וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי מסתורי נמצא וצונזר בגוגל מפות - ולאף אחד אין מושג מהו

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 11:20

אי מסתורי שאותר בגוגל הושחר בתמונה שפורסמה ברשת ושכנע רבים שהוא צונזר בכוונה כדי להסתיר מהציבור את המתרחש שם. ברשת השוו את האי לאזור 51 או לאי האגדי ב"אבודים"

התפרצות הר געש הולידה אי מסתורי חדש באוקיינוס והוא כבר שוקק חיים/NASA

משתמש "גוגל מפות" איתר באפליקציה אי קטן ומושחר, צילם אותו ושיתף ברדיט בניסיון לאתר את מקורו. להפתעתו הרבה, לאף אחד שם לא היה מושג מהו האי הזה, מדוע הא הושחר והאם יש סיכוי שהשחרתו נעשתה בכוונה כדי להסתיר משהו מהציבור. המסתוריות המלווה את האי גרמה לרבים להשוות אותו לאזור 51, השטח הצבאי הסגור הנמצא בחלקה הדרומי של מדינת נבדה, או לסדרת המתח האמריקאית "אבודים" ששודרה במשך 6 עונות עד לפני קצת יותר מעשור.

בתמונה ניתן לראות כי החלק הרחוק יותר מהאי צבוע בכחול-סגלגל, בחלק הקרוב יותר נראה בבירור הים הגלי, כשהגלים מתנפצים להם על החופים החוליים הזהובים סביב היער המושחר. לצערנו, לא ניתנו קואורדינטות מדויקות לאי ה(כמעט)משולש. ברשת סבורים שהאי הושחר ע"י "גוגל מפות" למטרת צנזורה. גוגל מוחקת אזורים במפות כאשר אנשים במסד הנתונים אינם מסכימים להופיע שם או אינם רוצים שיידעו מה קורה שם. אחד כתב בתגובה: "נראה שצינזרו את האי מסיבה מסוימת" ואחר הוסיף: "המחשבה הראשונה שלי הייתה שהוא מצונזר. זה לא הגיוני שמבנה טבעי כזה יושחר כך".

האי מאבודים?

ככה הוא נראה מקרוב

אי מסתורי שנמצא בגוגל ארת'. REDDIT, צילום מסך
אי מסתורי שנמצא בגוגל ארת'/צילום מסך, REDDIT

אחד מהגולשים, שהזדהה בשם goldenstar365 ניסה להסביר את התמונה: "הכחול סביב האי הוא צבע צבוע שמשתמשים בו כדי שהאוקיינוסים יראו אחידים במפות. איים מתווספים ע"י מחיקת חלק מהכחול הזה כדי לאפשר לתמונת הלוויין להופיע. לפעמים הם עושים עבודה מרושלת, אז מה שאתם רואים שנע פנימה הוא: צבע האוקיינוס המלאכותי ואז אוקיינוס אמיתי עם גלים, ואז חוף ואי. באשר לצורה - אני לא יודע, איים מגיעים בכל הצורות והגדלים כך שאני לא מפלה".

מכיוון שלא דווח היכן צולמה התמונה היו רבים שניסו לנחש באיזה אי מדובר ולאחר דיונים רבים נראה שגולש אחד מצא את התשובה כשטען שנראה שזהו האי ווסטוק, המכונה גם האי סטייוו - אי אלמוגים בלתי מיושב במרכז האוקיינוס השקט, המהווה חלק משרשרת איי ליין ונמצא בשליטת קיריבטי.אורכו של האי 0.7 ק"מ ושטחו 0.24 קמ"ר ושיא גובהו מעל פני הים - 5 מטרים. הוט טען שמרכז האי הששחור למעשה מכוסה בסבך של עצי פיסוניה. יחד עם זאת, האי ווסטוק מלבני בצורתו ואילו האי בתמונה נראה משולש - כך שהתעלומה נמשכת.

כפי שציינו, אין זה נדיר למצוא אזורים שלמים מושחרים בגוגל מפות. מבסיסים צבאיים ועד לאיים מסתוריים, לא חסרים מקומות מצונזרים ששירות המיפוי הדיגיטלי מסתיר ממשתמשים. מקומות אחרים שהושחרו בגוגל מפות כוללים את האי סנדי שהתגלה על ידי קפטן קוק בסוף העשור הראשון של המאה ה-18. האזור שבו כביכול ממוקם האי סנדי טושטש באופן מסתורי כשהגרסה הרשמית היא שהאי לא באמת קיים. יש גם אזור בהרי ההימלאיה, כמו גם מקום בלב המדבר הסיבירי שאם תבחנו אותם מקרוב - הם יראו מועתקים ומודבקים מאזור אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully