וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפוש מוצדק? טרנסג'נדרית בת 15 התבקשה להתפשט בשדה התעופה

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 10:58

המאבטחים בשדה התעופה בצפון קרוליינה דרשו מבת ה-15 לעבור בדיקה גופנית פולשנית, לאחר שמכונת השיקוף קבעה כי המין שציינה הנערה אינו תואם את הסריקה האנטומית שלה

נוסע התפשט בבדיקת ביטחון ברוסיה/יוטיוב

אמריקנית מצפון קרוליינה תובעת את הרשות האמריקנית לביטחון תחבורה (TSA), בשל תקרית שאירעה בחודש מאי 2019 בנמל התעופה הבינלאומי ראליי דורהאם (Raleigh-Durham) שבמדינה.

לדבריה, בתה, טרנסג'נדרית בת 15, נדרשה להתפשט בכדי לעבור בדיקה גופנית על ידי המאבטחים. בכתב התביעה שהגישה האם, קימברלי ארוויי, נכתב כי בתה אולצה לעבור את ההליך לאחר שמכונת השיקוף בנמל התעופה התריעה על בעיה. לאחר דין ודברים קצר, הודיע אחד המאבטחים לשיים, כי הבת תיאלץ לסור עמו לחדר פרטי, ושם יהיה צורך להפשיטה ולבצע חיפוש על גופה, כולל באיבריה האינטימיים.

אתר USA Today מדווח כי באתר האינטרנט של TSA ישנו דף הסברתי המיועד לנוסעים טרנסג'נדרים. במדור זה מצוין כי בעת שנוסע עובר שיקוף, לוחץ קצין האבטחה על כפתור המציין את מינו של הנוסע (זכר או נקבה), בהתאם לאופן שבו הנוסע הציג את עצמו קודם לכן. עוד מצוין באתר כי התוכנה המתוקנת בסורק מסוגלת לזהות את ההבדלים האנטומיים בין נשים וגברים. באופן זה, אם הנתונים שהוזנו מראש אינם תואמים לאלו שהתגלו בפועל, מתחייבת בדיקה נוספת.

טרנסג'נדרית. Shutterstock, ShutterStock
מכונת השיקוף בנמל התעופה התריעה על בעיה. טרנסג'נדרית (צילום אילסטרציה)/ShutterStock, Shutterstock

בניגוד לחוקת ארצות הברית

ארוויי פנתה אל בית המשפט בבקשה שחבר מושבעים ידון בתביעה, שבה לא ננקב סכום פיצוי. עוד היא הוסיפה כי מטרתה היא גם למנוע הישנות מקרים כגון אלו. מכתב התביעה עולה עוד כי עובדי הרשות האמריקנית לביטחון תחבורה ציינו בפני הנערה כי לא תוכל לעזוב את המקום עד אשר תתבצע הבדיקה הגופנית. לדברי האם, דרישה זו אינה עולה בקנה אחד עם מדיניות ה-TSA, כמו גם עם אחד מהתיקונים בחוקת ארצות הברית.

עוד צוין בכתב התביעה כי שוטר הוזעק למקום, לאחר שהאם וביתה סירבו לבדיקה, "מה שעורר בהלה, חרדה, פחד, דופק מואץ וקוצר נשימה", כתבה האם.

בשל סירובן של השתיים להיבדק, הן נאלצו לוותר על הטיסה, לשכור רכב ולנהוג מרחק של כאלף קילומטרים עד לביתן שברוצ'סטר, ניו יורק.

עוד נמסר, כי דובר הרשות האמריקנית לביטחון תחבורה סירב להגיב על התביעה, מאחר שהעניין מצוי בהליכים משפטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully