וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפ טיול - גן השלושה (הס'חנה)

22.1.2010 / 8:00

לצד בריכות חמימות וטבעיות ומוזיאון לארכיאולוגיה, נמצא שחזור מדויק של הראשון ביישובי חומה ומגדל - הצעה לטיול חורפי

מערכת וואלה!

גן השלושה ידוע גם בשם ס'חנה, שפירושו בערבית הוא חם. השם הזה מתאר נאמנה את הטמפרטורה הגבוהה יחסית של מי המעיינות (28 מעלות), הנשארת קבועה כל ימות השנה. בדרך כלל אנחנו רגילים לצאת לפארקי המים בקיץ, אבל הסח'נה מציע לכם את מימיו גם בחורף. זהו מקום נופש ובילוי אידיאלי לכל המשפחה, החל מביקור בן כמה שעות וכלה בשהות ארוכה יותר של יום ואפילו יומיים.

המים בשלוש הבריכות הגדולות והטבעיות של הפארק הם מי המעיין השופע עין עמל (אסי), הצפוני בסדרת המעיינות הנובעים לרגלי הגלבוע. לאחר שהמים מילאו את ייעודם בגן השלושה, הם ממשיכים לזרום דרך קיבוץ ניר דוד ואחר כך משמשים להרוויית שדות בקעת בית שאן. בגן הלאומי שוחזרה גם טחנת קמח, שגילה כ-200 שנה. הטחנה הוכשרה לעשות את עבודתה בכוחם של מי עין עמל. על יופיו של הפארק מעיד המגזין TIME, שבחר בו כאחד מעשרים פארקי המים היפים בעולם.

בתחום הגן הלאומי נמצא גם מוזיאון לארכיאולוגיה. במוזיאון מוצגים ממצאים ארכיאולוגיים מארצות הים התיכון, בכללם ממצאים מהתקופה הישראלית שנחשפו באתר ניר דוד.

אתר חומה ומגדל

בתחום הגן הלאומי נבנה דגם המשחזר במדויק את תל עמל, הראשון ביישובי "חומה ומגדל", שעלה על הקרקע בשנת 1936. בדגם מוצגים שלושת צריפי המגורים שנבנו במקום, צריף חדר האוכל, המגדל וחומת העץ הכפולה שמולאה בחצץ. החדרים מרוהטים בחפצים מאותה תקופה. בצריף חדר האוכל מוקרן סרט בן 15 דקות המתעד את ימי "המרד הערב", שפרץ בשנת 1936.
השם "גן השלושה" מנציח את זכרם של חיים שטורמן, אהרון אטקין וד"ר דוד מוסינזון - שלושה מאנשי העמק שנהרגו בשנת 1938 בעלות רכבם על מוקש.

חשוב לדעת

איך מגיעים: גן לאומי גן השלושה שוכן סמוך לקיבוץ ניר דוד. גישה מהכביש המוליך מצומת בית השיטה לשלוחות (כביש 669).

מתאים ל: כולם.

שעות פעילות: אפריל - ספטמבר 08:00-17:00, אוקטובר - מרץ 08:00-16:00. בימי שישי ובערבי חג הסגירה מוקדמת בשעה. הכניסה לשמורה נסגרת שעה לפני שעת הסגירה הרשומה.

משך הטיול: כמה שרוצים.

כדאי לקחת: ציוד לטבילה במעיינות, ציוד לפיקניק ואפשר גם מנגל.

לא לוותר: ז'קוזי טבעי מתחת למפל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully