וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודאגים ממלחמת עולם שלישית? אלו המדינות הבטוחות ביותר בעולם שתוכלו לברוח אליהן

8.1.2020 / 0:01

חיסולו של מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, עורר חשש אמיתי מפני פרוץ מלחמת עולם שלישית. ברשת מיהרו לפרסם רשימה של עשר המדינות הבטוחות בעולם - אז כדאי שתשמרו עליה למקרה שתפרוץ מלחמה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בווידאו - מפקד משמרות המהפכה איים: "ננקום באופן קשה בישראל ובארה"ב"

האשטאג #מלחמתעולםשלישית החל לצבור תאוצה ברשתות החברתיות לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, בחמישי האחרון בבגדאד. לאחר מותו, בישר המנהיג העליון של איראן עלי ח'אמנאי כי הנקמה תגיע והוסיף: "אני, הממשלה ואומת איראן מגנים בחריפות את הפשע האמריקאי הזה". ואכן, בארצות הברית נערכים לפעולת התגמול האיראנית. גורמים אמריקניים ציינו בפני סוכנות הידיעות אי-פי כי איראן העלתה את הכוננות הצבאית שלה במדינה והיא נערכת לנקמה של "עין תחת עין", שתכלול ניסיון לפגוע במפקד בכיר בצבא ארצות הברית. במקביל גם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר כי חיסולו של סולימאני מהווה "תחילתו של שלב חדש עבור האזור כולו".

כעת מיליונים ברחבי העולם חוששים מהתנקשות עתידית או פעולה צבאית / פיגוע טרור שעשויים להצית שרשרת אירועים שיובילו למלחמה בהיקף מלא.

הלוויתו של קאסם סולימאני, טהראן, איראן, 6 בינואר 2020. רויטרס
הלוויתו של קאסם סולימאני/רויטרס

כדי להרגיע את הציבור, או אולי בעצם כדי להלחיץ יותר, פרסם ה"דיילי סטאר" את רשימת עשרת המקומות הבטוחים ביותר בעולם בהם ניתן להסתתר למקרה שתפרוץ מלחמת עולם שלישית. הרשימה מבוססת על מדד השלום העולמי של "המכון לכלכלה ושלום" שמדרג 162 מדינות בעולם על פי מידת השלום והשלווה השוררים בהן. הגורמים העיקריים המשפיעים על המדד הם רמת האלימות והפשע בתוך גבולות המדינה, ורמת האיום החיצוני עליה מפני מדינות וגורמים אחרים.


לפי המדד, המדינה הבטוחה והשלווה ביותר היא איסלנד. אוכלוסיית איסלנד מסתכמת ב-339 אלף איש, למדינה אין צבא קבע, היא נמצאת במיקום מרוחק ולמעשה היא אי קטן בלי שום גבול משותף עם מדינות אחרות ולכן היא קלה להגנה (וגם מוגנת בידי נאט"ו). המומחים של המכון לכלכלה ושלום אמרו שאיסלנד היא מדינה שוחרת שלום, שבזכות היותה כזאת היא מסוגלת להתמודד עם מצבים משבריים ולהתאושש מהם; למעשה איסלנד נמצאת במקום הראשון של המדינות השלוות ביותר בעולם מאז החל הדירוג ב-2008. על פי מומחי המכון: "מחצית מהמדינות באירופה, היבשת השלווה ביותר בעולם כיום, הידרדרו במיקומן במדד השלום העולמי מאז 2008. איסלנד היא המדינה הנורדית היחידה שבטוחה יותר כיום מאשר בשנת 2008".

כנסיית הדלגרים, רייקיאוויק, איסלנד. ShutterStock
איסלנד הוא המקום הבטוח ביותר בעולם/ShutterStock

ניו זילנד, שואוכלוסייתה מונה 4.8 מיליון תושבים, הגיעה למקום השני ברשימה - זו השנה השנייה ברציפות לאחר ש"שמרה או שיפרה את ציוניה ב -22 מתוך 23 המדדים", לפי מחברי מדד השלום, "אך הידרדרה בהשפעת הטרור עליה בגלל פיגוע טרור שהתרחש בה ב -15 במרץ 2019 בשני מסגדים בקרייסטצ'רץ', בו נהרגו 50 איש". יחד עם זאת המיקום המרוחק שלה משאר היבשות והמרחק בכלל ממדינות אחרות גורם לכך שקיים סיכוי קלוש שהיא תותקף או שיפלשו אליה.

ככה נראים החיים בניו זילנד

100% Pure New Zealand

למקום השלישי הגיעה פורטוגל, עם יתרון ניכר על שכנותיה והיא עלתה השנה בשני מקומות במדד השלום, תוך שהיא עוקפת את אוסטריה. פורטוגל הייתה נייטרלית רשמית במהלך מלחמת העולם השנייה ולא הייתה מעורבת באף מלחמה מאז 1940 והיא באופן מסורתי מתרחקת ממסכסוכים בינלאומיים.

במקום הרביעי תמצאו את אוסטריה, בחמישי את דנמרק, בשישי את קנדה ובשביעי את סינגפור. את 3 המקומות האחרונים בעשירייה תופסות סלובניה, יפן וצ'כיה בהתאמה.

ישראל, מן הסתם, לא נמצאת ברשימת המדינות הבטוחות בעולם, אך היא גם ממש לא אחרונה. אפגניסטן דורגה כמדינה המסוכנת בעולם ולפניהמדורגות סוריה, דרום סודן, תימן, עיראק וסומליה. אבל למקרה שחשבתם שבטוח כאן, כדאי שתדעו שישראל מדורגת במקום ה-146 במדד המדינות הבטוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully