וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול בלי תו: 10 מקומות פתוחים בטבע

19.8.2021 / 13:00

טבילה בנווה מדבר, אוצרות טבע ליד הבית, שקיעות בחופים, פיקניקים מושקעים, טיולי מים וגם טיול לילה בלתי נשכח בחיפה. כל הדרכים לברוח מהתו הירוק - אל הירוק האמיתי

נחל סער/צילום: זיו ריינשטיין

תו ירוק? תו סגול? מה מותר? מה אסור? ובכן, עד להודעה חדשה, הכי בטוח זה לצאת לטבע. לטובת מי שמבקשים לברוח אל השטחים הפתוחים, קיבצנו פה רשימה מנצחת של 10 טיולים או נקודות רביצה בטבע - כולל מסלול עירוני אחד מדליק במיוחד.

טבע בקטנה: אגמון פולג

אגמון פולג. איל שפירא, איל שפירא
אגמון פולג/איל שפירא, איל שפירא

כל כך הרבה פעמים חלפתם בכביש החוף ליד המקום הקטן והאינטימי הזה, ובכלל לא ידעתם שהוא קיים. אגמון פולג, בקרבת מושב אודים (דרומית לנתניה), היה בעבר הלא רחוק מחצבה נטושה שהתמלאה במי תהום. מי התהום עדיין נותרו, אבל בגלגול החדש של האגמון, הוא מציע שבילי טיול מסודרים וקלילים, נקודות תצפית יפהפיות משולטות, מפגש עם עופות מים ונוטריות ושאר הפתעות. המסלול מעגלי (פחות מ-2 ק"מ), מוצל רק בחלקו ומומלץ במיוחד בשעות בין ערביים או מוקדם בבוקר.

להגיע: "אגמון פולג" בווייז. אם השער באודים סגור, ניתן להגיע בדרכי העפר דרך בית יהושע הסמוך.

עוד בוואלה!

מדן ועד אילת: 9 מתחמי קמפינג על המים

לכתבה המלאה

לילה בלתי נשכח: מסלול מדרגות בחיפה

מסלול מדרגות, חיפה. איל שפירא, איל שפירא
מסלול מדרגות, חיפה/איל שפירא, איל שפירא

מסתבר שבין הכרמל לעיר התחתית בחיפה, יש לא מעט גרמי מדרגות. ואם אתם מתעקשים לספור: כ-1,100 מדרגות. החדשות הטובות הן שאת הדרך הזו תעשו בירידה. החדשות היותר טובות: אם תעשו את זה בערב או בלילה, תקבלו מבט מקורי ובלתי נשכח על העיר. כל גרם מדרגות שונה מרעהו, חולף בשכונות שונות של העיר, ובעיקר - יספק לכם נופים מרהיבים של הנמל וקו החוף הצפוני של ישראל, המואר בחלקו. אורך המסלול כ-2.5 ק"מ, ומומלץ להיעזר באפליקציית גוגל מאפס ודומיה, כדי שלא לפספס שום גרם מדרגות. סיום המסלול למרגלות הגנים הבהאיים.

להגיע: לוקחים מונית משדרות בן גוריון בעיר התחתית, אל גרם המדרגות הראשון ("מדרגות גדרה"). הן נמצאות מבנה מספר 107 ברחוב יפה נוף. מכאן פשוט יורדים במשך שעה ארוכה לנקודת ההתחלה.

נווה מדבר קלאסי: שמורת טבע עין פרת

עין פרת. איל שפירא, איל שפירא
עין פרת/איל שפירא, איל שפירא

אם עדיין לא ביקרתם, זה הזמן לעשות זאת. ואם כבר ביקרתם - אתם ודאי יודעים שמדובר במקום שכיף לחזור אליו שוב ושוב (ושוב). שמורת טבע עין פרת, סמוך לירושלים, היא המקום שבו נחל פרת (ואדי קלט) מתחיל את חייו, ומכאן הוא זורם מזרחה, לכיוון צפון ים המלח. פה הוא נותן את השואו היפה ביותר שלו, באמצעות פלגי מים, בריכות טבעיות שכיף לטבול בהן, פינות פיקניק מוצלות ליד המים וגם בריכה אחת מנצחת העונה לשם "בריכת התמר". במקום מסלול טיול קצר שייקח אתכם לשערי מנזר פארן, מנזר פעיל הנטוע ממש על צלע ההר.

להגיע: "שמורת טבע עין פרת" בווייז. הכניסה בתשלום (29 שקלים למבוגר, 15 שקלים לילד, חינם למנויי מטמון). יש להזמין מקום באתר רשות הטבע והגנים, www.parks.org.il.

רק אני והחוף שלי: מאכזיב לראש הנקרה

אכזיב. איל שפירא, איל שפירא
אכזיב/איל שפירא, איל שפירא

עם כל הכבוד לחוף אכזיב, מצפון לו משתרע עולם ימי מרתק, הטובל בסצנות נופיות שמשתנות במהירות ככל שתצפינו לאטכם. הקבוע היחיד יהיה הרכס הלבן האדיר של ראש הנקרה, שניצב כמו מגדלור, ויאותת לכם שבעוד שעה קלה תגיעו אל קצה הארץ. ועד אז, תתענגו על מרחב שבו סלעי כורכר מצודדים, מפרצונים אינטימיים ובעיקר - אפשרות לגלות פינות התבודדות נהדרות.

להגיע: מכביש 4, צפונית לנהריה. מחנים בכל מקום שרוצים מצפון לגן לאומי אכזיב, צועדים צפונה וחוזרים כשמתעייפים. שימו לב: זהו אינו חוף רחצה מוכרז.

ים של דיונות: חוף זיקים

נחל שקמה, ליד חוף זיקים. איל שפירא, איל שפירא
נחל שקמה, ליד חוף זיקים/איל שפירא, איל שפירא

קו החוף של זיקים אינו מפורץ, מפותל או מפתיע באופן מיוחד. לכאן מגיעים בעיקר בשל מה שמצוי בעורף החוף: ים של דיונות רכות, שבין חמוקיהן חבוי עולם חי וצומח עשיר. חלקן גבוהות באופן שמאפשר ישיבה נינוחה על ראשן, כך שהים ניבט במלוא הדרו. שיטוט צפונה, על הקו החוף, יביא אתכם מרחבי דיונות נוספים. אל תוותרו על גילוי אוצרות כגון בוסתנים זעירים וחבויים מהעולם, לצד עצי שקמה ותמר מרשימים. כל אלו מצויים לצד שבילי טיול מסומנים. וגם: הפתעה נהדרת למי שיתמסר לשיטוט תגיע בדמות מאגרי מים פוטוגניים, המתהדרים בצבעי טורקיז, ומופיעים לצד נחל שקמה, הנשפך אל הים.

להגיע: "חוף זיקים" בווייז.

שלווה פוטוגנית באמצע הדרך: גן לאומי עין חמד

עין חמד. איל שפירא, איל שפירא
עין חמד/איל שפירא, איל שפירא

הדרך המהירה שבין תל אביב לירושלים גדושה בפיתולים. אחד מהם יוביל אתכם אל ממלכת השלווה האולטימטיבית: גן לאומי עין חמד. יופי של פינה במרחק צעקה מהכביש המהיר. כמה יפה פה? רק נספר שהצלבנים שהגיעו לכאן, כינו את המקום "אקווה בלה" (מים יפים). המרחב המטופח מציע פלגי מים רדודים שחלקם חולפים תחת גשרי אבן, מדשאות מוצלות שמזמינות לפיקניק של חצי יום ויותר, מבנה צלבני מבוצר ורחב ידיים שכיף לחקור אותו מבפנים, ובעיקר - אווירה של שלווה גמורה.

להגיע: "גן לאומי עין חמד" בווייז. הכניסה בתשלום (22 שקלים למבוגר, 9 שקלים לילד, חינם למנויי מטמון). יש להזמין מקום באתר רשות הטבע והגנים, www.parks.org.il.

שקיעה מנצחת: חוף האקוודוקט בקיסריה

צפונית לחוף הקשתות, קיסריה. איל שפירא, איל שפירא
צפונית לחוף הקשתות, קיסריה/איל שפירא, איל שפירא

יש מקומות רבים לצפות בהם בשקיעה מנצחת, אבל תפאורה שכוללת ים כחול ואמת מים אדירה מימי קדם, לא תמצאו בכל מקום. זה הזמן לדלג לחוף האקוודוקט (הקרוי גם חוף האמה, או חוף הקשתות) בקיסריה. מעבר לרביצת-שקיעה בחוף עצמו, יותר ממומלץ להיפרד מההמונים ולצעוד צפונה, על רצועת החוף היפה שמובילה לכיוון ג'סר א-זרקא. אפשר אפילו להגיע לג'סר עצמה (הליכה של 3.5 ק"מ לכל כיוון), ולסגור את היום מול סירות הדייגים הצבעוניות שעוגנות בו.

להגיע: "חוף האקוודוקט" בווייז.

אמנות טבעית: פארק הסלעים בכיסרא

פארק הסלעים כסרא. איל שפירא, איל שפירא
פארק הסלעים כסרא/איל שפירא, איל שפירא

תהליכים גיאולוגיים שהתחוללו במשך עשרות ומאות אלפי שנים, יצרו כאן, ליד כיסרא שבגליל המערבי, תצורות סלעים שנראות כמו עמודי סלע ושאר פסלים מן הטבע. ואת כל הטוב הזה עוטפים מספר מסלולי טיול קלילים, משולטים ומוצלים בחלקם. המלצה שלנו: השביל השחור. אורך המסלול: כ-2 ק"מ.

להגיע: "פארק הסלעים כסרא-סמיע" בווייז.

טיול מים צפוני: בניאס תחתון

בניאס תחתון. איל שפירא, איל שפירא
בניאס תחתון/איל שפירא, איל שפירא

נחל חרמון (בניאס) תחתון מציע בטיול רטוב קצר וחמוד להפליא. המים רדודים יחסית, וניתן לצעוד כאן עם ילדים (תוך השגחה צמודה כמובן. זהו אינו אתר טבילה מוסדר ואין שירותי הצלה). המסלול הקצר ייקח אתכם בתוך המים מאזור שדה נחמיה, כאשר אחרי קילומטר וחצי, תגיעו כבר לסופו, באזור גשר יוסף. קצר, מרענן ומלא בנקודות עצירה מבודדות יחסית.

יש לצעוד עם נעלי הליכה במים, וחשוב לדעת כי לפני המפל שבאמצע הדרך יש לצאת מהמים, לצעוד כמה מטרים על הגדה השמאלית, ולחזור למים אחרי המפל, שאינו עביר בהליכה. אם היה לכם קצר, דלגו מכאן אל "הטנק הסורי", אף הוא בגדות נחל חרמון. יופי של נקודה בטבע.

להגיע: "חניון האקליפטוס" בווייז (ליד שדה נחמיה). צועדים עם כיוון הזרימה ולא נגדה.

לבד בטבע: הנחלים נריה ומורן

נחל מורן. איל שפירא, איל שפירא
נחל מורן/איל שפירא, איל שפירא

אוגוסט, כולם בארץ ואין מקום אחד להיות בו לבד? ובכן, הכל יחסי. נכון, יש מצב שתגלו עוד מטיילים במסלול הבא, אבל בוודאי לא את ההמונים. וכל זאת, למרגלות פסגת הר מירון, שתמיד גדושה במטיילים. המסלול אינו קצר (6.5 ק"מ, מעגלי), אבל רובו מוצל ונעים. למעשה, ברוב הדרך תצעדו בחורש האפלולי של הנחלים מורן ונריה, כולל הצצות לנופים שמסביב ומפגש עם מפלי סלע קטנים וחמודים.

להגיע: "בית ספר שדה הר מירון" בווייז. מחנים, צועדים בשביל בסימון ירוק, ממשיכים בשביל אדום ומסיימים בחניון חממה, הקרוב לנקודת ההתחלה. יש להצטייד במפה או בתוכנת ניווט בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully