וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוסים לא נחים: זה קו הטיסות העמוס ביותר בעולם

8.5.2018 / 8:08

עם ממוצע של 84 טיסות ביום (!) ויותר מ-30 אלף בשנה, קו התעופה בין סינגפור וקואלה לומפור הוא הפופולרי ביותר בעולם ובו טסו יותר מ-4 מיליון נוסעים ב-12 חודשים. ובאיזה קו מקומי טסו יותר מ-60 אלף פעם בשנה?

צילום: ChangiAirport

בווידאו: שדה התעופה צ'אנגי בסינגפור שנחשב לטוב בעולם

התעופה העולמית מעולם לא היתה יותר עמוסה מהתקופה האחרונה, ומעל העננים השמיים שלנו עמוסים במטוסים שבקושי רואים זמן קרקע. אבל קו טיסות אחד הוא העמוס ביותר מכולם.

נתונים תעופתיים של סוכנות המידע התעופתי הבריטית OAG, מראים שמחודש מרץ 2017 ועד פברואר 2018 הקו הפעיל ביותר בעולם היה סינגפור-קואלה לומפור. במשך השנה הזו, הופעלו 30,537 טיסות בקו בין שני שדות התעופה צ'אנגי (סינגפור) ו-KLIA (מלזיה), כלומר יותר מ-2,500 בחודש ו-84 טיסות ביום בממוצע (!)

הנתונים לגבי הקו הנ"ל מרשימים: שבע חברות התעופה שטסות בקו הזה שבין סינגפור למלזיה, הטיסו יותר מארבעה מיליון נוסעים (מתוך קיבולת מקסימלית של 5.3 מיליון מושבים במטוסים). הקיבולת בקו גדלה בשנה האחרונה גם בכל הנוגע לטיסות ההמשך (קונקשן) בשיעור של 37 אחוזים.

.

שדה תעופה צ'אנגי בסינגפור. Tang Yan Song, ShutterStock
שדה התעופה צ'אנגי בסינגפור, שנחשב לטוב בעולם/ShutterStock, Tang Yan Song
שדה תעופה אינצ'און סיאול דרום קוריאה. ShutterStock
אחד העמוסים בעולם. שדה התעופה אינצ'און בסיאול, דרום קוריאה/ShutterStock

האסייתים שולטים

לא מפתיע את עולם התעופה, אבל רוב רובה של רשימת עשרת הקווים העמוסים בתבל נשלטת על ידי יעדים אסייתיים, כשרק הקו בין ניו יורק (לה גארדיה) לטורונטו והקו בין דובאי לכוויית התברגו לעשרת העמוסים. רוב הטיסות הן לטווח קצר ואורכן מתחת לזמן של שעתיים. הטיסה הארוכה ביותר בעשירייה הפותחת שייכת לקו שבין הונג קונג לסיאול ואורכה שלוש שעות ו-34 דקות בממוצע. אפרופו הונג קונג, היעד מופיע ארבע פעמים בתוך העשירייה הראשונה ברשימה.

10 הקווים העמוסים ביותר בעולם הם:
1. קואלה לומפור-סינגפור
2. הונג קונג טאייפיי
3. ג'אקרטה-סינגפור
4. הונג קונג-שנגחאי
5. ג'אקרטה-קואלה למפור
6. סיאול-אוסקה
7. הונג קונג-סיאול
8. ניו יורק-טורונטו
9. דובאי-כוויית
10. הונג קונג-סינגפור

עוד באותו נושא

טרמינל ז'ה טם? נבחר שדה התעופה הגרוע בעולם

לכתבה המלאה
קו הרקיע של הונג קונג. ShutterStock
היעד שפעיל הכי הרבה בעשירייה הראשונה/ShutterStock

ומה באירופה?

הקו העמוס ביותר באירופה הוא בין דבלין ללונדון (הית'רו) עם 14,390 טיסות בשנה, והקו הארוך הפופולרי ביותר ביבשת הוא לונדון-ניו יורק (JFK) עם 13,888 טיסות בשנה.

אבל עם כל הכבוד לטיסות הבינלאומיות והמספרים היפים שהן מציגות, אי אפשר להשוות את הכמות לטיסות המקומיות בעולם. ב-2017 הקו העמוס ביותר של חברת תעופה היה דרום-קוריאני בין העיר ג'ג'ו (Jeju) לעיר סיאול עם 64,991 טיסות - מספר כפול מהקו הבינלאומי העמוס ביותר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully