וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לעשירים בלבד: החברה שמציעה לטוס לחלל בכדור פורח

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 15:37

אתם לא חייבים להיות עשירים כמו אילון מאסק או ריצ'רד ברנסון כדי לטוס לחלל. חברה אמריקנית מציעה לכם להגיע לחלל בכדור פורח. המחיר: 50,000 דולר בלבד. רשמו ביומן: תחילת 2024

בווידאו: מייסד אמזון ג'ף בזוס המריא לחלל/צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

חברת World View, הממחה בכדורים פורחים המסוגלים להגיע אל הסטרטוספירה (השכבה האמצעית באטמוספירה של כדור הארץ), הכריזה לאחרונה על הרחבת השירותים שלה, בהם מסע בסגנון "תיירות חלל".

אתר Travel and Leisure מדווח כי מסע זה ייערך בכדור פורח מתקדם במיוחד, שבו ישהו עד שמונה נוסעים, יחד עם שני אנשי צוות. הנוסעים ישהו בקפסולה ייחודית המתאימה ללחצים האטמוספריים בגבהים, ויטפסו לגובה של 37,000 מטרים מעל פני כדור הארץ. המסע כולו יימשך 12-6 שעות.

הטיסה אל גבול החלל היא רק חלק מהחוויה הכוללת. הנוסעים יגיעו לאחד מנמלי הבית של החברה, הממוקמים באחד מבין כמה מהיעדים הפופולריים בעולם. כך למשל, הגרנד קניון בארצות הברית, שונית המחסום הגדולה באוסטרליה, הסרנגטי בקניה, הפירמידות בגיזה שבמצרים, קטע החומה הסינית המצוי במונגוליה, אתר צפייה בזוהר הקוטב בנורבגיה או יער האמזונס בברזיל. באחד מיעדים אלו, הם יוזמנו לבלות ולטייל במשך חמישה ימים, לקראת טיסתם.

לטוס לחלל בכדור פורח. World View, אתר רשמי
בכדור הפורח המיוחד ישהו עד שמונה נוסעים, יחד עם שני אנשי צוות/אתר רשמי, World View
לטוס לחלל בכדור פורח. World View, אתר רשמי
המחיר הוא חלק מעניין ההנגשה של החלל לנוסעים/אתר רשמי, World View

חלל לכו-לם: "תמחור משתלם"

וכעת, המחיר. מסתבר כי בשונה מטיסות עתידיות של תיירות חלל, שבהן מחיר מושב עשוי להגיע לכחצי מיליון דולר ויותר, הרי שחוויית הכדור הפורח מוצעת במחיר של 50,000 דולר לאדם. נכון, זה יקר בהרבה מטיסה במטוס נוסעים רגיל, אבל בהחלט זול, יחסית לטיסה לחלל.

"ישנן מספר חברות מצוינות בתחום תיירות החלל, המציעות חוויות נהדרות. אנחנו מעניקים דחיפה נוספת לתעשיית תיירות החלל", אומר ריאן הרטמן, נשיא חברת World View. "בחרנו להציע סוג שונה של תיירות חלל, כזו שתאפשר לאנשים לצפות בקימורי כדור הארץ, בחלל האפל ובעובדה שכדור הארץ שלנו כה שברירי. על מנת להנגיש את החוויה לרבים, חשבנו שעלינו לתמחר אותה באופן משתלם".

לדבריו, המחיר הוא רק חלק מעניין ההנגשה של החלל לנוסעים. חלק נוסף מגיע בשל העובדה כי מדובר במסע שאינו דורש סיבולת פיזית א מאמץ רב. "עיצבנו את החוויה באופן שבו העלייה והירידה מאוד עדינות, בדומה להמראה ונחיתה של מטוס נוסעים רגיל".

לטוס לחלל בכדור פורח. World View, אתר רשמי
המסע כולו יימשך 12-6 שעות/אתר רשמי, World View

"אנשים יבלו יותר משש שעות בריחוף"

נוסף על כך, הוחלט בחברה למקסם את ההנאה ולהציע שהות ארוכה בחלל, שתוקדש לתצפיות המרהיבות. "אנשים יבלו יותר משש שעות בריחוף בגובה רב מעל כדור הארץ, מה שיעניק להם מספיק זמן לגלות את יופיו של כוכב הלכת שלנו".

מי שמעוניינים להצטרף למסע, יידרשו להפקיד מראש סכום של 500 דולר. הטיסות עצמן צפויות לצאת בראשית שנת 2024.

להרשמה למסע לחלל בכדור פורח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully