וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בקיץ, לא רק בחגים: המפל של המדינה השתדרג עוד קצת

בשיתוף הגן הלאומי גן השלושה הסחנה

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 9:58

לא היינו צריכים הרבה שכנועים כדי להגיע לגן הלאומי גן השלושה (סחנה), ובכל זאת משהו חיובי קורה כאן

גן לאומי גן השלושה (הסחנה). עדי וינר,
אוצר ישראלי. גן לאומי גן השלושה (סחנה)/עדי וינר

המקצוענים של וואלה! תיירות עלו על זה מזמן - אין כמו לבוא לסחנה בחורף. הגן הלאומי גן השלושה מתרוקן אז מהמוני מבקריו, משיל מעצמו את העומס האנושי ואת הרעש, ומשאיר את המטיילים העקשניים עם סוד של ממש, מטמון ישראלי למיטיבי לכת. ובמילים אחרות: בריכות נהדרות עם טמפרטורה קבועה של 28 מעלות.

תמיד. בכל אחד מ-365 הימים שבלוח השנה.

אבל רגע, מה קורה פה כשהחורף הוא רק פנטזיה רחוקה? כשהקיץ אולי הסתיים רשמית, אבל מד המעלות מדגדג את ה-30 והודף במו-ידיו את הסתיו?

ובכן, טוב ששאלתם.

גן לאומי גן השלושה (הסחנה). גן לאומי גן השלושה (הסחנה),
ירוק, נקי, מטופח. גן לאומי גן השלושה (סחנה)/גן לאומי גן השלושה (הסחנה)
גן לאומי גן השלושה (הסחנה). עדי וינר,
שיא רטוב. גן לאומי גן השלושה (סחנה)/עדי וינר

הסחנה (חמה בערבית) עבר כבר הכול. ממרום שנותיו הוא יכול לשחזר איך פעם היו פה לא מעט נקודות טעונות שיפור, אבל אלו הם רק זכרונות רחוקים. הפארק המטופח בעמק המעיינות (אזור בית שאן) התקבע כבר מזמן כאחד הפופולריים בישראל, ומציע מרחבים גדולים של דשא ירוק ונהדר, שטחים גדולים ונקיים, ופלאי מים מרעננים שמתאימים לכל המשפחה.

השיא הרטוב פה הוא כמובן מה שיכול להיות מוגדר בכיף כ"מפל הלאומי" - פחות גבוה מחבריו הצפוניים אולי, אבל הרבה יותר מפנק, וגם לא דורש מאף אחד מאמץ גופני יוצא דופן, יכולות טיפוס מרשימות או אפילו טיפה של זיעה.

גן לאומי גן השלושה (הסחנה). גן לאומי גן השלושה (הסחנה),
כולל אוסף נדיר. מוזיאון הארכיאולוגיה בגן לאומי גן השלושה (סחנה)/גן לאומי גן השלושה (הסחנה)
גן לאומי גן השלושה (הסחנה). עדי וינר,
נקודת חובה. אתר חומה ומגדל בגן לאומי גן השלושה (סחנה)/עדי וינר

אם כל זה לא מספיק לכם, בתחומי הגן פועל גם מוזיאון "עקבות בעמק", מרכז חינוכי פעיל וגדוש אפשרויות. המוזיאון לארכיאולוגיה אזורית ים-תיכונית, המציע למבקרים אוסף נדיר של חפצי אמנות וכלים מהתקופות היוונית והרומית, וכן אוספים מתרבות פרס ומצרים הקדומה.

במוזיאון מוצגים גם עתיקות מתקופות קודמות, ובהן פריטים מתקופת המרידות ברומאים ומבתי כנסת קדומים ששגשגו באזור. צילום גדול מתאר את פסיפס בית הכנסת הקדום ביישוב רחוב, למשל, והכתובת שבפסיפס מזכירה יישובים רבים בארץ ישראל, וכן פירות וירקות שגידלו באותם ימים בבקעת בית שאן.

אתר חומה ומגדל הסמוך מהווה נקודת חובה נוספת, שתאפשר לכם ולילדים להתייבש מהמים, אבל לא להתייבש מהאטרקציות. האתר משחזר את היישוב תל עמל, ראשון יישובי חומה ומגדל, שעלה על הקרקע ב-10 בדצמבר 1936. באתר שוחזרו שלושה צריפי מגורים, צריף חדר האוכל והמטבח, מגדל תצפית וחומת העץ הכפולה.

חדרי החלוצים ממחישים את אורח החיים של המתיישבים, לרבות מיטות ברזל וכילות, בגדי עבודה ואפילו ספרי הקריאה שלהם. תוכלו לעבור בין התחנות השונות, "לכבס בגדים" במי הנחל, לתצפת מהמגדל ולהעמיס סלים בחצץ. בנוסף, ניתן להזמין סיורים מודרכים במקום, הרצאות והפעלות עם שחקנים.

מיצג "מסע העלייה על הקרקע" באתר יוצג בתאריכים 22.9, 23.9, 26.9, ויכלול הקרנה בשעה 13:00, בכפוף להרשמה מראש בטלפון 04-6581017 או בדוא"ל homa@gan3.co.il, ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לגן השלושה.

גן לאומי גן השלושה (הסחנה). עדי וינר,
מפלים של שמחה. הגן הלאומי גן השלושה (סחנה)/עדי וינר
גן לאומי גן השלושה (הסחנה). עדי וינר,
הוראת קבע של 28 מעלות. הגן הלאומי גן השלושה (סחנה)/עדי וינר

הגן הלאומי שוכן למרגלות רכס הגלבוע המרשים ונולד סביב עין עמל, היוצר את נחל עמל. האחרון, על גווני הטורקיז המהממים שבו, עובר לאורך הגן, ועל הדרך ממלא שתי בריכות גדולות ויוצר את אותם מפלים מושלמים. בין לבין, מופיעים גשרי אבן, טחנת קמח נושנה והמון פינות חמד לצד מדשאות הענק.

השם העברי (גן השלושה) של הגן הלאומי מנציח משולש חלוצים מיתולוגי - דוד מוסינזון, אהרון אתקין וחיים שטורמן, שנהרגו בסתיו 1938, בעת שעלו עם רכבם על מוקש. האירוע הותיר באופן טבעי זיכרונות קשים, אבל נקודת ההנצחה הזאת עושה הכול בשביל להוביל אתכם מאותו יום עצוב לרגע המושלם הזה שבו נכנסתם פנימה. עושה הכול, וגם מצליחה.

גן לאומי גן השלושה (סחנה) - כל הפרטים, שעות הפתיחה, דרכי ההגעה והמחירים

מערכת וואלה תיירות, בשיתוף הגן הלאומי גן השלושה הסחנה
  • עוד באותו נושא:
  • סחנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully