וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דומה לצפע: נחש ממין זעמן מטבעות אותר בכנסת

עודכן לאחרונה: 20.2.2022 / 8:49

אנשי משמר הכנסת איתרו ביום שישי האחרון נחש ממין זעמן מטבעות בכביש העולה לכנסת. הם הודיעו לאנשי התחנה לחקר ציפורים, שלכדו את הנחש הידידותי ושחררוהו חזרה לטבע

נחש זעמן מטבעות נתפס ליד הכנסת/צילום: יהונתן בן ארויה, החברה להגנת הטבע

זו לא הפעם הראשונה שנחש מגיע לכנסת - בחודש מאי האחרון דיווחנו לכם פה על נחשה ממין תְּלוּם-קַשְׂקַשִּׂים משפחת הזעמנים, שנלכדה בתחנה לחקר ציפורים בירושלים, המוכה לפרלמנט הישראלי.

הפעם אנשי משמר הכנסת איתרו ביום שישי האחרון נחש מסוג זעמן מטבעות בכביש העולה לכיוון הכנסת, הודיעו לאנשי התחנה לחקר ציפורים הסמוכה ולאחר לכידה זריזה, שוחרר הנחש חזרה לטבע בבריכת נימן שבשטח התחנה.

יהונתן בן ארויה, מטבע בתחנה לחקר ציפורי ירושלים, משחזר: "במהלך הדרכה שגרתית של קבוצה, קיבלתי טלפון מעמיר בלבן, מנהל התחנה, לרוץ למשמר הכנסת ושהם זקוקים לעזרה. לא הבנתי במה מדובר, אולם לאחר שראיתי כי מדובר בזעמן מטבעות, נחש שדומה מאוד לצפע הארסי למי שלא יודע לזהות, אך אינו מסוכן כלל, נרגענו. לכדתי את הנחש, העברתי אותו לתחנה לחקר ציפורים הסמוכה, נתתי הסבר קטן לקבוצת המבקרים במקום שזכתה לראות את הזעמן מקרוב, ומהר מאוד הוא שוחרר חזרה לטבע. לצערנו, יש נטייה להרוג אותם למרות שיש להם חשיבות עצומה למערכת האקולוגית", הוא אומר.

נחש זעמן מטבעות נתפס ליד הכנסת. יהונתן בן ארויה, החברה להגנת הטבע
דומה לצפע הארסי, אך אינו מסוכן כלל. זעמן המטבעות שנלכד/החברה להגנת הטבע, יהונתן בן ארויה
נחש זעמן מטבעות נתפס ליד הכנסת. יהונתן בן ארויה, החברה להגנת הטבע
הזעמן הושם בתוך מיכל עד ששוחר חזרה לטבע/החברה להגנת הטבע, יהונתן בן ארויה
נחש זעמן מטבעות טורף דרור בתחנה לחקר ציפורים בירושלים. יעקב גת, החברה להגנת הטבע
נחש זעמן מטבעות טורף דרור בתחנה לחקר ציפורים בירושלים, צילום ארכיון/החברה להגנת הטבע, יעקב גת

זעמן המטבעות - מועיל לטבע ולאדם

עמיר בלבן, מנהל תחום טבע עירוני בחברה להגנת הטבע, מסביר כי מתחם הכנסת והשטחים הפתוחים הם מאתרי הטבע העירוניים החשובים במרכז ירושלים, ועד כה חולצו דורבנים, קיפודים ומגוון נחשים.

בקיץ האחרון אף חולץ שם פרחון של נץ צעיר. בנוסף, בימים אלו, כשמזג האוויר מתחמם מעט, נחשים מתחילים להתעורר וכבר היו לא מעט דיווחים ברחבי הארץ על הופעת נחשים, ולכן הציבור נדרש להיות עירני. לדברי בלבן, רוב הנחשים אינם מסוכנים, כולם מועילים לטבע ולאדם וזעמן המטבעות הוא דוגמא קלאסית - למרות שהדגם שלו מזכיר את הצפע, הוא נחש מועיל שניזון עכברים, ציפורים וזוחלים קטנים.

עוד בוואלה!

פחד אלוהים: צפו בנחש צפע שוחה בעמק המעיינות

לכתבה המלאה
נחש זעמן מטבעות נתפס ליד הכנסת. עופר פרומקין, החברה להגנת הטבע
רגע לכידת הנחש/החברה להגנת הטבע, עופר פרומקין
נחש זעמן מטבעות צד זיקית בגוש עציון. חיים ראם, תמונות גולשים
נחש זעמן מטבעות צד זיקית בגוש עציון, צילום ארכיון/תמונות גולשים, חיים ראם

מתמחה בטיפוס על עצים

"הזעמן הוא יכול להגיע לאורך של כמטר וחצי ואחת מהתמחויותיו היא טיפוס על עצים. כך הוא חומס קינים של ציפורים וביכולתו לאכול ביצים וגם גוזלים צעירים. שמו ניתן לו בעקבות אופיו הזועם, שבא לידי ביטוי בעת מצוקה, אז הוא נושף ובמידת הצורך גם נושך. הוא מוגדר כנחש תת-ארסי, יש לו מעט ארס שהוא מחדיר באמצעות לעיסה, בניגוד לצפע, אצלו השיניים הן כמו מזרקי ארס.

"במידה ונתקלתם בנחש בבית או במקום אחר יש להזמין לוכד מוסמך שישחרר אותו בשטח פתוח מתאים. אנחנו שמחים על יחסי העבודה ההדוקים עם אנשי משמר הכנסת, שמדווחים ומסייעים במידת הצורך. אלו יחסי שכנות טובים", מסכם בלבן.

  • עוד באותו נושא:
  • נחש
  • כנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully