וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפור הנפש: להקשיב לציוץ ציפורים גורם לנו אושר כמו כסף

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 15:27

מחקר גדול מצא כי מצב הרוח של אנשים משתפר בזכות חשיפה למגוון בטבע, במיוחד בכל הקשור לריבוי מיני ציפורים. החוקרים מצאו כי "תוספת של 14 מיני ציפורים לסביבה שבה אנו מצויים, היא שוות ערך לתוספת של 124 אירו בחודש, עבור מי שהכנסתם החודשית היא 1,237 אירו"

צפרים מישראל זכו במקום השני בתחרות זיהוי ציפורים עולמית/עריכה: ניר חן

מה עדיף בעינכם: לשבת בגינה מלאה בציפורים או העלאה במשכורת? מחקר חדש מציע כי בכל מה שקשור לאושר שלנו, קיומו של מגוון בעלי כנף עדיף לעתים על פני כסף.

נכון, זה לא סוד שעושר פיננסי מפחית במידה רבה את גורמי הלחץ בחיינו, אך החוקרים, שפרסמו את מחקרם בירחון המדעי Ecological Economics, גילו כי מגורים בסביבה טבעית, במיוחד באזורים שבהם יש שפע של מיני ציפורים, הביאה להשפעה ניכרת על שביעות הרצון מהחיים, אף יותר מההכנסה הכספית.

החוקרים ניתחו נתונים שנאספו בקרב 26,000 בוגרים מ-26 מדינות אירופאיות. נתונים אלו לוקטו מתוך סקר איכות חיים רחב היקף שערך האיחוד האירופי בשנת 2012. מהמסקנות עולה כי מצב הרוח של אנשים משתפר בזכות חשיפה למגוון בטבע, במיוחד בכל הקשור לריבוי מיני ציפורים.

"האירופאים המאושרים ביותר הם אלו שמסוגלים 'לחוות' מינים שונים של ציפורים בחיי היומיום שלהם, או מי שחיים בסביבה כמעט טבעית שבה נמצאים מינים רבים", אומר מי שעמד בראש צוות החוקרים, ג'ואל מת'ורסט, מהמרכז לחקר האקלים והמגוון הביולוגי Senckenberg שבאוניברסיטת גתה בפרנקפורט, בגרמניה.

זוג ציפורי שיר נהנים מחתיכת לחם ביער בגרמניה. AP
האירופאים הכי מאושרים חווים מינים שונים של ציפורים ביומיום. ציפורי שיר בגרמניה/AP

ציוצי ציפורים: הרבה יותר מהסחת דעת

מגזין National Post מדווח כי המחקר מצא שיפור של 50 אחוזים ברמת האושר לאחר עלייה של 10 אחוזים בחשיפה למיני ציפורים. עלייה זו ברמת האושר גבוהה יותר בהשוואה לעלייה של 10 אחוזים בהכנסה. באופן זה, המחקר קובע כי לטבע יש תפקיד חשוב יותר מאשר עוד הסחת דעת שנועדה לשבור שגרה או לברוח מכותרות העיתונים המדכאות בחיי היומיום שלנו.

"בדקנו גם את הנתונים הסוציו-אקונומיים של האנשים שנסקרו, ולהפתעתנו הרבה גילינו כי מגוון הציפורים חשוב לא פחות משביעות הרצון שלהם מהכנסתם", אמרה אחת מהחוקרות, ד"ר קתרין בוהנינג-גאיס. כאשר פורטים את אמירתה למספרים, מתברר כי "תוספת" של 14 מיני ציפורים לסביבה שבה אנו מצויים, היא שוות ערך לתוספת של 124 אירו בחודש, עבור מי שהכנסתם החודשית היא 1,237 אירו.

חוחית. אודי קורן, מערכת וואלה!
חוחית. ידועה בציוציה היפים/מערכת וואלה!, אודי קורן

קולות הציפורים תורמים להשפעה חיובית על האדם

"גיוון מיני הציפורים נחשב לאחת האינדיקציות הטובות ביותר לבחינת הבריאות הכללית של הסביבה", מציינים מחברי המחקר. לדבריהם, והמראות והקולות של ציפורים עצמן תורמים להשפעה החיובית שלהם על האדם.

הסגרים הממושכים והריחוק החברתי שהוטלו ברחבי העולם בשל מגפת הקורונה, הניעו יותר ויותר אנשים לבלות בפארקים ובאזורים טבעיים. כעת, כאשר העולם מתחיל לשוב לאטו לנורמליות, מחקר זה מהווה תזכורת לתפקיד החשוב שיש לסביבה ברווחתם הנפשית של בני האדם.

"איומים ההולכים וגוברים על בתי גידול של ציפורים ישפיעו גם על בני האדם", אומרים עורכי המחקר. "ההגנה על נופי הטבע היא השקעה משתלמת מאוד בכל הקשור לרווחת האדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully