וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפליגה במים ובשמים: יאכטת האוויר הראשונה בעולם

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 8:16

היא תשוט ותטוס במהירות של 110 קמ"ש, יש בה 10 סוויטות מפוארות עם נוף פנורמי, היא תעלה יותר מחצי מיליארד דולר, והיא גם ידידותית לסביבה. הצצה אל "יאכטת השמים" שכבר הוזמנה על ידי איש עסקים גרמני

יאכטה Flying Fox/Imperial

בין הדרכים היותר יוקרתיות לנוע ממקום למקום ברחבי העולם מצויים מצד אחד המטוסים הפרטיים, ומצד שני - היאכטות המפוארות. עם זאת, לאחרונה נולד שילוב מרהיב בין השניים, בדמות מה שניתן לכנות "יאכטת שמים". זאת, כתוצאה משיתוף פעולה ייחודי בין איש עסקים גרמני לבין המעצב האיטלקי פיירפאולו לאזאריני.

לפי אתר Architecturaldigest, יאכטת השמים תהיה מצוידת בשמונה מנועים חשמליים, המונעים באמצעות סוללות קלות משקל במיוחד, וכן על ידי פאנלים סולאריים. היאכטה, שאורכה כ-152 מטרים, תנוע בים ובאוויר במהירות של כ-110 קילומטרים לשעה, והיא תוכל לפעול ברציפות במשך יותר מיומיים. וכל זאת, עם אפס פליטות מזהמות.

אך עניין הפליטות הוא רק חלק מהיותה ידידותית לסביבה: מלבד הניידות החשמלית המלאה שלה, דווח כי היאכטה תיבנה כולה מסיבי פחמן, המתאפיינים בחוזק רב ובקלות משקל.

דרך אידיאלית למסע בעולם

עיצובה של היאכטה מתאפיין בלוק עתידני, ובה תמצאו סלון ופינת אוכל מרווחים השוכנים בתוך המבנה המרכזי, המזכיר במראהו טורפדו. ממרכז כלי הטיס-שיט, נשלפים שמונה גשרים (ארבעה מכל צד), ופוגשים במכלים ענקיים שממולאים בכ-400 אלף ליטרים של גז הליום, המאפשר את ריחופה באוויר. ולצד כל אלו, מצויים בה עשר סוויטות אירוח, שכולן מתהדרות בנופים פנורמיים של 360 מעלות.

תאי ההליום הענקיים משמשים לתפקיד נוסף: ציפה על פני המים, כאשר יש צורך או רצון לשוט בים. שתי האפשרויות הללו, של שיט לצד טיס, מספקות דרך אידיאלית למסע, בהתאם ליעד או למצב הרוח.

כמובן, עדיין מוקדם להספיד את כלי השיט והטיס ה"קונבנציונליים". אולם בעבור איש העסקים שהזמין את יאכטת השמים, שמחירה עומד על 627,511,500 דולר, מדובר בכלי תחבורה שמרמז על העתיד לבוא. למעשה, בחברת העיצוב האיטלקית, מבטיחים שאב-טיפוס של כלי התחבורה החדשני, ייצא לאוויר העולם עוד השנה, כאשר עד לסוף העשור הנוכחי, נוכל לחזות בו במים. או בשמים.

עוד בוואלה!

אם חשבתם שכבר ראיתם הכל: היאכטה המטורפת שיש בה 5 בריכות ענק

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • יאכטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully