וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה זה כבר כמה ציפורים מתות בטיול?! החלה עונת הציד בישראל

אם בטיול הקרוב שלכם תראו כמה ציפורים מתות, תדעו שזה "בסדר" כי אתמול החלה עונת הציד בישראל והכול לשם הספורט וההנאה, כשרשות הטבע והגנים התירה לצוד אותם גם השנה. רט"ג: "הליך איסור הציד דורש חקיקה מורכבת וארוכה". אזהרה: צילומים קשים

שיטת ציד החוחיות: כלוב קרטון מאולתר, רשתות, רמקול נייד, וחוחית חיה קשורה למקל כפיתיון/צילום: נתן באיסונוביץ, רשות הטבע והגנים

(בווידאו: שיטת ציד חוחיות - ככה צדים את הציפורים המסכנות בישראל)

מסתבר שציפורים לא מתות בסתר, אלא באישור הממשלה: החגים בפתח, המטיילים בשטח, אבל גם הציידים. אז אם אתם רואים בטיול שלכם כמה ציפורים מתות תדעו שאולי הם ניצודו על ידי ציידים שהמדינה מאשרת להם לירות בבעלי כנף, ככה סתם בשביל הספורט.

עקבו אחרי האינסטגרם שלנו wallatravel
ויש לנו גם טיקטוק!

אתמול (שלישי) החלה בישראל עונת הציד של חיות בר שתימשך חמישה חודשים - עד סוף ינואר 2021. למרות בקשת החברה להגנת הטבע, שהועברה לרשות הטבע והגנים כבר לפני כחודשיים (ב-6 ביולי) לאסור ציד של תורים מצויים לאור הירידה החדה במספריהם, רשות הטבע והגנים התירה לצוד אותם גם השנה. 

והנה יש כבר "פירות" לאישור הציד בישראל: היום בבוקר תיעד ירון צ'רקה, צפר מהצפון, ציידים יורים למוות בכמויות של תורים מצויים בשדות עמק החולה - מין שנמצא בסכנת הכחדה.
 

ציד של תור מצוי בעמק החולה. רון צ'רקה, החברה להגנת הטבע
אין מקום יותר לציד 'ספורטיבי', למטרות של פנאי והנאה. תור שניצוד, היום/החברה להגנת הטבע, רון צ'רקה
צייד בעמק החולה. רון צ'רקה, החברה להגנת הטבע
יורים בציפורים להנאה ויש מי שמאשר את זה. צייד בעמק החולה, היום/החברה להגנת הטבע, רון צ'רקה

"הלחץ על חיות הבר של ישראל הולך וגובר"

אתמול פנתה החברה להגנת הטבע לארגוני הציידים בבקשה שיימנעו, מיוזמתם, לצוד שלושה מינים של עופות הנמצאים בסכנת חמורה וחלקם גם בסכנת הכחדה, למרות שעל פי ההיתר של רשות הטבע והגנים המינים הללו מותרים בציד - שליו נודד, תור מצוי וצולל חלודי. "אנו פונים אליכם על מנת שתמנעו מלצוד חיות בר בסכנת הכחדה בישראל, על אף שמינים אלה מותרים בציד על פי התקנות התקפות כיום", נכתב בפנייה.

לפני כחודשיים יצאו החברה להגנת הטבע, תנו לחיות לחיות ואנימלס בקמפיין ציבורי שמטרתו ביטול הציד "הספורטיבי" בישראל והחמרת הענישה על ציד בלתי חוקי. במסגרת הקמפיין, הגישו לפני כשבועיים חברות הכנסת מיקי חיימוביץ' וקטי שטרית, ביחד עם עוד 17 חברי כנסת, הצעת חוק שנועדה לבטל את הציד הספורטיבי בישראל ולהחמיר את הענישה על ציד בלתי חוקי.

"המשך ציד של תורים בישראל איננו מתקבל על הדעת", נמסר מהחברה להגנת הטבע. "מדובר במין שהוגדר על ידי ארגון הגנת הטבע של האו"ם כמין בסכנת הכחדה. ציד התורים, השלווים ועוד כמה מינים נעשה לצורך הנאתם של הציידים בלבד. מינים אלו לא מזיקים ואין שום הצדקה בציד שלהם. הלחץ על חיות הבר של ישראל הולך וגובר ואין מקום יותר לציד 'ספורטיבי', למטרות של פנאי והנאה, בוודאי לא כשמדובר במינים בסכנת הכחדה בישראל, כמו השליו הנודד והתור המצוי".

עוד בוואלה!

"בשיטה אכזרית": צייד החוחיות הסדרתי נשלח לתשעה חודשים בכלא

לכתבה המלאה
ציד של תור מצוי בעמק החולה. רון צ'רקה, החברה להגנת הטבע
"ממש ספורט" - הנה תוצאות הציד ה"ספורטיבי" בישראל - תורים שמתו היום בצפון/החברה להגנת הטבע, רון צ'רקה
ציד של תור מצוי בעמק החולה. רון צ'רקה, החברה להגנת הטבע
המין נמצא בסכנת הכחדה בפרט בישראל. התורים שניצודו הבוקר/החברה להגנת הטבע, רון צ'רקה

ירידה של עד 50% בכמות התור המצוי

בפניית החברה להגנת הטבע, נכתב: "ב-30 השנים האחרונות, חלה ירידה של עד 50% בכמות האוכלוסייה הדוגרת של התור המצוי. ולמרות זאת, היא מצויה עדיין ברשימת המינים המותרים לציד. אם לא ננקוט בצעדים משמעותיים להגנה על התורים, ובראש ובראשונה הוצאתו מרשימת המינים המותרים בציד, קיים חשש ממשי כי קול התור לא ימשיך להישמע יותר בישראל. אנו פונים אליכם, על מנת שתאסרו במסגרת רישיונות הציד הקרובים, את הציד של התור המצוי".

בקשה זו, כאמור, לא התקבלה ובעונת הציד הנוכחית שהחלה אתמול, התירה רשות הטבע והגנים לצוד תורים מצויים.

מרשות הטבע והגנים נמסר: "לרשות הטבע והגנים יש ענין מובהק בהפסקת הצייד של התור המצוי והיא אף פועלת לשינוי המצב הקיים. כיום התור הוא בעל כנף שמופיע ברשימה המותרת בציד על פי החוק הישראלי. החברה להגנת הטבע פנתה אך לאחרונה בדרישה למנוע את הציד של התור המצוי. לוח הזמנים לא מאפשר לבדוק את העניין לעומק ולשנות את התקנות. שינוי חוק שמשמעותו עבירה פלילית לא ניתן לשנות ללא בדיקת עומק. חבל שהחברה להגנת הטבע, עם הניסיון הארוך שיש לה, לא מבינה את מהות התהליך וסבורה שרשות הטבע והגנים עושה בחוק כבתוך שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully