וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ייראה המלון הראשון בחלל, שייפתח בשנת 2027

"תור הזהב של מסעות בחלל נמצא ממש מעבר לפינה, והוא מגיע במהירות", אומרים מקימי מלון החלל הראשון, שצפוי להציע בילוי מפנק, שיכלול שעשועי חוסר כבידה ואפילו סעודות שיכללו "גימיקים חלליים", כגון גלידה מיובשת בהקפאה

הדמיה של המלון הראשון בחלל Voyager. Orbital Assembly, אתר רשמי
שם התחנה ולכנות אותה Voyager./אתר רשמי, Orbital Assembly

בימי הקורונה, כולנו מפנטזים על חופשה בחופי באלי או לצד תעלות ונציה, אבל למה לא לחשוב יותר בגדול? או אולי בגבוה? נסו למשל לדמיין חופשה במלון בחלל.

אכן, ידיעות בנושאי הקמת מלונות בחלל מופיעות בשנים האחרונות לעתים קרובות, אבל נדמה שהפעם זה קורה. כבר בשנת 2019, פרסמה חברת Gateway Foundation מקליפורניה תוכניות למלון, שמזכיר במשהו חוויה של קרוז יוקרתי. רק שבמקרה זה, ה"ציפה" היא גבוה מעל האטמוספירה של כדור הארץ.

באותה עת, הפרויקט נקרא "תחנת Von Braun", ובו נכללו 24 יחידות שונות המחוברות ביניהן באמצעות מעליות, כאשר לב התחנה הוא מעין גלגל מסתובב סביב עצמו ומקיף את כדור הארץ. מאז, הוחלט לשנות את שם התחנה ולכנות אותה Voyager. היא אמורה להיבנות על ידי Orbital Assembly.

בראיון שנערך עמו ברשת CNN, סיפר מנהל החברה, ג'ון בלינקוב, כי בשל מגפת הקורונה חלו כמה עיכובים בתוכנית, אך הבנייה של מלון החלל צפויה להתחיל בשנת 2026, וכבר בשנת 2027 ייכנסו בשעריו האורחים הראשונים. "אנו מנסים לגרום לציבור להבין כי תור הזהב של מסעות בחלל נמצא ממש מעבר לפינה. הוא מגיע, והוא מגיע במהירות", אמר בלינקוב.

הדמיה של המלון הראשון בחלל Voyager. Orbital Assembly, אתר רשמי
במלון יהיו סוויטות במראה חמים, ברים ומסעדות אופנתיות/אתר רשמי, Orbital Assembly
הדמיה של המלון הראשון בחלל Voyager. Orbital Assembly, אתר רשמי
הבנייה של מלון החלל צפויה להתחיל בשנת 2026/אתר רשמי, Orbital Assembly

תשכחו מ"אודיסאה 2001"

הצצה בשרטוטים ובתוכניות של המלון חושפים כיצד הוא אמור להיראות, ומרמזים כי הוא לא יהיה שונה משמעותית מכל מלון יוקרתי אחר, ששוכן על פני האדמה. מצד שני, ניתן יהיה לערוך ממנו תצפיות עוצרות נשימה לעבר כדור הארץ.

טים אלטרה, אדריכל העיצוב הבכיר בחברת אורביטל סיפר בעבר כי האסתטיקה של המלון היא תגובת-נגד ישירה לסרטו של סטנלי קובריק "2001: אודיסיאה בחלל" - שאותו כינה "שרטוט של מה לא לעשות".

"אני סבור שהמטרה של סטנלי קובריק הייתה להבליט את הפער שבין הטכנולוגיה לאנושות ולכן, הוא הפך את התחנות וספינות החלל לסטריליות ומנוכרות מאוד". מאידך, במלון החדש, הדברים יהיו שונים: יהיו בו סוויטות במראה חמים, ברים ומסעדות אופנתיות ושאר פינוקים, כגון מיטות ומקלחות, ממש כמו במלון רגיל.

עוד בוואלה!

ארזתם לבד? להיות תיירי חלל ב-200 אלף דולר בלבד

לכתבה המלאה
הדמיה של המלון הראשון בחלל Voyager. Orbital Assembly, אתר רשמי
תצפיות עוצרות נשימה לעבר כדור הארץ. תחנת החלל Voyager/אתר רשמי, Orbital Assembly
הדמיה של המלון הראשון בחלל Voyager. Orbital Assembly, אתר רשמי
אפילו מגרש כדורסל יהיה שם/אתר רשמי, Orbital Assembly

במסעדת המלון יוגש "מזון חלל" מסורתי

לצד אלו, כדי להעצים את התחושה ה"חללית", יהיו בו מספר חידושים. כך למשל, יוגש במסעדת המלון "מזון חלל" מסורתי, כגון גלידה מיובשת בהקפאה. בנוסף, יוצעו פעילויות פנאי הכוללות דברים שאי אפשר לעשות בכדור הארץ. "בזכות חוסר המשקל והכבידה המופחתת, ניתן יהיה לקפוץ גבוה יותר, להרים דברים בקלות, ולנוע בדרכים שאינן מוכרות בכדור הארץ".

בחברה מדגישים כי חוויות חוסר הכבידה יוצעו רק למי שמעוניינים בכך. זאת בשל המבנה הפיזיקלי המיוחד של התחנה, שבה תחושת הכבידה גוברת ככל שמתרחקים ממרכזה, ולהיפך.

נכון לעכשיו, לא פורסמו מחירי האירוח במלון החלל, אך אין ספק שתג המחיר יהיה גבוה מאוד. חברת וירג'ין גלקטיק, למשל, שמתכננת לשגר נוסעים לטיסה תת-מסלולית (נמוכה יותר מזו שמציע מלון החלל), תגבה 250,000 דולר לאדם. עם זאת, בחברה אומרים כי בעתיד הרחוק יותר, המחיר יירד, ובסופו של דבר ישתווה לזה של בילוי בקרוז או טיול לדיסנילנד.

הדמיה של המלון הראשון בחלל Voyager. Orbital Assembly, אתר רשמי
אסתטיקת המלון היא תגובת-נגד לסרטו של קובריק "2001: אודיסיאה בחלל"/אתר רשמי, Orbital Assembly
  • עוד באותו נושא:
  • מלון
  • חלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully