וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום לחכות בנתב"ג: אל על תבצע בדיקת קורונה בטיסה לארץ

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 16:37

אל על וחברת פמי יקיימו מחר פיילוט לביצוע בדיקות קורונה (PCR) לנוסעים בטיסות נכנסות לישראל, כחלופה לבדיקות קורונה בנתב"ג עם הנחיתה. המחיר - זהה לזה שבארץ (80 שקלים). זו הפעם הראשונה בעולם שבה יבוצעו בדיקות לנוסעים עוד לפני נחיתתם

בווידאו: תקנות הקורונה החדשות ייכנסו לתוקף: במתחם הבדיקות בנתב"ג נערכים לחודשי הקיץ/מערכת וואלה!

אל על וחברת פמי (Femi) תבצענה מחר (חמישי) פיילוט ראשון מסוגו בשיתוף עם משרד הבריאות, לדיגום נוסעים בבדיקת PCR לנגיף הקורונה לפני עלייה למטוס ובזמן הטיסה עצמה. הפיילוט יתבצע בטיסת אל על מניו יורק (JFK) לתל אביב, שיוצאת ביום חמישי בשעה 14:00 שעון ניו יורק ועליה צפויים להיות כ-280 נוסעים.

זו למעשה הפעם הראשונה בעולם, בה יבוצעו בדיקות לנוסעים עוד לפני נחיתתם במדינת היעד. באל על סבורים שאם הפיילוט יצליח הוא יהווה פריצת דרך בכניסת תיירים לישראל בעתיד. מטרת המיזם היא להחזיר את חווית הטיסה להיות דומה, ולו במעט, לזו שהכרנו לפני התפרצות הקורונה חשוב להדגיש כי בדיקה זו אינה מהווה תחליף לבדיקת קורנה אותה יש לבצע עד 72 שעות לפני הטיסה.

על פי המתווה, הפיילוט יכלול רישום ודיגום של נוסעי הטיסה באמצעות Femi וחברת Xpres Check המבצעת את הדיגום בשער, לפני העלייה למטוס, בשדה התעופה JFK בניו יורק או בטיסה עצמה (עבור נוסעים שלא הספיקו לבצע את הדיגום על הקרקע). הנוסעים יתבקשו למסור את פרטיהם לזיהוי בארץ כולל שם, מספר דרכון, כתובת ומספר טלפון בארץ.

בדיקת קורונה בראשון לציון, 5 ביולי 2021. ראובן קסטרו
נוסעי אל על לא יצטרכו לחכות בנתב"ג לבדיקה עם נחיתתם/ראובן קסטרו

התוצאות יתקבלו עם הנחיתה בארץ

תהליך הבדיקה: הדיגום יתבצע באמצעות הצוותים המיומנים, הדוגמים יהיו מצוידים בלבוש מגן וכפפות חד פעמיות שיוחלפו לאחר בדיקת כל נוסע. הדגימות יילקחו מהלוע והאף באמצעות שני מטושים. הבדיקות תשמרנה במבחנות דיגום ייעודיות המכילות תמיסה מיוחדת להעברה ושמירה על נגיפים מסומנות בברקוד ייעודי, עבור כל נוסע לאחר שזוהה על ידי הבודק. מבחנות הדיגום יועברו לצידנית מקוררת החסינה מפני תזוזות ויכולה לעמוד בתנאי הטיסה.

תוצאות הבדיקות תתקבלנה לאחר נחיתת הנוסעים בישראל לפי הסטנדרטים הקבועים של משרד הבריאות. עלות הבדיקה זהה לעלות הבדיקה בנתב"ג - 80 שקלים לנרשמים מראש. אל על לא תגבה עלות נוספת על מתן השירות.

אביגל שורק מנכ"ל אל על: "ברור לכל כי הנגיף כאן להישאר בצורה כזו או אחרת ואסור לנו לעצור את החיים, אנו מאמינים ופועלים בגישת 'חיים לצד הקורונה'. על אף המצב המורכב וההגבלות שנקבעו אתמול, אל על תמשיך לפתח פתרונות יצירתיים ויעילים עבור לקוחותיה. אנו קוראים למקבלי ההחלטות לבחון מהלכים אלו ולאמץ פתרונות דומים כדי שנוכל לנהל שגרת חיים לצד הנגיף".

אטל מולכו, מנכ"לית Femi: ""פמי גאה להיות החברה הראשונה המבצעת דיגום נוסעים באוויר. אנו שמחים להיות חלק מפרויקט לאומי במטרה להעניק לנוסעי אל על שירות בריאות איכותי לצד חווית שירות ייחודית וחדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully