וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונציה מחלקת לתיירים אקדחי מים נגד שחפים

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 9:41

זו לא בדיחה: השחפים בוונציה הפכו להיות יותר ויותר חצופים, וכבר חוטפים מזון מידיהם של הסועדים במסעדות. אקדחי המים הפכו להצלחה גדולה במלחמה נגדם, וכעת כבר חושבים על טקטיקות הרבה יותר מוטרפות

בווידאו: תעלות ונציה הנקיות בזמן סגר הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בשנים האחרונות, הצליחה העיר האיטלקית הפופולרית ונציה להגיב בהצלחה רבה לכמה איומים חדשים שפקדו אותה. אלו כללו, בין השאר, הקמת מערכת מתקדמת בעלות של כ-6.5 מיליארד דולרים שנועדה להגן על המרחב העירוני מפני הצפות, הטלת דמי כניסה לתיירים הפוקדים את העיר במטרה להיאבק בתיירות היתר, שפוגעת קשות במרקם החיים של ונציה ובתשתיות שלה, וגם איסור מוחלט על עגינת ספינות שיט בסמוך למרכז ההיסטורי של העיר. זאת במטרה לצמצם את נהירת התיירים המגיעים לביקורים קצרים והמוניים.

אבל לאחרונה, ענף התיירות הוונציאני מגיב לסכנה מסוג שונה לחלוטין: השחפים, שקיבלו אומץ והחלו לחטוף מזון מבני האדם המטיילים בעיר. אתר The Points Guy מדווח כי מלונות בעיר החלו להשיב מלחמה, באמצעות חימוש האורחים שלהם באקדחי מים.

אקדחי המים מצטרפים לשיטות אחרות למלחמה במעופפים הימיים הללו. שיטה נוספת היא הבאת מזון קל (חטיפים למשל) לאורחים תחת מפיות, כדי למנוע מהציפורים להגיע אליו. כעת, כאמור, ימתינו לאורחים בכמה ממלונות היוקרה של העיר אקדחי מים על שולחנות האוכל. הסועדים נקראים לכוון את ה"נשק" לעבר הפולשים המכונפים, כאשר הם חשים כי הסעודה שלהם מאוימת.

גונדולה בתעלה המרכזית של ונציה. ShutterStock
קיבלו אומץ והחלו לחטוף מזון מבני האדם המטיילים בעיר. שחפים בוונציה/ShutterStock

הכל התחיל בגלל קרואסן

אנריקו מאצוקו, מנהל מלון Grand Canal הסביר כי הקש ששבר את גב הגמל היה תקרית שבה כיכב מאפה תמים. "החלטנו לפעול לאחר שאורח שלנו הרים קרואסן מהצלחת, קירב אותו לפיו - ושחף שארב לו צלל לעברו וחטף את המאפה מידו".

במהרה, מלונות יוקרה נוספים באזור כיכר סן מרקו אימצו את השיטה ואף הגישו לאורחים אקדחי מים בצבע כתום בוהק. זאת לאחר שהתגלה כי השחפים חשים לא בנוח בקרבת צבע זה.

הטקטיקה החדשה נחלה הצלחה רבה, ועל פי דיווחים שונים לעתים רק מראה אקדח המים הספיק כדי להרחיק את השחפים ממזונם של האורחים. "ברגע שהם רואים את האקדחים הללו, הם מתעופפים מהמקום. אתה אפילו לא צריך להשתמש בהם, אלא רק להניח אותם לידך על השולחן", אומר פאולו לורנזו, מנהל מלון The Gritti Palace. וכך, מה שאולי עשוי להישמע כמו פעולה שנועדה ליחצן את בתי המלון של ונציה, הוא עניין רציני בהחלט. הרבה יותר ממה שרבים יכולים לדמיין.

זאת מאחר שבעלי הכנף הללו הפכו למטרד ממש באזור הימי, שבו לגונה שבסביבתה פועלים בתי מלון ומסעדות. תיירים רבים נמנעו מישיבה בהם תחת כיפת השמים, והמלצרים נאלצו להתמודד עם דברים שכלל לא קשורים לעבודה המקצועית שלהם.

עוד בוואלה!

מפוצצת בתיירים: ונציה תגבה 5 אירו ליום מכל תייר

לכתבה המלאה
כיכר סן מרקו, ונציה. Shutterstock, ShutterStock
מלונות באזור כיכר סן מרקו אימצו את השיטה במלחמה נגד השחפים/ShutterStock, Shutterstock

בקרוב: בזים בשמי העיר?

בסופו של דבר, העניין הסתכם גם בשורת הרווח של אותם עסקי תיירות. המוקד הבעייתי מכל היה אזור כיכר סן מרקו הידועה, שתמיד עמוסה במבקרים - וגם בשחפים שראו בה אוצר של ממש, בעת חיפוש מזון לזלילה.

איגוד בתי המלון של ונציה תומך באסטרטגיית אקדחי המים, ואף ערך דיונים בנושא טקטיקות נוספות בהם הצטיידות במתקנים שפולטים פולסים אלקטרו-סטטיים. היתה אפילו הצעה להביא אל העיר בזים או עופות דורסים אחרים. וגם זו בהחלט לא היתה בדיחה. "נוכל להנהיג 'מערכת לשיתוף בזים' בין בתי המלון", ציין קלאודיו סקרפה, נשיא האיגוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully