וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מאיר אריאל בפנים: השביל החדש של פרדס חנה-כרכור

עודכן לאחרונה: 24.6.2021 / 11:08

שביל סובב פרכו"ר, באורך 24 ק"מ המקיף את המושבה פרדס חנה-כרכור, נחנך השבוע ואמור להתחבר לשביל ישראל. המטיילים בו יעברו באיקליפטוס של מאיר אריאל, אתר צפרות, בריכת חורף, אגם טבעי, חאן היסטורי ועוד

בווידאו: שביל סובב פרכו"ר בפרדס חנה כרכור/צילום: דוברות פרדס חנה כרכור

שביל חדש נולד בישראל: סביב המושבה פרדס חנה כרכור נחנך השבוע שביל היקפי שאורכו 24 קילומטרים, היוצר חיבור של המושבה עם השטחים הפתוחים המקיפים אותה.

השביל מחבר בין אתרי מורשת וטבע מקומיים וכולל נקודות חן ונוף רבות, המשמשות מוקד משיכה לטיולים, בילוי בחיק הטבע ופעילויות פנאי וספורט, כמו האלון הבודד מכרכור, אתר צפרות עופות מים בבריכת חורף טבעית בנווה רותם, נופי חקלאות מורשת, האיקליפטוס המפורסם של מאיר אריאל, אגם טבעי, מבנה חאן היסטורי ועוד.

שביל סובב פרכו"ר בפרדס חנה כרכור. דוברות פרדס חנה כרכור, החברה להגנת הטבע
יוצר חיבור של המושבה עם השטחים הפתוחים שלה. שביל פרדס חנה-כרכור/החברה להגנת הטבע, דוברות פרדס חנה כרכור
שביל סובב פרכו"ר בפרדס חנה כרכור. דוברות פרדס חנה כרכור, החברה להגנת הטבע
השביל טבעתי ועובר בין שכיות חמדה מסביב למושבה/החברה להגנת הטבע, דוברות פרדס חנה כרכור

מאחר והשביל טבעתי, ניתן להתחיל ולסיים אותו בכל נקודה וללכת אותו עם כיוון השעון או נגדו. בימים אלו, נשלחת מפת השביל לכלל בתי האב במושבה, אולם הסדרת השביל אינה מסתיימת פה - המועצה בשיתוף החברה להגנת הטבע מקדמים את חיבור שביל סובב פרכו"ר לשביל ישראל.

פרדס חנה. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
השביל יעבור באחד הסמלים של המושבה. האלון הבודד בפרדס חנה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
שביל סובב פרכו"ר בפרדס חנה כרכור. דוברות פרדס חנה כרכור, החברה להגנת הטבע
לתפוס קצת רילקס באמצע ההליכה/החברה להגנת הטבע, דוברות פרדס חנה כרכור

משביל רעיוני לשביל פיזי

את השביל יזם ומיפה תושב המושבה, עמיקם הרפז, לפני כעשור ובחודשים האחרונים המועצה לקחה את היוזמה צעד אחד קדימה והפכה אותו משביל רעיוני לשביל פיזי מסומן לרווחת התושבים והציבור הרחב. לצד זאת, החלו שכבת כיתות ד' בבתי הספר לאמץ בשביל ולחבר את מערך הלימודים ללמידה מבוססת מקום שמשלבת חקר ולמידה תוך התנסות בסביבה והכרת הערכים ומורשת המושבה.

כמו כן, בחלק מהאתרים מתקיים ממשק שמירת טבע אקטיבי, כגון פרויקט שיקום בריכת החורף ועוד. בתי הספר מאמצים את אתרי הטבע ומבצעים בהם ממשק אקטיבי לטיפוח ושיקום בתי הגידול, גני הילדים החלו בפרויקט גני יער של שהייה באתרים ויצירת חוויות פליאה והנאה במרחב הטבעי.

שביל סובב פרכו"ר בפרדס חנה כרכור. דוברות פרדס חנה כרכור, החברה להגנת הטבע
בחלק מהאתרים מתקיים ממשק שמירת טבע אקטיבי. מטייל בשביל/החברה להגנת הטבע, דוברות פרדס חנה כרכור
שביל סובב פרכו"ר בפרדס חנה כרכור. דוברות פרדס חנה כרכור, החברה להגנת הטבע
רוכבים בשביל החדש/החברה להגנת הטבע, דוברות פרדס חנה כרכור

נקודת חיבור בין בתי גידול רבים

שביל סובב פרכו"ר הוא נקודת השיא של המועצה בקמפיין שהובילה בחודשים האחרונים "טבע ליד הבית", שחשף את אתרי הטבע הייחודיים במושבה פרדס חנה כרכור באמצעות סדרת סרטונים קלילים שחושפים את אתרי הטבע השונים. בסדרת הסרטונים שזמינים עבורכם בדף הפייסבוק והאינסטגרם של המועצה מככבים האתרים: בריכות המטווח, שמורת החורש, האלון הבודד, הבוסתן הקהילתי (המטווח) ובהמשך צפויות הפתעות נוספות.

הקמפיין, למעשה, חושף את ערכי טבע הרבים והמגוונים במושבה וייחודיים בשל הימצאותה של פרדס חנה כרכור בנקודת חיבור בין בתי גידול רבים, אשר חלקם אף נמצאים כיום בסכנת הכחדה עולמית, ביניהם אדמות חמרה, כורכר, חולות וכן בתי גידול לחים. שטחים ייחודיים אלה מאכלסים מגוון ביולוגי עשיר של מיני צמחים ובעלי חיים המעשירים את ערך השטחים הפתוחים במושבה. בסקר טבע עירוני שנעשה במושבה, נמצאו 15% מהמינים המצויים בסכנת הכחדה בישראל, שוכנים בבתי גידול אצלנו במושבה.

שביל סובב פרכו"ר בפרדס חנה כרכור. דוברות פרדס חנה כרכור, החברה להגנת הטבע
מכשירים את השביל החדש/החברה להגנת הטבע, דוברות פרדס חנה כרכור

לעודדת את התושבים לצאת ולטייל ליד הבית

כחלק מהקמפיין המועצה מעודדת את התושבים לצאת ולטייל ליד הבית, ליהנות מהשפע שהטבע והסביבה הייחודית מציעים לתושבי המושבה והסביבה. בתוך כך המועצה יצאה השבוע בתחרות צילומי "טבע ליד הבית" במטרה לחזק את השייכות לטבע הסובב אותנו. עד כה הוגשו לתחרות מעל 450 תמונות, פרטים אודות התחרות מעודכנים בדף הפייסבוק של המועצה.

הגר פרי יגור, ראש המועצה המקומית פרדס חנה כרכור: "פרדס חנה כרכור מושבה שבראש סדר העדיפויות שלה זה ערכי טבע, ספורט ופנאי, נוף ומורשת. 50% מהשטחים הסובבים את המושבה שלנו הם שטחים חקלאיים ונופים פתוחים וייחודיים. אני גאה ושמחה לחנוך את שביל סובב פרכו"ר".

ליאלי מלמן מנהלת בית ספר שדה חוף הכרמל של החברה להגנת הטבע: "לפני כשבעה חודשים התחלנו תהליך של הקמת שביל סובב למועצה והיום, השביל עומד ומסומן, בעל ארבע כניסות מנקודות נוחות וכעשרים עוגני תוכן שבקרוב ישולטו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully