וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהן המדינות הבטוחות ביותר להיות בהן במקרה של מלחמת עולם שלישית?

1.3.2022 / 0:06

המלחמה באוקראינה גרמה לאנשים רבים לנסות לגלות לאיזו מדינה יהיה הכי בטוח לברוח אם תפרוץ מלחמת עולם - ומסתבר שיש לפחות שלוש מדינות אליהן כדאי לשים לב ולנסות להגיע אליהן

תיעוד מהקרבות במלחמת העולם הראשונה/צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה אנשים רבים ברחבי העולם מודאגים מהעתיד לבוא. האלימות שראינו עד כה עוררה חשש מפריצתה של מלחמת עולם שלישית ויחד איתה נפתח דיון על מהי המדינה הבטוחה ביותר להיות בה במקרה כזה.

בפורום AskReddit, אדם אחד שאל את המשתמשים האחרים: "אם מלחמת העולם השלישית תתחיל - איזו מדינה לדעתכם תהיה יחסית הבטוחה ביותר - ולמה?" התגובות נעו בין בדיחות לתוכניות מחושבות עם הסברים מדעיים המבוססים על איזה נשק גרעיני קיים חשש שיעשה בו שימוש.

אדם אחד כתב: "קנדה. אבל לא טורונטו... הטריטוריות הצפון-מערביות בקנדה שאף אחד לא מדבר עליהן... בבונקר בעומק 250 מטרים". מישהו אחר הגיב:"אם לשפוט על פי הסרטים - התשובה היא תמיד גרינלנד". אדם אחד כתב: "בדרך כלל הייתי אומר אוסטרליה, אבל אוסטרליה נמצאת כעת בסכסוך עם סין, אז היא ירדה מהפרק".

אחר טען: "התקווה היחידה להישרדות במהלך מלחמה גרעינית תהיה ליד קו המשווה, הרחק מערים מאוכלסות גדולות, וגם אז החורף הגרעיני יהרוג כמעט את כל הצמחייה". והיו גם תגובות פסימיות אפילו יותר, כמו זה שכתב "אם אתה מתכוון למלחמה גרעינית מלאה - אז אין מקום בטוח. נותר רק לקוות שבכל מקום שאתה נמצא תקבל פגיעה ישירה וזה יגמר מהר".

אבל מהי התשובה האמיתית? Express.co.uk בדקו מהן המדינות הבטוחות ביותר בעולם ששווה להמלט אליהן במקרה של פרוץ מלחמה עולמית וחזרו עם שלוש תשובות.

1. איסלנד

בירת איסלנד רייקיאוויק. ShutterStock
בירת איסלנד רייקיאוויק/ShutterStock

לפי מדד השלום הגלובלי (GPI), איסלנד היא המדינה הבטוחה ביותר בעולם - זו השנה ה-13 ברציפות.

זוהי מדינה שלווה ביותר ויש לה שיעור פשיעה ורצח נמוכים מאוד לנפש. בניגוד לאומות אחרות, לאיסלנדים אין צבא והשוטרים בה לא נושאים אקדחים (רק אלות וגז פלפל). היא כל כך בטוחה שאפילו לנשיא איסלנד אין שומר ראש.

אוכלוסיית איסלנד מסתכמת ב-344 אלף איש, היא נמצאת במיקום מרוחק ולמעשה היא אי קטן בלי שום גבול משותף עם מדינות אחרות ולכן היא קלה להגנה (וגם מוגנת בידי נאט"ו). המומחים של המכון לכלכלה ושלום אמרו שאיסלנד היא מדינה שוחרת שלום, שבזכות היותה כזאת היא מסוגלת להתמודד עם מצבים משבריים ולהתאושש מהם; למעשה איסלנד נמצאת במקום הראשון של המדינות השלוות והבטוחות ביותר בעולם מאז החל הדירוג ב-2008.

ומהצד השני

תאילנד, סוריה וגם "ישראל הכתומה": מפת המדינות המסוכנות של 2020

לכתבה המלאה

2. ניו זילנד

סירת מרוץ חותרת במעלה הזרם אל מפלי הוקה, ניו זילנד. ShutterStock
סירת מרוץ חותרת במעלה הזרם אל מפלי הוקה, ניו זילנד/ShutterStock

ניו זילנד היא המדינה השנייה הבטוחה ביותר לביקור לפי מדד השלום העולמי (וישראל מודרגת בו נכון ל-2021 במקם ה-141, שני מקומות בלבד מעל אוקראינה). המיקום המרוחק שלה משאר היבשות והמרחק בכלל ממדינות אחרות גורם לכך שקיים סיכוי קלוש שהיא תותקף או שיפלשו אליה.

כמו איסלנד, שיעורי הפשיעה במדינה נמוכים והפשיעה שכן קיימת היא בעיקר של גניבות קטנות וחטיפת תיקים והיא בין המדינות היחידות בעולם בה השוטרים ממעטים להסתובב כשהם נושאים אקדחים, למעט מקרים מיוחדים. לגבי התקפות טרור, לא היו כאלה בהיסטוריה האחרונה, למעט פיגוע טרור שהתרחש בה ב -15 במרץ 2019 בשני מסגדים בקרייסטצ'רץ', בו נהרגו 51 איש.

לפני שאתם מתכננים נסיעה לניו זילנד, תזכרו לבדוק אם יש שם מגבלות קורונה.

3. שוויץ

זלצבורג, אוסטריה. ShutterStock
זלצבורג, אוסטריה/ShutterStock

שוויץ מדורגת באופן קבוע במקום גבוה ברשימת המקומות המאובטחים ביותר בעולם, כבר שנים (והיא במקום השביעי נכון ל-2021 במדד השלום העולמי). המדינה עצמה נחשבת לאחת מהמדינות בעלות רמת החיים הגבוהה ביותר והכלכלות היציבות ביותר.

מבחינה היסטורית, שוויץ שמרה על עמדה ניטרלית בתקופות מלחמה. הניטרליות הזו היא בחירה עצמית של המדינה והיא קבועה, כשהמלחמה האחרונה ששוויץ הייתה חלק ממנה התרחשה ב-1847.

בנוסף לכך, לכל בית יש בונקר תת-קרקעי ייעודי, שנבנה עוד ב-1963 וההערכה היא שבמדינה יש כ-300,000 מקלטים, מה שהופך אותה למועמדת המובילה להסתתר בה ממלחמה אפשרית.

עוד מדינות שמדורגות בעשירייה הראשונה של מדד השלום העולמי כבטוחות ביותר הן פורטוגל, אוסטריה, דנמרק, קנדה, סינגפור, צ'כיה ויפן. בתחתית הרשימה (שנעשתה לפני פרוץ הלחימה באוקראינה) נמצאות אפגניסטן, תימן, סוריה ודרום סודן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully