וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ותתרחקו מהג'ימבורי: המקומות הכי מגעילים בנמל התעופה

עודכן לאחרונה: 25.1.2022 / 12:46

המשחקייה, הקולר ונקודות התשלום בדיוטי פרי הם רק חלק קטן מהמתקנים בשדות התעופה, שמזוהמים בשפע אדיר של חיידקים ונגיפים. הנה המקומות שכולם נוגעים בהם וכדאי להימנע מהם

שדה תעופה צ'אנגי סינגפור/Jewel Changi Airport

יש הרבה מקומות ופריטים בשדה תעופה שממש לא כדאי לכם לגעת בהם. ולא, אנחנו לא מדברים על השירותים הציבוריים, אלא על מתחמים שנראים תמימים יחסית. נכון, מאז שפרצה לחיינו מגפת הקורונה, יש הקפדה ניכרת על ניקוי האזורים השונים בשדות תעופה, אבל עדיין, מדובר בכר פורה לשפע של חיידקים ונגיפים שאתם לא רוצים להיתקל בהם.

אתר News.com האוסטרלי מספר על כמה מהם, לאור מחקרים שנערכו. חלקם אף מצאו כי לצד הסיכוי להידבק בקורונה, נמלי התעופה הם מקום שטומן בחובו גם נגיפים של מחלות נשימתיות רבות נוספות. אז בפעם הבאה שאתם עוברים בשדה תעופה, יהיה זה רעיון לא רע להימנע ממגע מיותר במקומות הבאים, וכמובן - להצטייד ולעשות שימוש בג'ל לחיטוי. הממצאים הבאים פורסמו במגזין המדעי BMC Infectious Diseases Journal.

עמדות הצ'ק-אין הממוחשבות

אם אפשר, מומלץ לבצע את הצ'ק-אין לטיסה באמצעות הטלפון הנייד או המחשב הביתי שלכם, עוד לפני שמגיעים לנמל התעופה. הסיבה: אינספור ידיים ואצבעות נגעו במסכי המגע של עמדות הצ'ק-אין בשדה. המספרים מבהילים יותר מכל מה שקראתם עד כה: הממוצע במחקר עמד על 253,857 יחידות יוצרות מושבה של חיידקים בכל 2.5 ס"מ. זאת ועוד: באחד ממסכי המגע שנבדקו, נמצאו אף יותר ממיליון. ושוב אנחנו מזכירים את העובדה שעל מושב אסלה ביתי יש בממוצע 172 יחידות יוצרות מושבה של חיידקים לאינטש.

עוד בוואלה!

לא לגעת: המקום הכי מזוהם בטרמינל שכולנו נוגעים בו

לכתבה המלאה
צ'ק אין שדה תעופה עמדת כרטוס אוטומטית. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
אינספור ידיים ואצבעות נגעו במסכי המגע. עמדת צ'ק-אין ממוחשבת/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

מגשי האבטחה

מגשי הפלסטיק שבהם אתם מניחים את הטלפון או המחשב הנייד שלכם לקראת הסריקה במכונת השיקוף, עברו אינספור ידיים מיוזעות ומזוהמות. צוות החוקרים גילה כי בחלק מהמגשים הללו אף מצויים נגיפים הגורמים למחלות נשימתיות. "השכיחות הגבוהה ביותר של וירוסים של דרכי הנשימה מצאה על מגשי הפלסטיק הללו שבאזורי הבידוק הביטחוני", ציינו מחברי המחקר, והדגישו כי נגיפים מסוגלים לשרוד זמן רב יחסית על משטחי פלסטיק שאינם נקבוביים.

בידוק. ShutterStock
בבידוק הבטחוני, אל תגעו במגשים שהנחתם בהם את הסלולר והכסף/ShutterStock

נקודות תשלום

בואו נתחיל מזה שאתם בהחלט מעדיפים שלא לגעת בקוראי כרטיסי האשראי שמצויים בחנויות של נמל התעופה. הרי הכרטיס שלכם יעבור גם אם תניחו אותו מול הקורא. אין צורך ממש לגעת. החוקרים מצאו כי כמחצית מנקודות תשלום אלו גדושות בנגיפים.

אשנבי בקרת דרכונים

כל תשכחו לרגע: בשום אופן אין לגעת בחלונות הפרספקס של אשנבי ביקורת הגבולות, כאשר הדרכונים שלכם נבדקים. במיוחד לאור העובדה ששליש מאלו שנבדקו נמצאו מזוהמים.

צ'ק אין נוס נוסעים שדה תעופה בורדינג דיילת קרקע. Shutterstock, ShutterStock
בודקים לכם את הדרכון? אל תגעו במשטחים שמסביב/ShutterStock, Shutterstock

מתקני שתייה

נכון, טיסה היא עניין מצמיא, ורבים נוהגים להסתער על הקולרים שבנמל התעופה לאחר הירידה מהמטוס. אל תעשו זאת. עדיף לרכוש בקבוק מים יקר להחריד בטרמינל מאשר לגעת בכתפורי ההפעלה של מתקני המים. מחקר שנערך בארצות הברית מצא כי לחצנים אלו היו בצמרת רשימת המקומות המזוהמים ביותר בנמלי תעופה. מה בדיוק מצאו עליהם? 19,181 יחידות יוצרות מושבה (CFU) של חיידקים לאינטש. רק לשם השוואה, על מושב אסלה ביתי יש בממוצע 172 יחידות יוצרות מושבה של חיידקים לאינטש בלבד.

המושבים באזור ההמתנה

אם כבר דיברנו על כמויות אדירות של חיידקים, הנה נתון מעורר בחילה נוסף: על משענות הכיסאות שמצויים ליד שערי העלייה למטוס נמצאו בממוצע 21,630 יחידות יוצרות מושבה של חיידקים לאינטש.

שדה תעופה נוסעים דייט טיסה. ShutterStock
על משענות הכיסאות בשדה התעופה יש אלפי חיידקים/ShutterStock

משחקיות לילדים

המשחקיות הנמלי התעופה מאכלסות דמויות של בעלי חיים שאפשר לרכוב עליהן, מגלשות מסחררות ושאר מעוררי אדרנלין. זוהי ממש מתנה עבור ההורים המיואשים, לקראת "כליאת" הילדים במטוס לשעות ארוכות. עם זאת, במחקר התגלה כי 67 אחוזים מהמשטים במשחקיות הללו היו מזוהמים ברמה גבוהה. כמו כן, נמצאו במקומות אלו לא מעט כינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully