וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בנחש זעמן מטבעות צד זיקית באמצע טיול

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 16:18

באמצע טיול האופניים בסינגל גוש עציון, ראה לפתע חיים ראם ציד מול עיניו: נחש זעמן מטבעות צד זיקית ופער פה גדול כדי לבלוע אותה. הוא שלף סלולר ותיעד את הציד המיוחד. צפו

נחש זעמן מטבעות צד זיקית/צילום: חיים ראם

לפעמים כל מה שצריך בטיול שלך זה טיימינג טוב: זה בדיוק מה שהיה לחיים ראם, שיצא לטיול אופניים בבוקר יום שישי האחרון בסינגל האופניים של גוש עציון, וחזה בציד של זיקית על ידי נחש זעמן מטבעות.

"הגענו למעיין עין סג'מה וטבלנו במים הצוננים", סיפר ראם לוואלה! תיירות. "ביציאה, על שביל העפר, ראינו לפתע זעמן מטבעות מלופף סביב עצמו. מבט מקרוב גילה שהוא באמצע לטרוף זיקית".

ראם הוציא את הנייד ותיעד את הציד המרתק, כשהזעמן בדיוק פער פה גדול והחל לבלוע את הזיקית. הוא הספיק לצלם את הציד, ואז הנחש גרר את הזיקית למקום מבטחים בין הסלעים כדי לסיים את הארוחה.

זעמן המטבעות שייך למשפחת הזעמניים ואינו ארסי לבני אדם, אך עלול לנשוך. הוא פעיל בעיקר ביום וניזון מלטאות, מכרסמים, ציפורים וגם מנחשים אחרים. הנחש יכול להגיע לאורך של עד מטר וחצי וצבעו חום בהיר-אפור, וסימן הזיהוי שלו הם כתמים בצורה של מטבעות - מה שהעניק לו את שמו. יש מי שמתבלבל בינו לבין הצפע המצוי הארסי שמזכיר אותו במראה, אולם הזעמן הוא "נחש טוב" שעוזר בהדברת מכרסמים ומזיקים אחרים.

נחש זעמן מטבעות צד זיקית בגוש עציון. חיים ראם, תמונות גולשים
זעמן המטבעות נכרך סביב הזיקית והחל לבלוע אותה/תמונות גולשים, חיים ראם
נחש זעמן מטבעות צד זיקית בגוש עציון. חיים ראם, תמונות גולשים
ראם הוציא את הנייד ותיעד את הציד המרתק/תמונות גולשים, חיים ראם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully