וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התעופה שטסה לישראל: פטור ממסכה, רק אם אתם בביזנס

יש לכם כסף מיותר? בחברת התעופה קת'אי פסיפיק, שטסה בימים רגילים בין הונג קונג ותל אביב, מציעים לנוסעי המחלקה הראשונה והביזנס, לוותר על המסכות. במחלקות התיירים - ימשיכו לסבול. אבל גם לצ'ופר המשמעותי יש קאץ' קטן

חליפות BioVYZR לטיסה לימי הקורונה/VYZR Technologies

חברת התעופה של הונג קונג, קת'אי פסיפיק, שהחלה לטוס לישראל מהונג קונג במרץ 2017, תאפשר בקרוב לנוסעי המחלקה הראשונה והביזנס שלה, להסיר את מסכות הפנים שלהם מעת לעת, למשך שעות, במהלך הטיסה. כך עולה מתזכיר פנימי ששלחה החברה לאנשי צוות האוויר שלה. עם זאת, ההקלה המשמעותית תבוא לידי ביטוי רק כאשר נוסעי הפרימיום מסיטים את גב המושב לאחור עד למצב אופקי, ומנמנמים.

דובר חברת התעופה אישר את הדברים והסביר כי במחלקות אלו המושבים מרווחים יותר, יש בהן מחיצות וכך ניתן להסיר את המסכה בשעה שישנים. יש לציין כי על דיילי ודיילות החברה לחבוש מסכות פנים, כפפות ומשקפי מגן בעת עבודתם במטוס.

גם חברת התעופה קטאר איירווייס הציגה בקיץ האחרון פטור דומה ממסכות, עבור נוסעי מחלקת העסקים שלה. אך זאת, רק באזור המכונה Q Suite (סוויטות Q), שבו מחיצות גבוהות המספקות הן מרחב והן פרטיות. עם זאת, שאר נוסעי חברת התעופה הקטארית עדיין נדרשים למסכות פנים, גם אם המטוס כמעט ריק מנוסעים. וכך יהיה גם, כאמור, בטיסות הצפויות של קת'אי פסיפיק.

בחודש דצמבר האחרון, דיווחה החברה כי התפוסה במטוסיה נמוכה במידה ניכרת מבעבר. כלומר, ניתן היה לשמור בקלות על ריחוק חברתי בין הנוסעים.

מחלקת עסקים בקתאי פסיפיק. אתר רשמי, אתר רשמי
בביזנס המושבים מרווחים יותר ויש מחיצות. נוסעת במחלקת עסקים של קתאי פסיפיק/אתר רשמי, אתר רשמי

עיצוב תא הנוסעים המטוס מקשה על נגיפי הקורונה

על פי ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA), עיצוב מושבי מטוסי הנוסעים מקשה על נגיפי הקורונה להתפשט במרחב, במיוחד בין השורות. בנוסף, נטען כי במטוסי נוסעים מצויים פילטרים רבי עוצמה שמסוגלים לסנן 99.99 אחוזים מחלקיקי האבק, הנגיפים והחיידקים. מחקרים שנערכו לאחרונה מגבים את הדברים הללו, אך הם נחקרו בעוד הנוסעים כולם חבשו מסכות פנים.

בנוסף, מחקרים אלו לא בדקו את אופן התפשטות הווריאנטים החדשים (הבריטי והדרום אפריקני) של נגיף הקורונה, העשויים להתאפיין בהתפשטות מהירה יותר, לעיתים ברמה של 70 אחוזים יותר מאשר הנגיף המקורי. הסיכון הגבוה של הווריאנטים החדשים הביא את ממשלת הונג קונג להכריז כי כל צוותי האוויר שפוקדים את המדינה, ייכנסו לבידוד של 14 ימים בבתי מלון, ולאחר מכן לעבור בדיקות קורונה, וכך בכל פעם שהם פוקדים את הונג קונג. כללים אלו חלים על כל המדינות, למעט סין וטייוואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully