וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממחר: ניתן לנחות בישראל מכל העולם; הנה היעדים שתוכלו לטוס אליהם

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 14:41

מיום שלישי ניתן יהיה להגיע לארץ מכל מקום בעולם, אולם מכסת הנוסעים שיוכלו לנחות פה עומדת על 3,000 איש. בתוך כך, ישראל מקדמת הסכמי דרכון ירוק עם כמה מדינות, ללא צורך בבידוד או בדיקת קורונה

בווידאו: פיילוט בנתב"ג - בדיקות קורונה מהירות לפני ההמראה/צילום: רויטרס

השמיים נפתחים (כמעט לחלוטין): הממשלה אישרה אמש (ראשון), שהחל ממחר תוכל כל חברת תעופה לטוס לישראל מכל יעד בעולם. עם זאת, הכניסה לארץ עדיין מוגבלת לכמות של 3,000 נוסעים ביום, שייאלצו גם לעבור בדיקת קורונה עם הנחיתה בנתב"ג.

כרגע קיימות טיסות מישראל ואליה מ-11 יעדים בעולם, בהם ניו יורק, טורונטו, הונג קונג, פריז, פרנקפורט, לונדון, קייב, מוסקבה, אתונה, רומא ואדיס אבבה. עם זאת, נוסעים מישראל יכולים כרגע להיכנס ללא צורך בבידוד ובדיקת קורונה רק לקייב ואדיס אבבה.

החל ממחר צפויות 40 טיסות מישראל ליעדים הבאים:
7 טיסות לניו יורק (3 של אל על ו-3 של יונייטד איירליינס ו-1 של דלתא איירליינס)
1 טיסה לקנדה של אייר קנדה
1 טיסה להונג קונג של אל על
1 טיסה לבנגקוק של אל על
2 טיסה לאדיס אבבה של אתיופיאן איירליינס
6 טיסות לקייב (4 של ארקיע ו-2 של אוקריאן אייליינס)
6 טיסות ללונדון (2 של ארקיע, 2 של דלתא איירליינס ו-2 של וירג'ן אטלנטיק)
2 טיסות למוסקבה של איירופלוט
2 טיסות לברלין של אל על
1 טיסה לאיסטנבול של קורונדון איירליינס
3 טיסות לפרנקפורט (2 של אל על ו-1 של ארקיע)
8 טיסות לפריז (2 של דלתא איירליינס, 2 של אל על, 2 של ארקיע ו-2 של אייר פראנס)

לפי הערכה ברשות שדות התעופה, יטוס מחר לישראל וממנה 6,037 נוסעים - 4,040 ימריאו ו-1,997 יכנסו.

נחיתת טיסת ישראלים בנתב"ג 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
מגבלה של 3,000 נוסעים ביום שינחתו בארץ. ישראלים בנתב"ג, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

לא לצפות לטיסה מכל יעד

לדברי רשות שדות התעופה, כל חברת תעופה שתרצה לטוס לארץ תוכל לעשות כן כל עוד היא תעמוד במגבלת 3,000 הנוסעים. כלומר, סך הנוסעים של כל חברות התעופה שינחתו בישראל ביום, לא יעבור את ה-3,000, ולכך תדאג הרשות.

"אנחנו מאורגנים לזה והכפלנו את עמדות בדיקות הקורונה בכל הכניסות לארץ בגלל הגידול, וכל מתחמי הצ'ק-אין בטרמינל G הופכים למתחמי בידוק לנכנסים", אמרו לוואלה! ברשות שדות התעופה. מדובר כמובן על 3,000 נוסעים ישראלים, לא זרים, כשאתמול נכנסו 2,600 איש ושלשום 1,800 נוסעים.

בשדה התעופה רמון שליד אילת, שבו אין לעת עתה טיסות מחו"ל, התעופה הפנים-ארצית ממשיכה לעבוד, ויש כ-20-16 טיסות ליום. לדברי דביר, כרגע אין היתר להכניס נוסעים מרמון, ואם ייפתח שדה התעופה לטיסות בינלאומיות גם שם, יהיה מערך שידאג לטיפול בנוסעים.

מעבר להרחבת מספר הנוסעים שיוכלו להגיע לכאן, איפשרה הממשלה לחברות תעופה שמטיסות לארץ מטענים - לא לשוב לארץ המוצא עם מטען בהכרח, אלא עם נוסעים. בנוסף, ברשות שדות התעופה אומרים לא לצפות שלכל היעדים בעולם יהיו כרגע טיסות, היות ויש חברות תעופה שתהיה להן חוסר כדאיות כלכלית להפעיל טיסות, היות ובמדינת המוצא שלהן נרשמה עלייה בתחלואה או שהן בסגר. כך למשל, איטליה שהטילה סגר על רומא ומילאנו.

עוד בוואלה!

דווקא כשנתב"ג סגור: קו הלואוקוסט החדש מתל אביב

לכתבה המלאה
חנוכת שדה התעופה רמון, אילת 21 בינואר 2019. ראובן קסטרו
טיסות הפנים ממשיכות כסדרן. שדה התעופה רמון/ראובן קסטרו

יוון תיפתח לישראלים בחודש הבא

בתוך כך, ישראל נמצאת במגעים עם מספר מדינות בעולם, שיכבדו את הדרכון הירוק הישראלי, בהן: איחוד האמירויות הערביות, בחריין, יוון, מרוקו, קפריסין, אסטוניה, גיאורגיה ורוסיה. במסגרת ההסכמים שייחתמו יוכלו ישראלים נושאי דרכון ירוק לנחות במדינות אלה ללא צורך בבידוד או בדיקת קורונה.

לפי התקשורת ביוון, ישראלים יוכלו להיכנס למדינה ללא בידוד או בדיקת קורונה מה-15 באפריל, כלומר אחרי חופשת פסח אבל לפני הקיץ הפופולרי לתיירים. גם תושבי האיחוד האירופי יוכלו להגיע ליוון ללא הגבלות באמצ אפריל, אולם שאר תיירי העולם רק מה-15 במאי השנה.

קפריסין אף היא צפויה להצטרף להסכם עם יוון, ולאפשר לישראלים מחוסנים להגיע אליה במהלך אפריל-מאי, אולם טרם נחתם הסכם עמה. יש לציין כי בשתי המדינות השכנות הפופולריות על הישראלים, נרשמה לאחרונה עלייה במספר הנדבקים במגיפה.

אתונה אקרופוליס יוון. Shutterstock, ShutterStock
מ-15 באפריל ישראלים יוכלו לנפוש כאן. אתונה, יוון/ShutterStock, Shutterstock
  • עוד באותו נושא:
  • טיסות
  • פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully