וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושלם לקורונה: גונדולות סקי הפכו למסעדות קטנות ומדליקות

היא לא יודעת למה היא עשתה זאת, אבל האמריקנית דומיניק בסטיאן החלה יום אחד לרכוש מאתרי נופש גונדולות סקי משומשות. כאשר פרצה מגפת הקורונה, המזל האיר לה פנים, כאשר מסעדות רבות גילו אותה - ואת האוצר שאספה

תאונת רכבל סקי בגיאורגיה/צילום גולשים

מזג האוויר החורפי, לצד מגבלות קורונה קשות, גרמו לצמד מסעדנים בעיירה סטימבואט ספרינגס (Steamboat Springs) שבקולורדו, ארצות הברית, לחשוב על פתרון מקורי במיוחד.

השניים, בני הזוג וונדי וריץ' טוקיארון, הם בעלי מסעדה ומבשלת בירה מקומית בשם Mountain Tap. בימי הקיץ, הם עדיין יכלו לפתוח שולחנות תחת כיפת השמים ובכך גם לשמור על ריחוק חברתי, אך החורף, על סופות השלגים העזות באזור זה, אילץ אותם לחשוב על פתרון אחר, ועדיין - לשמור על מגבלות הקורונה.

בשיחת סיעור מוחות שערכו, הציע רואה החשבון שלהם להשתמש בגונדולות סקי, אותן מעליות סקי שמעלות ומורידות גולשים אל מסלולי הגלישה ההרריים. אלו הם חללים קטנים, סגורים שניתן בקלות לחמם ואף מספקים את הריחוק החברתי הנדרש. השניים נדלקו על הרעיון באופן מדי.

עם זאת, כיצד משיגים גונדולות סקי משומשות? למזלם של בני הזוג, הם איתרו אישה, דומיניק בסטיאן שמה, שמשום מה רכשה בשנים האחרונות צי שלם של פריטים מעין אלו. היא עשתה זאת פשוט כי קיוותה שיום אחד יימצא להם שימוש.

ואכן, כאשר פרצה מגפת הקורונה העולמית, החלה בסטיאן, יחד עם עובדיה, להמיר את הגונדולות הישנות לחללי אוכל קטנים ואישיים, עבור בעלי מסעדות. בנובמבר האחרון, רכשו ממנה בני הזוג מספר גונדולות, המסוגלות לארח בקלות עד שישה מבוגרים לסעודה. "הגונדולות הללו הצילו אותנו בוודאות בחורף הזה," אומרת וונדי טוקיארון.

גונדולות סקי הפכו לקבינות של מסעדה. The Gondola Shop, אתר רשמי
הגונדולות הישנות הומרו לחללי אוכל קטנים עבור מסעדה בסטימבואט ספרינגס/אתר רשמי, The Gondola Shop
גונדולות סקי הפכו לקבינות של מסעדה. The Gondola Shop, אתר רשמי
הגונדולה ניתנת לחמם בקלות ואף מספקת את הריחוק החברתי הנדרש/אתר רשמי, The Gondola Shop

רמקולים ותאורה מיוחדת: גונדולות בהתאמה אישית

בדומה ליורטות, אוהלים, מבנים דמויי איגלו ועוד, גם גונדולות הסקי מאפשרות למסעדות להרחיב את מקומות הישיבה שלהן ולהציע יחידות אירוח נוחות לסעודה בחורף, תוך שמירה על מגבלות הקורונה. אתר Food and Wine מדווח כי במסעדות רבות, בין כל הזמנה להזמנה, מבצעים תהליך חיטוי שאורך 30-20 דקות, וכן מוסיפים להן תאורה מיוחדת, תנורי חימום וגם רמקולים הפועלים על Bluetooth.

בסטיאן עצמה הפכה את העניין לעסק מניב. היא ואנשי צוותה מלטשים וצובעים מחדש את הגונדולות, גם בעבור אתרי סקי פעילים. לדבריה, כאשר שמעה יום אחד כי אתר סקי בוורמונט מחליף את צי הגונדולות שלו - היא מיד הציעה לרכוש את כל אותן 55 יחידות, ובכך לקחה על עצמה סיכון פיננסי של ממש. שנה מאוחר יותר, רכשה 95 נוספות, מאתר סקי אחר. "אני באמת לא יודעת מה עבר לי בראש", היא אומרת. "לא ממש חשבתי על כך".

גונדולות סקי הפכו לקבינות של מסעדה. The Gondola Shop, אתר רשמי
לגונדולה ניתן להוסיף תאורה מיוחדת, תנורי חימום וגם רמקולים/אתר רשמי, The Gondola Shop

"הטלפון והאימייל שלי 'התפוצצו' מרוב פניות"

לאחר ההזמנות הראשונות לגונדולות עבור מסעדות בתקופת הקורונה, זכו הגונדולות הציוריות שלה לתשומת לב מהירה, בעיקר ברשתות החברתיות ובעיתונות. "מרגע זה, הטלפון והאימייל שלי 'התפוצצו' מרוב פניות".

במהרה היא אפילו התבקשה לא רק למכור אותן כפי שהן, אלא לספק גונדולות בהתאמה אישית, על פי דרישות שונות של מסעדות. לדבריה, גונדולה בסיסית עולה 4,800 דולר, וגונדולה שעבר שיפוץ מקיף, ריפודים ותוספות שונות יעלו 20,000-15,000 דולרים ליחידה. "זה שיגעון", היא מספרת. "הדברים הסתדרו לי באופן מוזר - אבל בהחלט טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully