וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה דברים שצריך לדעת על חופשה בפריז בקיץ

11.7.2018 / 13:15

חודש יולי הוא כנראה הזמן הטוב ביותר לבקר בבירת צרפת: סיילים עד 70%, הופעות של ביונסה ופסטיבלי מוזיקה בינלאומיים וגם משחקי הנבחרת במונדיאל שנצפים בכל בראסרי וגם חברת תעופה חדשה שטסה לתל אביב. מדריך קיצי פריזאי

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

במקום ללכת שוב לאייפל: פארק הנודיסטים הראשון בפריז נפתח ב'פארק בויס דה וינסנס'/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בווידאו: פארק הנודיסטים החדש שנפתח בפריז (רק אם חם לכם...)

אין ממש עונה שנחשבת לטובה לביקור פריז, אבל חודש יולי הוא כנראה הזמן הטוב ביותר להיות בבירת צרפת. באוגוסט כבר תחוו לא מעט ימים חמים ולחים, ומאידך ה"וקאנס" הצרפתי נותן את אותותיו, כשהפריזאים נוטשים את עירם לטובת בתי הקיט שלהם ברחבי המדינה והיבשת.

ובתוך כך, המונדיאל שמחייך השנה לצרפתים הוא שעתם היפה של הפריזאים והתיירים, שמציפים את הרחובות, הברים והבראסריז שהתמלאו גם בלא מעט מסכים דקים שמשדרים את משחקי ה"טריקולור" - אחד מכינויה של הנבחרת הלאומית.

אז למה כדאי להגיע דווקא החודש לפריז? הנה כמה סיבות טובות.

גדת נהר הסיין פריז. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
כמו הירקון והחוף של הפריזאים. יושבים על גדת נהר הסיין/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
צרפתים צופים במשחקי המונדיאל של נבחרתם בפריז. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
אווירת חג ברחובות. צרפתים צופים במשחקי המונדיאל של נבחרתם בפריז/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

גבירותיי, לפתוח ארנקים

עם כל הכבוד למונדיאל, ויש הרבה כבוד לנבחרת המועמדת השנה לזכות בתואר "נבחרת הכדורגל הטובה בעולם", בפריז החלו השבוע הסיילים המסורתיים של הקיץ. אין כמעט חנות או בוטיק שלא העמידו שלט על חלון הראווה שלהם עם הכיתוב "סולדס" (Les Soldes), ו"בעברית" - סיילים!

"עד 70 אחוזים הנחה!" מבטיחים חלונות הראווה של בוטיקים כמו פראדה, הרמס, ארמאני, סקוץ' אנד סודה וגוצ'י, וגם המותגים היותר עממיים של זארה ו-H&M. ואכן, מי שייכנס לכל אחת מעשרות החנויות שברחוב רו דה ריבולי או בוליברד סנט מישל ואחרים - יפגוש מיד בהנחות אטרקטיביות ופריז, כידוע, אינה זולה.

מעבר לכך, ברו דה ריבולי התקינו פרנסי העיר במת ענק שמקרינה את משחקי ה"כחולים" (עוד כינוי של הנבחרת הלאומית), ובה גם נערכים מופעים ומסיבות שחוגגות כל עלייה לשלב הבא.

שופינג בפריז. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
יולי הוא הזמן לסיילים. עלם נאה עושה שופינג בפריז/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
חנויות שופינג מיו מיו בפריז. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
גם הבוטיקים היקרים ביותר עכשיו בסייל. מיו מיו בפריז/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

רבותיי, לפתוח יומנים

אגב חגיגות והופעות, חודש יולי הוא גם הזמן לתפוס הופעה או פסטיבל מוזיקה בפריז, או בכלל באירופה, כשרק החודש הצטברו לא מעט אירועים שניתן לשלב בחופשה. בסוף השבוע האחרון למשל, הופיע בעיר אד שירן וגם הסתיים פסטיבל פיקוק (Peacock) הנחשב לפסטיבל מוזיקה אלקטרונית מוכר בפריז, שמושך אליו עשרות אלפי צרפתים ותיירים צעירים, שאותם מרקידים הדיג'ייז הטובים בסצנת הטכנו/אלקטרו העולמית, כמו סולומן, מסאו פלקס וטייל אוב אס. אז הפיקוק אומנם הסתיים, אבל החודש עוד צעיר.

ב-21-22 ביולי יתקיים בעיר פסטיבל המוזיקה הנודע "לולהפלוזה" (Lollapalooza), שבו אומנים נדירים כמו דפש מוד, הגורילז, הקילרס ואחרים. מה עוד? ביונסה ובעלה, ג'ייזי, הולכים לפרק העיר (פעמיים) באצטדיון סטאד דה פראנס, באחת מההופעות היותר טובות ומדוברות לאחרונה, שיתקיימו ב-14 וב-15 ביולי. למי שאוהב משהו יותר עדין, פסטיבל הג'אז של פריז מתקיים מסוף יוני ועד 22 ביולי בפארק דה פלורל ויער ונסן שבפאתי העיר, וגם סיום מרוץ האופניים הגדול בעולם - הטור דה פראנס - יסתיים בפריז ב-29 ביולי ואפילו עוד לא הזכרנו את חגיגות הבסטיליה (יום העצמאות הצרפתי) ב-14 ביולי. כרטיסים לכל המופעים והאירועים אפשר למצוא בחברת הכרטיסים הישראלית "טיק טיק", שמעבר לחבילות נופש הכוללות משחקי ספורט, יכולה לארגן גם כרטיסים למופעים שונים בעולם, ולפריז, כאמור, יש מה להציע הקיץ.

ביונסה ג'יי זי. GettyImages
שריינו את אחת משתי ההופעות בפריז. ביונסה וג'ייזי/GettyImages
דיג'יי סולומון בפסטיבל פיקוק בפריז. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
הרקיד צעירים כגדולים. דיג'יי סולומון בפסטיבל פיקוק בפריז/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

שחקנית חדשה בקו על פריז

אפרופו כרטיסים, להגיע לפריז זה די פשוט בימינו. אל על, אייר פראנס, טראנסאוויה ואיזיג'ט כבר עושות את זה זמן מה, וגם חברות שכר אחרות. אבל בשבוע שעבר נכנסה למשחק חברת תעופה חדשה וסדירה, ASL, שהחלה לטוס בקו תל אביב-פריז פעמיים בשבוע בימים שלישי וחמישי. אומנם רק פעמיים בשבוע, אבל זה מבטיח לכם חופשה לא קצרה מדי ולא ארוכה מדי בבירה השיקית של אירופה.

ASL היא חברה קטנה מאוד עם צי קטן של מטוסי בואינג 737 (330 ו-700), ומעבר לכמה יעדים בתוך צרפת היא טסה רק לצפון אפריקה, כך שהקו לישראל הוא בהחלט בשורה מבחינתה, ומבחינתנו הבשורה היא מחיר. בשבוע שעבר הודיעה החברה שמחיר טיסת הלוך חזור בין תל אביב ופריז יעמוד על החל מ-269 דולרים. אולם באתר שלהם דווקא מופיעים מחירים יקרים יותר העומדים על כ-400 דולרים לטיסת הלוך-חזור. לא רע, לעונה החמה ביותר, אבל רחוק מהמחיר ההתחלתי שפורסם.

עם זאת, הטיסה שנוחתת בשארל דה גול, ממריאה מתל אביב ב-20:30, מה שאומר שאתם מגיעים בדיוק לסופ"ש בפריז וזה טוב מבחינת ימי עבודה. השירות בחברה כולל ארוחה צנועה (וכשרה) ושליחת מזוודה גדולה לבטן המטוס, כמו גם אחת קטנה (טרולי) שעולה איתכם וחשוב אולי יותר מהכל - שירות wifi חינם לאורך הטיסה - אינסטוש, הנה אני גם מהאוויר!. החברה מציעה גם מחלקת עסקים, אולם המושבים הם מושבי טוריסט, קחו זאת בחשבון.

עוד דבר שכדאי לקחת בחשבון, הוא שמונית משארל דה גול לעיר, או בכיוון ההפוך, עולה 60 אירו ונמשכת כחצי שעה במקרה הטוב, שעה עם פקקים.

עוד באותו נושא

295 דולר לפריז וחזור: ASL איירליינס הצרפתית פותחת קו בקיץ

לכתבה המלאה
מטוס חברת התעופה הצרפתית ASL איירליינס. טל תעופה, יח"צ, מערכת וואלה! NEWS
רוצה לתת פייט בקו לפריז. ASL/מערכת וואלה! NEWS, טל תעופה, יח"צ

מקום לשים בו את הראש

רשת מלונות קוריו (Curio) היא רשת מלונות אורבנים מבית הילטון, הנחשבת יוקרתית ובעל שפה עיצובית משלה. החברה נפתחה ביוני 2014 ומחזיקה מעל ל-30 מלונות בעולם, רובם בארה"ב. הסניפים הצרפתיים התרחבו לארבעה, כאשר שניים מהם בפריז - מלון Niepce Paris ומלון Maison Astor Paris.

המלון האחרון שוכן באזור נהדר (רחוב ד'אסטורג), ממש על ארמון האליזה ו-7 דקות הליכה מכיכר הקונקורד ושדרות האליזה עצמן. החדרים בו מעוצבים בסגנון אורבני יוקרתי, אבל לא פלצני, שמזכיר את העיצוב במלונות בוטיק בערים גדולות, ביניהן בתל אביב. החדרים אומנם לא גדולים מאוד, אבל פרקטיים ונעימים, חדר האוכל נראה כאילו נלקח מסרט תקופתי מימיו של לואי ה-16, והלובי כמו אולם נשפים.

מחיר ללילה זוגי כולל ארוחת בוקר אינו זול בכלל ועומד על החל מ-280 אירו, אבל צריך להבין שפריז אינה עיר זולה כלל וכלל (ראו מונית מהשדה ב-60 אירו).

ומה עם פריז באוגוסט? אז זהו, שפחות.

מלון מייזון אסטור בפריז Maison Astor Paris. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
העיצוב ניכר בכל דבר. מלון Maison Astor Paris/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
מלון מייזון אסטור בפריז Maison Astor Paris. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
הלוקיישן מנצח. מלון Maison Astor Paris/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

הכותב היה אורח של חברת ASL בפריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully