וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד יוצא דופן ונדיר של תמנונים מזדווגים - עם סיום טרגי

2.4.2021 / 0:01

צלמת זוכת פרסים חשפה תיעוד מפתיע של תמנונים מזדווגים וסיפרה שהיה לה מזל גדול להיות עדה לרגע הזה. עם זאת, היא חושפת, גורלם המר של השניים נקבע באותו רגע אינטימי

טריילר הסרט "מורתי התמנונית"/נטפליקס

הצוללנית והצלמת המקצועית, ג'ולס קייסי, פרסמה תיעוד עוצר נשימה של זוג תמנונים מזדווגים להם להנאתם בקליפת צדפה - אך חשפה שלסיפור הזה היה סוף טרגי.

הסרטון - שצולם בחודש שעבר במפרץ פורט פיליפ שבדרום ויקטוריה, אוסטרליה - מציג את הרגע בו התמנונים מזן Southern Keeled נפגשים. ניתן לראות את התמנונית מתחבאת לה בקליפת צדפה כשהזכר זוחל לעברה ומתיישב מעל הקליפה. קייסי כתבה לצד הסרטון שפרסמה באינסטגרם: "הוא מנופף בזרועותיו ולאחר מכן מכניס את זרועו השלישית למעטפת שלה כדי להעביר את חבילות הזרע".

לאחר סיום האקט, התמנון הזכרי נראה הופך מצבע קרם לחום כהה וניגש להתיישב על החול. בתפנית דרמטית, הצלמת הימית עטורת הפרסים מספרת כי סיום טקס ההזדווגות פירושו מוות לשניהם. היא הוסיפה: "הזכר מת זמן קצר לאחר ההזדווגות והנקבה מתה לאחר שהיא מסיימת לטפל בביציה".

צפו בתיעוד הנדיר

הצופים היו המומים לשמוע על גורלם של התמנונים. "זה עצוב שחייהם קצרים כל כך", כתב אחד הצופים ואחר הוסיף: "פשוט קורע לב". צופים רבים התפעלו מהסרטון והחמיאו לקייסי בתגובות, "תזמון מושלם", כתב אחד הצופים ואחר הוסיף: "וואו, איזה דבר מדהים להיות עדה לו". הצלמת השיבה לאחד המגיבים: "אכן היה לי המון מזל שזכיתי לראות את הרגע המדהים הזה". מישהו אחר כתב בתגובות שהוא לא מאמין עד כמה זן התמנונים הזה זעיר וקייסי השיבה: "הם יכולים להיכנס לכף היד שלך".

מגיעים לגודל של 36 ס"מ וחיים בקליפות או צנצנות ובקבוקים

התמנונים הזעירים הללו מגיעים לגודל מקסימלי של 36 ס"מ והם נפוצים בעיקר במי החוף הרדודים של דרום-מזרח אוסטרליה, אך תועדו גם בעומקים הגדולים מ -250 מטר.

במהלך היום הם נקברים בחול או מסתתרים בקליפות או בזבל שהשליכו בני האדם - כשלעתים קרובות הם משתמשים בצנצנות ובקבוקים כמקומות מסתור. כשהם קבורים מתחת לחול הם יכולים להרים עין אחת כמו פריסקופ מעל מפלס החול כדי לבדוק את השטח ולדעת האם ישנם טורפים באיזור לפני שהם מגיחים החוצה.

על פי המומחים של Museums Victoria הנקבה מטילה ביצים גדולות ומצמידה אותן אחת אחת למשטחים סלעיים קשים. התמנונים שבוקעים מהן כבר מפותחים מספיק בכדי להתיישב בקרקעית הים ולהתחילה לזלול - עד שימצאו פרטנר להזדווגות והתהליך יתחיל מחדש - ואכן לפי sealifebase הזכרים והנקבות הבוגרים מתים בדרך כלל זמן קצר לאחר שסיימו את תפקידם בתהליך הרבייה - הזכרים לאחר ההשרצה והנקבות לאחר הדגירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully