וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סופ"ש גשום: המלצות חמות ומסלולים מחוץ לבית

עודכן לאחרונה: 18.11.2021 / 13:19

זה שיירד גשם לא אמור למנוע מכם לצאת ולגלות את העולם. רק תבחרו: הפנינג איור בתל אביב, פסטיבל מוטורי אקסטרים בגולן, סוף עונת החלמונית ביער יתיר, הפתעה במוזיאון הימי בחיפה וגם כמה טיולים מדליקים לסופ"ש גשום

בווידאו: סיור בעולמו המופלא של הים במוזיאון הימי הלאומי בחיפה/צילום: שלומי גבאי

יש גשם, אין גשם, כמה גשם - כל השאלות הללו יתנקזו לסופ"ש הקרוב, ויחד עמן תעלה גם השאלה הנצחית: אז מה עושים היום? אז במיוחד לסוף שבוע שיהיה לעתים סתווי ולעתים חורפי פלוס, ליקטנו עבורכם כמה רעיונות לבילוי משפחתי יבש יחסית.

שבוע האיור בתל אביב

זוהי השנה השמינית שבה מקיימת עיריית תל אביב את "שבוע האיור", והפעם ייקחו בו חלק כ-700 משתתפים שיציגו ב-76 תערוכות. האירוע, שמתחיל היום (חמישי) ויימשך עד 27 בנובמבר, מוקדש לאיור ישראלי מקורי. ככזה, הוא מספק במה ליוצרים ויוצרות, חלקם מוכרים היטב, חלקם צעירים ומבטיחים, ביניהם נעה אילן, מעצבת רב תחומית, שמציגה תערוכת איורים מדעיים מעולם הפרחים, הצמחים ומיניות האדם. ובמיוחד לסופשבוע גשום - התערוכות ימתינו לכם גם בחללי תרבות ואמנות מקורים, בגלריות, במוזיאונים, במקומות בילוי ובמרכזים עירוניים נוספים. הכניסה לרוב התערוכות והאירועים - ללא תשלום.

לדעת עוד: https://www.illustrationweek.co.il

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תערוכת איורים הומו-פלורה. נעה אילן,
"הומו-פלורה" מתוך תערוכת איורים של נעה אילן/נעה אילן

פסטיבל האקסטרים בגולן

כיאה לפסטיבל אקסטרים, הודיעו מארגני פסטיבל זה שהוא ייערך בכל מזג אוויר. אז קבלו: ביום שישי (19 בנובמבר) יתקיים "פסטיבל האקסטרים בגולן", שיכלול הפקות ענק של ספורט מוטורי. בתוכנית: הפנינג "מפלצות" אקסטרים, התעופפויות באוויר, ריסוק מכוניות, מעברי מכשולים ושאר הפתעות מוטוריות. עוד באירוע, המיועד לכל המשפחה: מרוץ אקסטרים הנחשב לאליפות ישראל בתחום זה. האירוע יתקיים במחצבת נחל דליות בשעות 15:30-10:30.

לדעת עוד: למרות האמור לעיל, מומלץ לברר מראש האם אין שינויים של הרגע האחרון בעקבות מזג האוויר. מחיר כרטיס (מגיל 3): 50 שקלים לאדם. רכישת כרטיסים: https://www.eventer.co.il/event/02z83/JdSfL

אקסטרים בגולן. רונן טופלברג,
אקסטרים בגולן/רונן טופלברג

שביל החלמוניות ביער יתיר

כאשר כולם רצים לראות חלמוניות באתרים המוכרים, בהם יער להב, אזור ירוחם ועוד, נותר יער יתיר מבודד יחסית, וחבל - כי זהו מרחב יפהפה - כתם ירוק הנושק למדבר. היער הענקי מציע מסלולי טיול ושרידים קדומים (אל תוותרו על "דרך המתקנים החקלאיים"). אבל בעיקר - זהו ככל הנראה סוף השבוע האחרון שבו אפשר יהיה לראות חלמוניות, שכבר הולכות ונעלמות מן הנוף. בקיצור, נסו את "דרך החלמוניות" (יש שילוט), שביל קצרצר של קצת יותר מחצי קילומטר המסומן בצבע צהוב (איך לא).

לדעת עוד: שימו לב שזוהי סוף עונת החלמוניות, לכן מומלץ לשלב גם מסלול נוסף ביער, פיקניק ושאר בילויים בטבע. בווייז: יער יתיר. מומלץ להתחיל ממצודת היערנים ולנסוע בעקבות השילוט.

פריחת החלמונית. ShutterStock
חלמוניות. בואו לראות לפני שיעלמו/ShutterStock

המוזיאון הימי הלאומי: תערוכת "הצילו"

המוזיאון החיפאי הוותיק התחדש בחמישה מתחמים, שזכו לשמות מדליקים במיוחד: ימאים צעירים, הסיפון התחתון (חצר פעילה), נמל הבית, פיראטים ו"הצילו!". מבין כל אלו, שימו לב לאחרון - זוהי תערוכה שבה תוזמנו לחקור ולהכיר לעומק את עולם הים, להקשיב לקולותיהם של כרישים ולווייתנים, להכיר את אלי ואלות הים מימי קדם, ללמוד על ניווט ימי בימי קדם, וגם על הדרכים לשמירה על הים.

לדעת עוד: בסופי השבוע הקרובים (שישי ושבת) הכניסה ללא תשלום. https://www.yami.hms.org.il

סיור בעולמו המופלא של הים במוזיאון הימי הלאומי בחיפה
15.10.20. צילום: שלומי גבאי, שלומי גבאי
המוזיאון הימי-לאומי/שלומי גבאי, צילום: שלומי גבאי

דיסק-גולף בפארק אשכול

את ספורט הדיסק-גולף (Disc-Golf) אתם כבר מכירים? ובכן, מה שנחשב פופולרי יחסית במקומות מסוימים באירופה, זוכה לייצוג גם אצלנו, בפארק אשכול שבצפון הנגב. הרעיון הבסיסי הוא להתקדם בין התחנות השונות באמצעות קליעת צלחות מעופפות אל תוך סלי מתכת מיוחדים. המטרה היא לסיים את המסלול במינימום זריקות. רק אל תשכחו להביא מהבית צלחת מעופפת.

בנוסף, אתם מוזמנים ליהנות ממה שיש למקום להציע: מדשאות, שבילי טיול, תצפיות נף ובריכות מעיין. בקרבת מקום ממתינה לכם גם "דרך הבשור" - מסלול רכוב המתאים לכל רכב.

לדעת עוד: מחיר כניסה 22 שקלים למבוגר, 9 שקלים לילד. בווייז: "גן לאומי הבשור - פארק אשכול". הרשמה מראש באתר רשות הטבע והגנים.

גן לאומי אשכול. מנו גרינשפן, רשות הטבע והגנים
גן לאומי אשכול/רשות הטבע והגנים, מנו גרינשפן

טיול קצר בנחל קרקש

כאשר ישנה סכנת שיטפונות, החוכמה היא פשוט לטפס למקום גבוה. במקרה הזה - אל הר הנגב. אחד המסלולים הקצרים והחביבים באזור חולף בנחל קרקש, בין מדרשת שדה בוקר לנחל חווארים. המסלול המעגלי המלא אורך כ-3.5 ק"מ ובסופו עלייה מעט קשה. אפשר לקצרו לכ-2 ק"מ, אם הגעתם בשני רכבים, ולחסוך את העלייה שבסוף. כך או אחרת, רוב המסלול יורד בערוץ נחל קרקש היפה, תוך מפגש עם סלעים מסוגים שונים ונופים מדבריים פתוחים.

לדעת עוד: את המסלול ניתן להתחיל ולסיים מאזור החנייה של אחוזת קבר בן גוריון בשדה בוקר (חוזרים ברגל לכביש 40, פונים דרומה ומיד יורדים למסלול, שצבעו ירוק, חוברים לכחול ובסוף לאדום). חובה להצטייד ב"סיפור דרך" מפורט ובמפת סימון שבילים. למרות אורכו הצנוע, המסלול מיועד למשפחות אוהבות לכת, ולא לילדים קטנים. שימו לב: בשום אופן אין לצעוד במסלול אם באזור יורד גשם או עומד לרדת גשם.

נחל קרקש. איל שפירא, מערכת וואלה!
נחל קרקש/מערכת וואלה!, איל שפירא

מרכז ויידור חצבה

מי שעוד לא מכיר, ישמח לגלות את אחד ממרכזי המבקרים המקסימים והמגוונים בדרום הארץ. מרכז ויידור באזור חצבה מציע סיורים רב-חושיים שכוללים סרט בתלת-ממד, כניסה לחממות גידולי הערבה, הצגות תיאטרון בנושא ההתיישבות והחקלאות וביקור במתחם אינטראקטיבי-חוויתי ומסקרן, המאפשר להכיר מקרוב דגים ודבורים, להתוודע לחייהן של משפחות הערבה ולהתנסות ב"שולחן החול", הממחיש תנאי הקרקע של הערבה באופן אינטראקטיבי: תוכלו לבנות הרים, לחפור נחלים ולהוריד גשם.

לדעת עוד: בוויז: מרכז ויידור. 32 שקלים למבוגר, 25 שקלים לילד.
https://www.vidor-center.co.il

מרכז ויידור בערבה התיכונה. פרדי נפתלי,
מרכז ויידור בערבה התיכונה/פרדי נפתלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully