מטוס דרימליינר בואינג 787 אל על. צילום: יח"צ בואינג,
טיסות מישראל יוכלו לנחות במוסקבה כשיוסרו ההגבלות ב-9 באפריל. אל על/צילום: יח"צ בואינג

מסדרון אווירי מרוסיה למזרח התיכון

נתוני אתר Flightradar24.com שעוקב אחר טיסות בעולם, מציגים מסלול פופולרי של טיסות מדובאי החוצה את איראן, טורקמניסטן, קזחסטן ודרך רוסיה למוסקבה. זהו מסדרון אווירי פשוט מרוסיה למזרח התיכון, שבו ניתן לקשר טיסות לכל אותן "מדינות ידידותיות" שראש ממשלת רוסיה מדבר עליהן כל כך בחיבה.

בעוד שרוסיה היא כיום המדינה שמוטלת עליה הסנקציות הקשות ביותר בעולם, לפני איראן, סוריה וצפון קוריאה, היא לא עומדת בפני סנקציות ממדינות במרכז ודרום אמריקה, אפריקה, חבר העמים ואסיה, מלבד יפן. כשכל אותם אזורים פתוחים בפני רוסיה, לחברות התעופה שלה יש שדה משחק גדול ובטוח לפעול בו והן יכולות לעמוד כנגד הסנקציות העולמיות שמונעות מהן תדלוק מטוסים או תיקון ואחזקה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully