וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים חמושים במכושים נהרו לכפר קטן בחיפוש אחר יהלומים "משני חיים"

19.6.2021 / 23:00

מכל רחבי דרום אפריקה נהרו אנשים לכפר קוואהלאטי, שם רועה צאן איתר במקרה אבן מסתורית שנראית כמו יהלום יוקרתי והפיץ את השמועה. רבים הגיעו למקום עם אתי חפירה ומכושים בניסיון להתעשר: "כולנו פה סובלים מעוני. זה יכול לשנות לנו את החיים"

חופרים בחיפוש אחרי יהלומים בדרום אפריקה/רויטרס

לפחות 1,000 איש מרחבי דרום אפריקה נוהרים החל מהשבוע שעבר לכפר קוואהלאטי שבפרובינציית קוואזולו-נטאל במדינה בחיפוש אחר אבנים לא מזוהות, שרבים סבורים כי הן גבישי קוורץ. הם הצטרפו לכפריים שחופרים שם כבר מאז שבת שעברה, לאחר התפשטות השמועה שרועה צאן מצא במקרה חפץ דמוי יהלום בשדה הפתוח.

ההיסטריה באתר הממצא, שנמצא כ-360 ק"מ דרום-מזרחית ליוהנסבורג, החלה לאחר שתמונות וסרטונים של אנשים שכורים באזור באופן בלתי חוקי וחוגגים החלו להסתובב ברשתות החברתיות. החופרים לא נרתעו מכך שהאבנים עדיין לא הוערכו ולמעשה תורים ארוכים של מכוניות נערמו על כביש החצץ הסמוך לשדה הפתוח. צעירים, זקנים, נשים וגברים - כולם הגיעו עם אתי חפירה במטרה להתעשר. חלקם אף החלו למכור את האבנים הלא מזוהות במחיר שנע בין 100 ראנד (7.26 דולר) ל-300 ראנד (21.79 דולר).

חופרים בחיפוש אחרי יהלומים בדרום אפריקה. Siphiwe Sibeko, רויטרס
כאלף איש נהרו לכפר בדרום אפריקה בחיפוש אחר יהלומים/רויטרס, Siphiwe Sibeko

ככה נראית הבהלה ליהלומים

אחד הכורים סיפר שתגלית זו מהווה ברכה לקהילה, הסובלת מרמות אבטלה גבוהות. מנדו סבלו, אב לשניים בן 27 אמר: "אני מאמין שחיינו ישתנו מכיוון שלאף אחד כאן אין עבודה ראויה. אני עושה עבודות מזדמנות". הוא הוסיף: "כשחזרתי איתם הביתה, המשפחה שלי הייתה מאוד מאושרת". עבור חלקם, החפירה היא הזדמנות לראות יהלום בפעם הראשונה בחייהם. "לא ראיתי ולא נגעתי ביהלום בחיי. זו למעשה הפעם ראשונה שנגעתי ביהלום", אמר סקומבוזו מבלה לאחר החפירות.

חופרים בחיפוש אחרי יהלומים בדרום אפריקה. Siphiwe Sibeko, רויטרס
רועה צאן איתר במקום אבן דמוי יהלום והפיץ את השמועה/רויטרס, Siphiwe Sibeko
חופרים בחיפוש אחרי יהלומים בדרום אפריקה. Siphiwe Sibeko, רויטרס
פקידי ממשלת המחוז קראו לפנות את האזור/רויטרס, Siphiwe Sibeko
חופרים בחיפוש אחרי יהלומים בדרום אפריקה. Siphiwe Sibeko, רויטרס
"אני מאמין שחיינו ישתנו מכיוון שלאף אחד כאן אין עבודה ראויה"/רויטרס, Siphiwe Sibeko

מחלקת הכרייה בדרום אפריקה שלחה צוות גיאולוגים ומומחי כרייה כדי לבצע בדיקה באתר. פקידי ממשלת המחוז קראו לפנות את האזור כדי לאפשר לרשויות לערוך בדיקה מעמיקה וכדי למנוע התפשטות של נגיף הקורונה. הם גם קראו "לרגיעה וסבלנות" בזמן שמתנהלות החקירות הראשוניות בנושא.

בדרום אפריקה נרשמו אחוזי האבטלה הגרועים ביותר באפריקה, כשמיליונים סובלים מעוני מאז תום האפרטהייד ב-1994. המדינה היא האומה הכי מתועשת באפריקה, אך כ-32.6 אחוזים מהאוכלוסייה העובדת מובטלים, כך על פי נתוני הרבעון הראשון לשנת 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully