וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העכבר, הנמלים ועוד 8 סיבות מוזרות שגרמו לעיכוב בטיסה

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 12:27

צב על המסלול, נמלים במחלקת העסקים, אח"מית שעצרה את הטיסה בגלל שקית בוטנים והפיג'מה שלא התאימה. קבלו את 10 הסיבות הכי מוטרפות שגרמו לעיכובי טיסות ברחבי העולם השנה

דיילת מסבירה מדוע חשוב להעביר טלפונים למצב טיסה/tiktok/cierra_mistt

בקיץ שחלף, חברות תעופה רבות נאלצו לעתים לעכב ואף לבטל טיסות בשל מחסור בצוותי אוויר, אך כידוע, עיכובי טיסה אינם עניין חדש. הם נגרמים על ידי סיבות רבות ומגוונות, מתנאי מזג אוויר ועד לבעיות מכניות. עם זאת, לפעמים, טיסות מתעכבות בשל סיבות הזויות לחלוטין, כאלו שגוררות אחריהן גם ים של שיתופים ברשתות החברתיות. באתר Fodor's מספקים הצצה לעשרה מקרים מוזרים במיוחד שאירעו לאחרונה, וגם בעבר המעט רחוק יותר.

נמלים במחלקת עסקים

מי בכלל חשב שנמלים יכולות להיות נוסעות סמויות? בטיסת אייר אינדיה שתוכננה לצאת בחודש שעבר מניו דלהי לכיוון לונדון, נמצא נחיל נמלים שרק חיכה לצאת למסע, ועוד בסטייל - במחלקת הביזנס. חברת התעופה נאלצה להחליף את המטוס, מה שהביא לעיכוב ניכר של כשלוש שעות.

נמלים מטפסות על קיר. ShutterStock
חברת התעופה נאלצה להחליף את המטוס. נמלים/ShutterStock

צב על המסלול

עוד עיכוב שקשור לבעלי חיים התרחש אף הוא בחודש שעבר, בעת שצב החליט לצאת לשיטוט על אחד ממסלולי ההמראה בנמל התעופה נאריטו שבטוקיו, יפן. התוצאה: חמש טיסות נאלצו להתעכב. הזוחל הגדול, שמשקלו כ-2.5 ק"ג, הועבר אחר כבוד ממקומו באמצעות רשת גדולה, בעת שצוותים החלו לסרוק את שאר המסלולים, כדי לגלות האם מסתתרים בהם צבים נוספים.

ציפור על המטוס

מה עושה ציפור קצת תשושה? עוצרת לנוח. הציפור הספציפית שבמקרה הבא, מצאה מקום מנוחה ממש בתוך תא הנוסעים של מטוס חברת התעופה האמריקנית יונייטד, לקראת טיסה מהאי מאוואי שבהוואי לעבר ניוארק. מאחר שמדובר בסיכון ממשי לבטיחות הטיסה, הטייס ביקש את שיתוף הפעולה מצד הנוסעים. הוא כיבה את האורות בתא הנוסעים וביקש לכסות את החלונות, כך שהמרחב כולו הוחשך, והציפור התעופפה לה החוצה אל האור, דרך הדלת הפתוחה.

מתקפת הציקדות

בחודש יוני, הזמין הבית הלבן עיתונאים מוושינגטון לטיסה, במטרה לסקר את נסיעתו הראשונה של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לחו"ל. אך נחיל גדול של ציקדות שעט אל תוך מנועי המטוס, וגרם לתקלה טכנית. צוותי הבית הלבן נאלצו למצוא מטוס אחר בעבור העיתונאים, והטיסה התעכבה במשך שעות.

ציקדה. Shutterstock, ShutterStock
ציקדה/ShutterStock, Shutterstock

העכבר הטרמפיסט

טיסה של בריטיש איירווייס לכיוון קליפורניה התעכבה לאחר שבמטוס התגלה עכבר. מאחר שעכברים עלולים לכרסם חוטי חשמל ושאר חיווטים חיוניים של מערכות הטיסה, היה צורך להחליף מטוס. חברת התעופה סיפקה לנוסעים שעוכבו ארוחת צהריים. כך או אחרת, המכרסם הקטן הזה עלה לבריטיש איירוויס 340 אלף דולר - מחירם של פיצויים, ארוחת הצהריים לנוסעים, וגם מימון לינה עבור מי שהחמיצו את טיסות ההמשך שלהם.

עכבר מעבדה. AP
עלול לכרסם חוטי חשמל. עכבר/AP

פצצה במטוס! (סתם...)

בחודש ספטמבר, נוסעת אחת ובני משפחתה איחרו להגיע לשער הטיסה היוצאת של חברת JetBlue בנמל התעופה הבינלאומי בפורט לודרדייל שבפלורידה. לאחר שהנוסעת גילתה שהכבודה שלה כבר הועמסה על המטוס, שהחל את דרכו למסלול ההמראה, היא עשתה ניסיון מטורף במיוחד לעצור את הטיסה: היא הודיעה כי במטען שלה חבויה פצצה. זה כמובן נגמר במעצר שלה, אך גם בעיכוב הטיסה, בעת שהנוסעים הורדו ברגע האחרון וצוותי אבטחה עלו לסרוק את המטוס. כמובן, שום פצצה לא נמצאה.

מטוס ג'ט בלו איירוויז. ShutterStock
ג’ט בלו/ShutterStock

"זעם בוטנים": יש כזה דבר

המקרה הבא זכה ללא מעט תשומת לב ברחבי העולם: נוסעת במחלקה הראשונה בטיסת קוריאן אייר, דרשה בתוקף כי המטוס יחזור מיד לשער העלייה, בנמל התעופה JFK שבניו יורק. הסיבה: הוגשו לה בוטנים בשקית ולא בצלוחית. מסתבר כי הנוסעת היתה לא אחרת מאשר בתו של יו"ר חברת התעופה הקוריאנית, ואף שימשה בעצמה כסגנית נשיא החברה. על פי הדיווח, היא זעמה על אנשי הצוות, סילקה את אחת הדיילות מהמטוס וגרמה לעיכוב הטיסה. עם זאת, בהמשך היא שילמה על התנהגותה ונכלאה למשך שנה. על הדרך, היא גם נאלצה להתפטר מתפקידה הבכיר.

מטוס של חברת קוריאן אייר. ShutterStock
קוריאן אייר/ShutterStock

אין פיג'מה? לא טסים!

נכון, המקרה הזה התרחש כבר לפני כעשור, אך בכל זאת - מדובר באירוע בהחלט בלתי נשכח. טיסה של חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס מלוס אנג'לס למלבורן התעכבה למשך כחצי שעה רק בגלל שזוג נוסעים במחלקה הראשונה סירבו לטוס, מאחר שלא קיבלו פיג'מה שמתאימה למידותיהם. כאשר הוצעה להם פיג'מה ממחלקת העסקים, הם המשיכו בסירובם. כנראה שלא היה יאה להם ללבוש משהו ממחלקה "נחותה" יותר. מה שכן, הסיפור דווקא גרם לפרצי צחוק בקרב שאר הנוסעים.

חברת תעופה קוואנטס האוסטרלית. Qantas, אתר רשמי
קוואנטס/אתר רשמי, Qantas

הסכנה: משוואה מתמטית

בשנת 2016, פרופסור לכלכלה מאוניברסיטת פנסילבניה פתר להנאתו משוואה מתמטית בעת שהיה על טיסה של אמריקן איירליינס. שרבוטי המשוואה עוררו את חשדה של נוסעת שישבה לידו. היא הודיעה על כך לאנשי הצוות - והמטוס חזר לשער. לאנשי הביטחון היא הסבירה שהאיש כותב "דברים מוזרים" ולכן היא חושדת כי מדובר בטרוריסט. הנוסע עצמו, פשוט הראה לאנשי הביטחון את המשוואה, אך עבור שאר הנוסעים - כבר היה מאוחר מדי, בשל העיכוב בטיסה.

אמריקן איירליינס. Shutterstock, ShutterStock
אמריקן איירליינס/ShutterStock, Shutterstock

המקרה של השירותים התקולים

אין ספק שמדובר באחד המקרים היותר מוזרים בהיסטוריה של עיכובי הטיסות: טיסה של חברת התעופה יונייטד המריאה ביום ראשון מסן פרנסיסקו לשנחאי שבסין, אך הנוסעים הגיעו ליעדם רק ביום שלישי. איך קורה שטיסה של 13 שעות בלבד מתארכת באופן כה מוגזם? מסתבר כי כשלוש שעות לאחר ההמראה, נאלץ המטוס לסטות מנתיבו ולנחות באלסקה, בשל תקלה שאירעה בתאי השירותים. באלסקה, הורדו הנוסעים מהמטוס וקיבלו שוברים לארוחות וללינה. למחרת הגיע מטוס מחליף, אך זה נשאר מקורקע בגלל בעיות שהתגלו בו. במטוס השלישי שהגיע פגע ברק, שאמנם לא גרם לנזק, אך הביא לבדיקות ולעיכוב נוסף. כאמור, רק לאחר כיומיים של עיכובים, הגיעו סופסוף 262 הנוסעים המותשים לסין.

שירותים במטוס. Shutterstock, ShutterStock
שירותי מטוס/ShutterStock, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully