וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקומות הכי מזוהמים שאסור לגעת בהם בדרך לחופשה

26.6.2018 / 9:37

מה יותר מזוהם: מגש האוכל במטוס או ידית השירותים? ובכן, אתם לא רוצים לדעת. לקראת עונת הנסיעות, נשלחו מיקרוביולוגים לבדוק עד כמה מזוהמים משטחים שונים בנמלי תעופה ובמטוסים. הממצאים יפתיעו אתכם (וגם יגרמו לכם להגיע לחופשה הבאה עם חומר חיטוי)

אלו המקומות הכי מזוהמים במטוס/וואלה! תיירות

בווידאו: כמה טיפים על המקומות הכי מזוהמים במטוס

בכל מקום יש חיידקים, וזו כמובן עובדה ידועה שכולנו למדנו בבית הספר. אבל כיצד זה בדיוק קשור לחיי היומיום שלנו? נראה כי אין דרך טובה להדגים את העובדה הזו במרחב שאותו פוקדים מדי יום ביומו, המוני בני אדם מרחבי העולם כולו, החולפים בין ערים, מדינות ויבשות. מדובר כמובן בנמלי התעופה ובמטוסי נוסעים.

*אל תלכו יחפים גם במלון: הסודות המלוכלכים של חדרניות

וכדי לדעת עד כמה בדיוק הם מזוהמים, שלחו עורכי אתר התיירות TravelMath מיקרוביולוגים שאספו דגימות מאזורים שונים בחמישה נמלי תעופה ומארבעה מטוסי נוסעים.

כידוע, וכפי שכבר נבדק בעבר על ידי מחקרים, נמלי תעופה ומטוסים מזוהמים הרבה יותר מבית מגורים ממוצע. אך מסתבר כי באופן מפתיע, המקום שבו מונח האוכל שלכם - אותו מגש מתקפל - נחשב למזוהם ביותר מבין כל המשטחים שנבדקו. ומאחר שבמקרה זה, הסכנה גדולה ביותר (בשל הקירבה לפה שלכם), יותר ממומלץ להצטייד מראש בחומר ניקוי או במגבון חיטוי, ולנקות משטחים חשודים שעמם אתם באים במגע בדרך אל היעד שלכם.

ארוחה מטוס טיסה. ShutterStock
אחד המקומות הכי מזוהמים בטיסה. המגש המתקפל לארוחה/ShutterStock

טבלת הטינופת המלאה

הנה כמה מהנתונים היותר מעניינים שעלו מהמחקר שבוצע באותם נמלי תעופה ומטוסים.

מגש המזון במטוס: 862 חיידקים לסנטימטר רבוע.
כפתור ההפעלה של קולרים (בנמלי תעופה): 496 חיידקים לסנטימטר רבוע.
פתח המאוורר מעל ראש הנוסע: 285 חיידקים לסנטימטר רבוע.
ידית הדחת האסלה בשירותי המטוס: 114 חיידקים לסנטימטר רבוע.
אבזם חגורת הבטיחות במושב: 92 חיידקים לסנטימטר רבוע.
מנגנון הנעילה בשירותים (בנמלי תעופה): 28 חיידקים לסנטימטר רבוע.

רק לשם השוואה, הנה כמה נתונים ממשטחים ופריטים שנמצאים בבית ממוצע: קערת האוכל של חיית המחמד (122,400), צעצוע של חיות מחמד (7,600), השיש במטבח (144), מושב האסלה (69), טלפון סלולרי (11), שטרות כסף (0.8).

עוד באותו נושא

הסודות המלוכלכים של ההיגיינה במטוסים

לכתבה המלאה
שירותי מטוס שירותים. ShutterStock
למרבה הפלא, דווקא השירותים במטוס פחות מזוהמים/ShutterStock

הפתעה טובה בגזרת השירותים במטוס

כך, ובניגוד למה שרבים סבורים, תאי השירותים נחשבים לנקיים ביותר מבין המשטחים שנבדקו. הסיבה היא ככל הנראה התכיפות הגבוהה שבה הם מנוקים ומחוטאים על ידי אנשי הצוות. אלו הם כמובן חדשות טובות, כי תאי שירותים הם בדרך כלל כר פורה לשגשוג והפצה של קוליפורמים צואתיים. לא בדיוק משהו שאתם רוצים לקחת עמכם לחופשה (או בכלל).

מעניין לגלות כי בניגוד לעבר, צוותי התחזוקה והניקיון מצויים תחת לחץ רב יותר, בשל צמצום זמני העלייה למטוס והירידה ממנו. וזאת כחלק מרצונן של חברות התעופה לחסוך זמן וכסף. וכך, בזמן הקצר שנותר, ישנה עבודה מרובה, כך שמגשי האוכל מנוקים לעתים רק פעם אחת ביממה. המחקר הנוכחי מדגים עד כמה חשוב לנקות את המגשים הללו גם אחרי כל טיסה וטיסה.

יש לציין כי תקנות התעופה הבינלאומיות עוסקות בנושא זה באופן מינימלי, כך שחברות תעופה רבות קובעות לעצמן את הסטנדרט שלהן באשר לתדירות הניקוי.

ומה מגעיל אתכם במטוס? ספרו לנו בטוקבקים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully