וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל קצה ההר: מסלולי הפסגה הכי יפים בארץ

26.9.2021 / 0:09

רגע לפני שרוחות החורף מסתערות על פסגות ההרים ומקפיאות אותן, זה הזמן לצאת לטיולי תצפיות נוף מראשי כמה מההרים היפים בישראל. הנה מסלולי הפסגות הכי יפים שיש בארץ

טיול לראש צוקים/צילום: איל שפירא

"לעולם אל תחשב את גובה ההר לפני שהגעת לפסגה. רק אז תבין כמה זה היה קצר", אמר הדיפלומט השבדי דאג המרשלד. או במילים פשוטות: לכו לטפס על הר. זה הרבה יותר פשוט ומגניב ממה שאתם חושבים.

אז רגע לפני שרוחות החורף מסתערות על פסגות ההרים ומקפיאות אותן, זה הזמן לצאת לכמה טיולים בקצה הרים בארץ, עם או בלי טיפוס מייגע. הנה מסלולי הפסגות הכי יפים בארץ.

מסלול הפסגה בהר תבור

אחד ממסלולי הפסגה הפופולריים בארץ מתפתל על הר גמדי יחסית. כולה 562 מטרים. ההר מתרומם בגליל התחתון, והמסלול עצמו נמשך כשלושה ק"מ. זהו טיול תצפיות קליל לכל המשפחה, שמתחיל בנקודה בעלת השם המסתורי "שער הרוחות". אבל לפני שמתחילים, שווה להציץ במתחם הכנסייתי שעל ראש ההר, הכולל את כנסיית ההשתנות המרשימה. היא זכתה לשמה מאחר שלפי המסורת הנוצרית, כאן ערך ישו את נס ההשתנות המפורסם, בו קרנו פניו וזהרו לכל עבר. זוהי גם הסיבה שההר נחשב קדוש בעיני הנוצרים. מכאן כאמור יוצאים למסלול המעגלי, המסומן היטב בשטח (סימון שחור) תחילתו וסיומו בשער הרוחות, והוא יפגיש אתכם עם הנופים של רחבי הגליל התחתון, כולל שפע של שדות חקלאיים שנראים כמו ציור. בהמשך, תבחינו גם בהרי נצרת והגלבוע, הגליל העליון ואפילו הגולן.

בווייז: שביל הפסגה הר תבור.

שביל סובב הר תבור. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
חלק מהמסלול עובר גם בשביל ישראל. שביל סובב הר תבור/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
הר התבור 17.4.21. אלי אשכנזי
נישא לגובה של 588 מטרים. הר תבור/אלי אשכנזי

תצפית דרומית בהר יהורם

נופשים בחג באילת? מפתיע לגלות כי במרחק נסיעה של פחות מ-15 דקות מחופי העיר, מתנשאת אחת מנקודת התצפית היפות בדרום. כל הטוב הזה מגיע באדיבות הר יהורם, שגובהו כ-680 מטרים. מומלץ להגיע בשעות הבוקר או לקראת שקיעה, כדי לקבל את האפקט המרבי: מלמעלה תוכלו להבחין במפרץ אילת מצד אחד והרי אילת בצד השני, כמו גם הצצות לעבר מצרים, ירדן ואפילו סעודיה.

ואם הגעתם לקראת ערב, ואתם בעניין של להמשיך את הלילה כאן - כדאי לדעת כי בראש ההר הוכשר חניון לילה יפה ונעים. יש בו מי שתייה, שירותים אקולוגיים וגם מתחמים שבהם מורת להבעיר קומזיץ. ספוט מושלם. ואם אתם ממש בעניין אתגרי, תוכלו לטפס על הר שלמה הסמוך, והמעט גבוה יותר (למיטבי לכת).

בווייז: חניון לילה הר יהורם.

עוד בוואלה!

יוצאים לשטח: כל מה שחדש לטיולים ולקמפינג בסוכות

לכתבה המלאה
חניון לילה הר יהורם בשמורת טבע מסיב הרי אילת. חן טופיקיאן, רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
מומלץ להגיע בשעות הבוקר או לקראת שקיעה. יהורם/רשות הטבע והגנים, חן טופיקיאן, רשות הטבע והגנים

הר ברקן בגלבוע

לפני שמגיעים להר ברקן שבגלבוע, כדאי להבהיר איזה עניין לגבי הגלבוע עצמו. לא רבים יודעים כי הגלבוע הוא לא הר יחיד העומד בפני עצמו, אלא רכס שבו מתרוממות כמה וכמה פסגות. ממרומי הרכס תוכלו לקבל מבטים עוצרי נשימה לעבר עמק יזרעאל, הרי הגלעד, הכרמל, עמק בית שאן ועוד.

הר ברקן הוא רק אחד מהפסגות הללו, ואם אתם בעניין של תצפית פלוס חילוץ עצמות, מומלץ לצאת לטיול סובב פסגה קצרצר וקליל של כקילומטר אחד. הפסגה מתנשאת לגובה של 497 מטר מעל פני הים. המסלול המעגלי מסומן בסימון אדום, ומעבר לנופי העמקים הסובבים את הכל, תפגשו בגת קדומה ובבור מים עתיק. אם נשארתם עם טעם של עוד, פשוט סעו לאורך "דרך נוף הגלבוע", ועיצרו בכל תצפית אפשרית.

בווייז: חניון הר ברקן.

הר ברקן בגלבוע. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הר ברקן. כיום כבר אין במקום מגדל תצפית, אבל הנוף נהדר/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
עמק חרוד מהגלבוע. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
עמק חרוד מהגלבוע. מבט מהר ברקן/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

הר בנטל הגולן

הנה, הגענו להר שכבר ראוי לשמו. זאת בזכות 1,165 המטרים שלו, מעל פני הים. כאן, הנוף הוא אמנם האלמנט הדומיננטי, אבל לצדו ישנם כמה מוקדי עניין נוספים, בהם פסלי מתכת סוריאליסטיים של יצורים דמיוניים ושאר הפתעות, בונקרים של צה"ל שכבר אינם בשימוש ושפע של נקודות תצפית לעבר השכנה הסורית, כמו גם לעבר מורדות החרמון ומרחבי רמת הגולן. אגב, אם הייתם מגיעים לכאן לפני כ-100 אלף שנים, הייתם פוגשים הר געש פעיל. כעת, למרבה המזל, הוא רדום.

בווייז: הר בנטל.

הר בנטל. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הכניסה לשביל הסלול בהר בנטל/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
הר בנטל. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
החרמון מבצבץ בלבן. הנוף מפסגת הבנטל בחורף/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

שביל סובב פסגה בהר מירון

מגובה של 1,208 מטרים מעל פני הים, הדברים נראים אחרת. בעקר קטנים יותר. שביל הפסגה בראשו של ההר הגבוה ביורת בגליל, מציע הליכה ברמת קושי קלה, שאורכה כשני ק"מ בלבד. התוצאה היא נוף פנורמי של הגליל והגולן - ממש כמו לצפות מגבוה על גוגל מפס, בגרסת התלת-ממד.

הטיול שלכם יקח אתכם לא רק אל נופים נהדרים, אלא גם יתפתל אתכם בחורש יפה של אלונים ואלות, קטלבים, עצי ליבנה ועוד. פה ושם תבחינו בשרידים מימי קדם, בהם גת עתיקה. אם אתם מגיעים באוקטובר, חפשו את פריחת החלמונית הצהובה, שנותנת פה שואו מרהיב. השביל עצמו מסומן בצבע אדום.

בווייז: שביל הפסגה - הר מירון.

שביל פסגה הר מירון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מבט אל הנוף משביל פסגה בהר מירון/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

ראש צוקים במצוק ההעתקים

ברוכים הבאים אל מצוק ההעתקים, המתרומם לאורך ים המלח, לצד כביש 90. תמיד נסעתם לצדו, אבל האם פעם חשבתם שתטפסו עליו? הנה, היום הזה הגיע.

בשונה משאר ההמלצות עד כה, במסלול הזה תיאלצו להתנשף. ואפילו מאוד. כי מה לעשות - בשביל תצפית "לפנים" צריך לעבוד.

וכעת הפתעה: המסלול העונה לשם "ראש צוקים" הוא שביל הטיול הראשון שסומן בארץ-ישראל (1947). הטיפוס עצמו מעט מייגע, אבל בסופו תגיעו לתצפית מדהימה לעבר ים המלח, כאשר למרגלותיכם משתרעת שמורת טבע עינות צוקים, על אגמיה והצמחייה הצפופה שלה, שנראית מכאן כמו כתם ירוק חינני. הדרך היא הלוך ושוב (כשני ק"מ לכל כיוון), ונערכת על סימון שבילים שחור. מחנים בחניית שמורת עינות צוקים, חוצים בזהירות את הכביש ומתחילים לטפס.

בווייז: שמורת טבע עינות צוקים.

ראש צוקים מדבר יהודה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
הדרך היא הלוך ושוב ונערכת על סימון שבילים שחור. ראש צוקים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
ראש צוקים מדבר יהודה. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע, מערכת וואלה! NEWS
מה שרואים מראש צוקים/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

מיני-פסגה: תל עזקה

לצד כל ההרים הללו, מתבלט (תרתי משמע) לטובה גם תל עזקה שבשפלה. אז נכון, תל אינו הר, אבל מגובה של 364 מטרים מעל פני הים, וגבוה מעל עמק האלה, תקבלו לא רק נופים פנורמיים יפים אלא גם שפע של סיפורים היסטוריים. תל עזקה היא כידוע המקום שלצדו נערך אחד הקרבות הידועים בהיסטוריה - בין דוד וגוליית. מעבר לכך, עזקה נזכרת רבות במקורות בהקשרים רבים, והדרך לפסגה שזורה בפסוקים החקוקים על סלעי האבן שלצדכם.

למעלה ממתינה לכם נקודת תצפית יפהפייה, ואפילו מוצלת בחלקה. גם כאן מופיעים פסוקי המתארים את הקרב הידוע. מומלץ שלא להתספק בנקודה זו אלא לצאת לטיול מעגלי קצרצר בראש התל, ועל הדרך לצפות בשרידים ארכיאולוגיים, במפת תבליט גדולה עשויה סלע ובנקודות מנוחה כיפיות מול הנוף. לקינוח, לכו על פיקניק מושקע בפארק בריטניה.

בווייז: תל עזקה.

תל עזקה. איל שפירא, מערכת וואלה!
הדרך לפסגה שזורה בפסוקים החקוקים על סלעי האבן. תל עזקה/מערכת וואלה!, איל שפירא
תל עזקה - קק"ל. אלכס קולומויסקי,
מה שרואים מתל עזקה/אלכס קולומויסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully