וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייל במדבר, נאחז בסלע והבין שנגע בנחש הכי ארסי בישראל

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 11:44

ברק ביכלר מבית ספר שדה עין גדי, סייר אתמול ליד ברכת צפירה שבדרום מדבר יהודה ונתקל בנחש מסוג צפעון שחור (שרף עין גדי), הנחשב לנחש הכי ארסי בישראל. הוא הבחין בו רק לאחר שנגע בטעות בזנבו

נחש זעמן מטבעות צד זיקית/צילום: חיים ראם

נחשים אוהבים חום ויוצאים החוצה מהמחילות שלהם בדרך כלל באביב, לאחר שנת החורף שלהם, כשהם מלאים בארס שנצבר, אבל ברק ביכלר מבית ספר שדה עין גדי של החברה להגנת הטבע, לא ציפה לפגוש אתמול (שלישי) במהלך טיול את הנחש הכי ארסי בישראל.

ביכלר סייר ליד ברכת צפירה שבדרום מדבר יהודה, ונתקל בנחש מסוג צפעון שחור (המכונה גם "שרף עין גדי"). למעשה, ביכלר לא הבחין בנחש אלא רק לאחר שנגע, בטעות, בקצה זנבו. ביכלר מספר כי המפגש והתיעוד הוא יוצא דופן, כי הצפעון השחור נוהג להסתובב בדרך כלל בלילה ולא ביום.

שרף עין גדי הוא נחש ממשפחת הצפעוניים ואורכו בין 60 ל-80 ס"מ. הכשה שלו עלולה להביא למוות תוך שעה, היות והארס שלו פוגע במערכת העצבים, כלי הדם והלב, והוא נחשב לנחש הארסי ביותר בישראל על פי מדד ה-LD50 (המדד לקטלניותו של חומר או קרינה).

נחש צפעון שחור (שרף עין גדי) במדבר יהודה. ברק ביכלר, החברה להגנת הטבע
אין לו נסיוב בארץ. הצפעון השחור שפגש אתמול ברק/החברה להגנת הטבע, ברק ביכלר
נחש צפעון שחור (שרף עין גדי) במדבר יהודה. ברק ביכלר, החברה להגנת הטבע
ברק נתמך בסלע ונגע בזנב הנחש/החברה להגנת הטבע, ברק ביכלר

"הנחשים מתחילים לצאת עכשיו"

לדברי ביכלר, הוא ראה את הנחש כשעלה לכיוון ברכת צפירה "זה נחש פעיל לילה, הוא לא נדיר אבל לא יוצא להיתקל בו, ויותר מיוחד לפגוש אותו ביום", אמר ביכלר לוואלה! תיירות. "הוא כנראה היה במנוחה, וכשנתמכתי בסלע באחת העליות, אז בטעות נגעתי בו בזנב".

למה רואים נחשים באמצע החורף?
ביכלר: "מתחיל להתחמם עכשיו ונחשים מתחילים לצאת בכל הארץ, לא רק במדבר. במדבר יהודה חם לגמרי והם מתחילים את הפעילות שלהם".

איך הרגשת לאחר שהבנת שאתה נוגע בנחש?
"זה תמיד כיף לפגוש נחש בטבע, ובטח נחש כזה. צילמתי אותו ושלחתי למומחה נחשים כדי לזהות אותו, והוא ענה שזה שרף עין גדי, וזה משמח לגלות כי תמיד רציתי לפגוש נחש כזה מיוחד".

ביכלר דואג לציין, שכשרואים נחש צריך להתרחק ואסור לפגוע בו. "מה שמיוחד בו בצפעון שחור זה שהוא מכיש עם שן אחת החוצה, וככל הידוע לי אין נסיוב בארץ לטיפול בהכשה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully