וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המטייל שפגש בפומה שעקבה אחריו ביער; כך זה נגמר

16.10.2020 / 0:01

בסרטון שהעלה המטייל האמריקני, נראית הטורפת עוקבת אחריו במשך שש דקות, ואף מנסה לתקוף אותו. וגם: מה אסור לכם בשום אופן לעשות אם תתקלו בטורף בטבע

פומה עוקבת אחרי מטייל/kunkyle

לצאת לטיול בשטח לבדך ביום סתווי, נשמע כמו הדבר הכי מהנה ומרגיע שאפשר לעשות. זאת כמובן, כל עוד אינך נתקל בפומה.

האמריקני קייל ברג'ס (Kyle Burgess), תושב העיר פרובו (Provo) שבמדינת יוטה, יצא לטיול באחד השבילים ההרריים שבאזור מגוריו. לפתע, גילה פומת הרים ("קוגר") העוקבת אחריו. המעקב המלחיץ נמשך קצת יותר משש דקות, ולמרבה המזל, בסופן הוא הצליח להבריח אותה.

לאחר התקרית, פרסם ברג'ס בחשבון האינסטגרם שלו סרטון שמתעד את החוויה כולה. הכל החל כאשר הוא גילה לצד השביל גור של פומת הרים.

זמן קצר לאחר מכן, הופיעה אמו של הגור, שהחלה כאמור לעקוב אחר המטייל. כל זאת, בעודו מנסה להרחיק אותה בצעקות ולהפחיד אותה. מדובר בטורף המכונה גם "אריה אמריקני" או "ארי ההרים", והוא נחשב לאחד הגדולים שבמשפחת החתוליים.

פומה רודפת אחרי מטייל. kunkyle, צילום מסך
הפומה עשתה תנועות התקפה, וקייל המפוחד לא הפסיק לצלם/צילום מסך, kunkyle

"לעולם אל תפנה את הגב לטורף"

אתר Travel and Leisure, שדיווח על התקרית, ציין כי במקרים מעין אלו, העצה הטובה ביותר היא לגרום לעצמך להיראות גדול יותר אל מול הטורף, וזאת באמצעות נפנופי ידיים וצעקות, ואט-אט לתפוס מרחק מהטורף. וחשוב לא פחות: בשום אופן אין להפנות את הגב לפומה, או לכל טורף אחר שנע בעקבותייך. ובכלל, כל מה שעלול להתפרש כסיבה לתקוף אותך - יהיה מאוד לא מומלץ.

בסרטון ניתן לשמוע את ברג'ס בעודו מנסה ליישם את כל השיטות הללו, אך נראה כי על הפומה הנחושה דבר לא עובד. החלקים היותר מלחיצים בסרטון הם אלו שבהם נשמעת הפומה רוטנת ונראית כאילו היא עומדת לתקוף את המטייל המפוחד.

בסופו של דבר, הצליח ברג'ס להרחיק את הפומה, לאחר שהשליך סלע גדול. "ואז זה פשוט קרה", הוא מספר.

על אף העובדה שברג'ס נראה ונשמע מפוחד בהחלט, הוא מספר כי הוא בהחלט מבין את התנהגותה של הפומה. "היא אמא, וככזו היא פשוט עשתה את מה שהיא אמורה לעשות", הוא אומר. "היא הגנה על הצאצא שלה".

עוד הוא מוסיף כי התקרית לא תגרום לו להפסיק לטייל. "זה משהו שאני אוהב לעשות", הוא מציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully