וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה במרכז רומא: מדוע הדיילות התפשטו ונשארו בקומבניזון?

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 14:34

עשרות הדיילות של חברת התעופה "אליטליה" שנסגרה, מחו באופן כוריאוגרפי במיוחד על פיטוריהן ועל תנאי ההעסקה של עמיתיהן ונשארו בהלבשה תחתונה לעיני העוברים והשבים

כ-50 דיילות של חברת התעופה הלאומית של איטליה, "אליטליה" (Alitalia), שהפסיקה לאחרונה את פעילותה, ערכו אתמול (רביעי) הפגנה מחוץ לבניין העירייה ברומא, כאשר במהלכה פשטו את מדיהן ונותרו בקומבינזונים בלבד. הדיילות ביצעו את תהליך ההתפשטות באופן מתוזמן, כולן יחדיו, כפי שנראה בסרטון שתיעד את האירוע.

הדיילות מחו על אובדן מקום עבודתן, כמו גם על תנאי העבודה של עמיתיהן שנשכרו מחדש על ידי חברת התעופה שהחליפה את "אליטליה" כחברת הדגל האיטלקית: ITA.

כלי תקשורת בעולם דיווחו כי בעת שחברת ITA החדשה החלה את פעילותה באופן רשמי, ביום שישי האחרון, הועסקו בה רק 2,800 מתוך קרוב ל-11,000 אנשי צוות. נוסף על כך, האיגודים המקצועיים במדינה מוחים על כך שהעובדים שהועברו לחברה החדשה, מועסקים בה בשכר נמוך משמעותית מזה שניתן ב"אליטליה".

דיילות אליטליה התפשטו ברומא במחאה על סגירת החברה. צילום מסך, צילום מסך
מחו על אובדן מקום עבודתן. דיילות אליטליה מתפשטות ברומא/צילום מסך, צילום מסך

"חוזה משפיל"

וכך, בעודן ניצבות בראש גבעת הקפיטולין המפורסמת בעיר, הסירו המפגינות אט-אט את מדיהן ואת נעליהן, כאקט המסמל את סירובן לקבל את המצב החדש. לאחר מכן, בעת שנותרו עם בגדיהן התחתונים, הם עמדו בשתיקה למשך מספר דקות. לאחריה, הן קראו יחדיו "אנחנו אליטליה!"

דובר הקבוצה שהפגינה מסר כי המחאה הכוריאוגרפית הזו נועדה להפגין סולידריות עם עמיתים ש"נאלצו לחתום על חוזה משפיל עם החברה".

יצוין כי בשבוע שעבר, ביצעה חברת התעופה אליטליה את טיסתה האחרונה, מרומא לקליגרי (Cagliari) שבסרדיניה, ובכך הביאה לסיומה של היסטוריה תעופתית כבת 74 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully