וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאים לארח: מדריך תיירות לשבוע הגאווה בישראל

שי דויטש

11.6.2014 / 14:15

איפה תוכל למרוח בוץ על גבר אחר מבלי שירימו גבות, איפה תוכל לטפח את הגזרה בחדר הכושר הכי גאה שיש ואיפה תמצא מסיבת בריכה ענקית עם תיירים מכל העולם - המדריך המלא לתייר הגאה, וגם לתיירים מקומיים

דגל הגאווה גייז הומואים. ShutterStock
היי חתיך, בוא תקרא את המדריך!/ShutterStock

שלום לך וברוך הבא לתל אביב, בירת הגאווה של ישראל.

יש לי תחושה שאיך שנחתת בחדר המלון והתחלת להכיר מקרוב את העיר והגברברים שבה, הוצפת בהמון הזמנות למסיבות, אירועים, המלצות לטיולים ובילוים בשבוע הגאווה.


עוד על תיירות גאה בוואלה! תיירות:
גאווה עולמית: ערים גיי-פרנדלי בגלובוס
גיי באל. איי: בילוי צבעוני בעיר המלאכים
ניו יורק גאה: חלומות מתוקים עשויים מזה


קשה להתעלם מהעובדה שהעיר תל אביב-יפו כולה לבשה חג ודגלי גאווה מבצבצים בכל פינה. האפשרויות רבות והראש כבר לא יודע במה לבחור, בדיוק בשביל הרגע הזה מוגש לפנייך המדריך המלא לחוויה המושלמת בישראל ועשרת המקומות שאת/ה חייבים להיות בהם.

1. יפו העתיקה

יפו היא ראשית הכל בתל אביב. העיר העתיקה, בת אלפי השנים, מגלמת בתוכה היסטוריה וחיבור בין מזרח ומערב. קח חצי יום ביפו העתיקה, טייל בסמטאות, רד במדרגות אל נמל יפו,וצפה בקו החוף המרהיב של תל אביב בטיילת המחודשת. אם יהיה לך עוד כח בשבת, אחה"צ יתקיים טיול אופניים סובב יפו, שייצא מטיילת יפו וישולבו בו הסברים על נקודות ציון שונות בעיר. המקום להתחיל הוא כיכר השעון ומשם ללכת לאיבוד.

2. מוזיאון העיצוב בחולון

במרחק קצר מתל אביב נמצא מוזיאון העיצוב בחולון, שהפך לאייקון בינלאומי בזכות המבנה הייחודי בעיצובו של האדריכל רון ארד. המוזיאון מארח תערוכות עיצוב בינלאומיות ומקומיות (יוז?י ימאמוטו, רון ארד, לאה גוטליב ז?ל) והקיץ תיפתח תערוכה שבה תיחשף קולקציה מעניינת של מעצב העל איסימיאקה. מומליץ מאוד לבקר גם בחנות המזכרות במקום ואם יש לך עוד זמן לקבל מהם המלצות לגלריות נוספות באזור.
כתובת: רחוב פנחס איילון 8, חולון

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

3. חוף הילטון

אחת מהאטרקציות היפות ביותר בעיר תל אביב היא חוף הים שלה. והגברים שלה, כמובן, ובעיקר השילוב ביניהם. הנקודה החמה ביותר בעיר בכל יום בשבוע היא כמובן חוף הילטון, שידוע כ"חוף הגאווה". בכל יום בשבוע הגאווה יתקיימו מסיבות חוף עם מיטב הדיגייז המקומיים. זה המקום שבהחלט אסור לפספס. חוף הים נמצא למרגלות מלון הילטון תל אביב, תזהה אותו על פי דגלי הגאווה הפרוסים בכל עבר.

מסיבת חוף מצעד הגאווה גייז הומואים. ShutterStock
חוף הים והגברים של העיר - שילוב מנצח. מסיבת חוף בת"א/ShutterStock

4. דיזנגוף סנטר

בין ים המסיבות ואתרי התיירות, מרכז הקניות "דיזנגוף סנטר", המהווה מוקד משיכה לקהילה בכל השנה, מארח השבוע יריד גאווה מיוחד: LGBT EXPO - שבו תוכל לדלג בין דוכנים של מעצבי האופנה המובילים, מוצרי לייפסטייל, מזכרות, סרטים, אירועי תרבות ועוד. בדיזנגוף סנטר תוכלו גם לשמור על כושר בחדר הכושר הכי גאה שיש.
כתובת: דיזנגוף סנטר, רחוב דיזנגוף פינת קינג ג'ורג'.

5. ווטר פארק - "שפיים ונהנים"

ביום חמישי הקרוב החל מהשעה 10:00 בבוקר ועד 22:00, יהפוך למשך יום אחד פארק המים שפיים לקרנבל שלם של גאווה, מסיבת בריכה ענקית עם תיירים מכל העולם, מוזיקה מטורפת ו-12 שעות של בילוי ללא הפסקה. בפעם הראשונה בתל אביב, תחת חסותו של הכוכב הישראלי הבינלאומי , אליעד כהן, האירוע צפוי להיות אחד המעניינים ביותר השנה.

6. רחבת העיריה

בימי שגרה רחבת עיריית תל אביב אינה נחשבת לאטרקציה תיירותית, אבל השנה נצבע בניין העירייה כולו מידי ערב בצבעי הגאווה. המלצה חמה: עלה על תל אופן, סע לרחבת העירייה בשעות החשכה וצלם את הסלפי שכל החברים בבית היו רוצים להיות חלק ממנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה המקום לסלפי צבעוני. בניין העירייה בצבעי הגאווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

7. ים המלח

מלבד היותו תופעת טבע מרהיבה, קיימות שתי סיבות שבעבורן אתה חייב לבקר בים המלח: אחת, זהו הספא הטבעי הטוב והייחודי בעולם, ושנית זהו בין המקומות היחידים שבהם שני גברים יכולים למרוח בוץ האחד על השני ויהיה זה מעשה שגרתי לחלוטין. אל תפספס את החוויה של לצוף על המים , זו בהחלט חוויה בלתי נשכחת.

8. העיר העתיקה בירושלים

אחת החוויות העוצמתיות ביותר בביקור בישראל היא המעבר הזה בין העולמות של תל אביב וירושלים, שתי ערים שנמצאות במרחק שעה האחת מהשניי,ה אך שונות כל כך ומיוחדות כל אחת בפני עצמה.

אחרי שייגמרו החגיגות, קח עוד יום אחד לבקר בעיר העתיקה בירושלים. לך לשער יפו, תאכל בייגל ירושלמי, קפוץ למקומות הקדושים לך ונשום אוויר הרים צלול כיין. בזמן הביקור בירושלים אתה מוזמן לבקר ב"בית הפתוח" - המרכז הקהילתי בעיר ולהכיר את הקהילה המקומית.

מטיילים ישראלים. GettyImages
אף אחד לא ירים גבה אם תמרחו זה את זה בבוץ. מטיילים בים המלח/GettyImages

9. שדרות רוטשילד והעיר הלבנה

את הביקור בשדרות רוטשילד אני ממליץ להתחיל בהצטלבות עם רחוב הרצל, בסמוך לקיוסק הראשון בתל אביב ומרכזה של העיר הלבנה. בהליכה על השדרה תחלוף על פני היכל העצמאות - המקום שבו הוכרזה עצמאותה של ישראל, מבני בהאוהאוס יפים, במרחק נגיעה מהברים הגאים "שפגט" ו"אוויטה".

אתה מוזמן להיכנס אל אחת המסעדות הפזורות ברחוב ולטעום מהמטבח המקומי, ולבסוף להגיע לקצה השדרה, לקחת כיסא נוח ופשוט לשכב בה וליהנות מהאוויר של תל אביב. מהר מאוד תבין שזו אחת השדרות הכי גאות בעיר.

10. סינמטק תל אביב - TLVFest

במשך השבוע הקרוב מארח "סינמטק תל אביב" את TLVFest - פסטיבל הקולנוע הגאה הבינלאומי, שמתקיים בעיר זו השנה התשיעית. לאורך כל היום מוקרנים סרטים בסגנונות וז'אנרים שונים המספרים את סיפורה של קהילת הלהט"ב בישראל ובעולם מעל מסך הקולנוע. מומלץ בחום לקחת אתנחתא מהמסיבות ושלל האירועים, להתרווח על המושב ולצפות בתרבות גאה.

(הכתבה נכתבה בלשון זכר, אך מתייחסת, כמובן, לשני המינים).

הכותב מומחה לתיירות גאה ויו"ר האגודה למען הלהט"ב בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully