וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל מתועד: ניצל ממוות מפומה תוקפנית כי אזר אומץ ושאג עליה

17.1.2022 / 23:50

במהלך טיול יום בשטחים הפתוחים של לוס אנג'לס, מטייל הבחין בפומת הרים שאורבת לו בין השיחים ופתח בריצה. בעוד הפומה דולקת אחריו, המטייל אזר אומץ, הסתובב ושאג עליה. מומחים סבורים שהשאגה הו הצילה את חייו. צפו ברגעים המלחיצים

פומה עוקבת אחרי מטייל/kunkyle

מה הדבר הנכון לעשות אם נתקלתם בפומה בשטח פתוח? לא לברוח, מתברר. שירות הפארקים הלאומיים בארצות הברית ממליץ למטיילים לשאוג לעבר האיום המתקרב - מה שכנראה הציל לאחרונה גבר שמצא את עצמו בסיטואציה של חיים ומוות מול פומת הרים עצבנית.

בסרטון קצר שצולם ב-8 בינואר בלוס אנג'לס ופורסם ברשת ע"י מטייל אנונימי, נראה הבחור צועד בהרים לכיוון אגם גדול, כשלפתע הוא מסתובב לאחור ומבחין בפומה שנמצאת במרחק של שלושה מטרים בלבד ממנו. פרוותה של הפומה העניקה לה הסוואה טובה עם הסבך החום והנוף החולי, אך המטייל למזלו היה עירני מספיק כדי להבחין בה בזמן.

בסרטון נראה המטייל צורח באימה כשהוא מבחין בחיה ונסוג לאחור בריצה. הפומה מגיחה מהסבך ודוהרת לעברו. לאחר שניות קצרות של ריצה, המטייל מסתובב, שואג בקול רם פעמיים לעבר הפומה ומצליח להפחיד אותה. מהר מאוד היא חוזרת אל הסבך ונעלמת מהעין.

צפו בתיעוד המלחיץ:

עד כמה זה מסוכן?

גיף פומת הרים רצה. Giphy
פומת ההרים נקראת גם "אריה אמריקאי", "אריה הרים" או "קוגר"/Giphy

הפומה שרדפה אחר המטייל היא ככל הנראה גור הקטן מפומת ההרים הבוגרת שיכולה להגיע לגובה של עד 90 ס"מ ולמהירות של 80 קמ"ש. המטייל שיתף את הסרטון ברשת וכתב: "פומה ארבה לי. רצתי והפחדתי אותה משם בשאגה ברגע האחרון".

הסרטון צבר יותר ממאות אלפי צפיות ומאות תגובות של צופים נחרדים. רבים שיבחו את מעשיו, כשאחד כתב: "זה למעשה בדיוק מה שהיית צריך לעשות. לצעוק באופן הכי מאיים שאפשר. אם תרוצו, אתם רק יוצרים עבורם מרדף קל". אחר הוסיף: "יש לך מזל, חבר. אם לא היית מסתובב כשהסתובבת הוא כבר היה על הצוואר שלך. תגובה יפה". אחר כתב: "זה חתול צעיר. זכר בוגר היה הורג אותו. זה רק חתול צעיר וחסר ניסיון".

פומת ההרים (שנקראת גם "אריה אמריקאי", "אריה הרים", "קוגר" ועוד), היא ילידת אמריקה ונמצאת במגע עם בני אדם יותר ויותר בשנים האחרונות עם עליית אוכלוסייתן וחדירתנו לטריטוריה שלהן. בשנת 1920, ההערכה היתה שקיימות רק 600 פומות הרים. בשנת 1990 פומת ההרים הפכה ל"יונק מוגן במיוחד", כלומר זה בלתי חוקי להרוג או לפצוע אותן. כעת, על פי ההערכות חיים במדינה בין 4,000 ל-6,000 פומות. בקליפורניה בין 1986 להיום נרשמו 12 מקרי תקיפות של פומות על בני אדם, שגבו את חייהם של שלושה בני אדם.

פומות עלולות לתקוף בני אדם אם הן מרגישות שנדחקו לפינה, או אם אדם בעת היתקלות מחליט לברח וממריץ בכך את האינסטינקט שלהם לרדוף אחריו. יצירת קשר עין עם החיה, השמעת רעש חזק או החזרת מלחמה יכולים לעתים קרובות להפחיד אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully