וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי החלומות בתאילנד שמגשים את פנטזיית החופשה המושלמת

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

8.8.2019 / 8:33

פוקט, האי הגדול ביותר בתאילנד, מלא באטרקציות שמשלבות בטן-גב עם שופינג, היסטוריה ותרבות. מהחופים המדהימים, דרך איי ג'יימס בונד המהפנטים ועד לפסל בודהה הענק - הכירו את אחד המקומות היפים והמפנקים בעולם

חוף קאטה נוי פוקט, תאילנד. ShutterStock
חוף קאטה-נוי, פוקט, תאילנד/ShutterStock

תאילנד היא הארץ המושלמת לחופשה המושלמת. אוכל מעולה, היסטוריה עשירה, שילוב מנצח של אטרקציות, אקסטרים ומנוחה, יש בה כל מה שצריך כדי שגם נמלא מצברים וגם נחזור לארץ עם סיפורים וחוויות. בצפון יש את משולש הזהב באזור הגבול עם בורמה ולאוס שבו אפשר להתפעל מגני המלכה, לעשות מסעות פילים ולהתרשם משבט ארוכות הצוואר. במרכז נמצאת בנגקוק הענקית, שבה מרכזי קניות ומקדשים עצומים ובדרום - איים מדהימים ביופיים עם חופים לבנים, עצי קוקוס ופינוקים שונים כמו מסז' על החוף ושייקים טעימים מול ים כחול.

ישנם מאות איים שונים בתאילנד וחלקם משמשים לנופש. פוקט, האי הגדול ביותר בתאילנד, הוא גם זה שיש בו וסביבו הכי הרבה אטרקציות. בין אם אתם מגיעים אליו כחלק מטיול בתאילנד ובין אם אתם טסים במיוחד אליו, פוקט הוא ללא ספק אחד המקומות היפים והמפנקים בעולם וכדאי להכיר את מה שיש לו להציע.

שווקי לילה צבעוניים ומופע גרנדיוזי

שטחו של פוקט 576 קמ"ר ובעבר הרחוק הוא היה נתיב סחר מרכזי בין הודו לסין. האי הררי ברובו והנקודה הגבוהה בו נישאת ל-529 מטרים. התיירות הענפה והמתפתחת בו גרמה לעלייה דרמטית באוכלוסייה - מכ-250 אלף תושבים באי בשנת 2000 לכ-600 אלף כיום.

פוקט טאון היא העיר הגדולה באי ובה קרוב ל-80 אלף תושבים. כדאי להגיע אליה לשוק הלילה צ'ילבה (Chillva), שוק שוקק, טרנדי עם מגוון מרשים של דוכני אוכל ובגדים ואווירה נעימה ומעט בוהמיינית. גם בדרך Chao Fa West יש שוק לילה - דוכני בגדים ומזכרות שמושכים אליהם תיירים רבים. בעיר העתיקה של פוקט יש ברחוב הראשי שוק לילה מרשים וצבעוני, שבו תוכלו למצוא כל פריט אופנה או מנה תאילנדית מסורתית שתרצו.

טיול מאורגן לתאילנד - למידע נוסף

הבניין בו נערך המופע פוקט פנטזי. ShutterStock
מופע גרנדיוזי קרקסי שכולל אמני טרפז, מאות רקדנים, פילים ותפאורה מרשימה. פוקט פנטזי/ShutterStock

בחלק ההיסטורי של העיר תמצאו מקדשים (בודהיסטים וסינים), בתי קפה מפוארים, חנויות דפוס קטנטנות ומוזיאונים. ברובע זה של העיר תוכלו לראות אחוזות סינו-קולוניאליסטיות גרנדיוזיות שנבנו לפני 100 שנה. העיר העתיקה של פוקט קומפקטית מספיק כדי לטייל בה והזמן הטוב ביותר לעשות זאת הוא מוקדם בבוקר או אחרי שקיעת החמה, כשפחות חם. יש מספיק מסעדות ובתי קפה אז כדאי להגיע רעבים.

ביקור בפוקט חייב לכלול את "פוקט פנטזי", מופע גרנדיוזי קרקסי שכולל אמני טרפז, מאות רקדנים, פילים ובעלי חיים אחרים ותפאורה מרשימה שמספרת סיפור עם מקומי. המופע הוא חלק מ-Phuket FantaSea, פארק שעשועים אלטרנטיבי שהוא קרנבל שלם של שופינג, אוכל ובידור.

חוף קאטה, פוקט, תאילנד. ShutterStock
חוף קאטה, פוקט/ShutterStock

חופים שנראים כמו גן עדן

האזור הפופולרי והמותיר ביותר הוא חוף פאטונג שבמרכז הצד המערבי של האי. באזור חוף זה יש מרכזים מסחריים לשופינג וחיי לילה תוססים, ברים ומועדונים, שמושכים אליהם אלפי נופשים. מרכז העניינים הוא בדרך בנגלה - 400 מטר של אורון ניאון, מוזיקה וברים. המקום מאוד נוח וידידותי ולעתים יש גם מופעי רחוב. ביום ההמולה שוככת והים היפה והחופים הנעימים מאפשרים לנוח ולהיטען לקראת הבילוי, שמתחיל לרוב מיד אחרי השקיעה.

בפוקט יש חופים מרהיבים וחוץ מחופה של פאטונג תוכלו למצוא עוד שפע מקומות - מתוירים וגם נחבאים ושקטים - שבהם תוכלו לשכב ולהרגיש בתוך שומר המסך היפה בעולם.

דרומית-מערבית לפאטונג, בחלק הצפוני של לשון היבשה הפורצת אל הים, נמצא חוף קטנטנן עם שם גדול - פרדייז ביץ'. 200 מטרים של גן עדן עם מים שקטים, קרקעית רכה, חול ים לבן ודקלים שמצלים על הנופשים. רעבים? צמאים? בחוף יש מגוון מסעדות וברים ואפשר גם לצאת לשיט קיאקים למי שרוצה להזיז קצת את הגוף. בלילות מסוימים יש בחוף מסיבות נוסח אלה שחוגגים בקוסאמוי וקופנגן.
אחד החופים השקטים והיפים הוא פרידום ביץ' שנמצא דרומית לפאטונג, רצועה באורך 300 מטרים שבה מסעדה אחת, חול לבן והמון שקט, שכן אפשר להגיע אליו רק בסירה או לאזור אומץ לרדת במורד גבעה תלולה.

חופה של העיר קאטה, שנמצאת דרומית לפאטונג, הוא החבילה השלמה - חול רך ונעים, עצי דקל, מים נקיים ואפשרות לשנורקלינג ואפילו גלישת גלים. בסמוך אליו חוף קאטה-נוי (חוף קאטה הקטן) שארכו כ-700 מטר והוא שקט ורגוע יותר מחוף טאקה, וגם בו יש אפשרות ליהנות משנורקלינג ומגלישה.
אחד החופים הקטנים והיפים באי הוא חוף יה-נוי בחלקו המערבי של הקצה הדרומי של האי. לחוף חול לבן ומים ירקרקים וכחולים ויש בו קבוצת סלעים קטנה שכיף לטפס אליה ולתצפת על האיים והחופים שבסביבה.

צפונית לפאטונג, עדיין בחלק המערבי של האי, נמצא חוף סורין, ה-מקום למי שאוהב שילוב של מועדונים ושוק מקומי שצמודים לחוף. ברצועת החוף, שאורכה כ-800 מטרים, נמצאים כמה מהמסעדות המובילות ובתי המלון היוקרתיים באי.

איי סימילאן שליד פוקט, תאילנד. ShutterStock
תשעה איים קטנים שהם גן עדן לצוללנים בזכות המים הצלולים, השוניות הצבעוניות והצבעים העזים של הים, הצמחייה והסלעים. איי סימיאן/ShutterStock

שוניות אלמוגים ומערות באיי ג'יימס בונד

אחת האטרקציות המפורסמות והמרהיבות באזור פוקט היא שיט בין האיים במפרץ פאנג נגה, אשר מוכרים בעולם כ"איי ג'יימס בונד" בעקבות הסרט "האיש בעל אקדח הזהב". זוהי חוויה בלתי נשכחת. המים הכחולים, עמודי הסלע שבוקעים מתוך המים והצמחייה הטרופית עליהם, יוצרים שילוב מהפנט של טבע במלוא הדרו.

באזור איי ג'יימס בונד ישנן שוניות אלמוגים יפהפיות ואיים מנגרובים, כלומר עצים ושיחים הגדלים בתוך מי הים. כדאי מאוד לבקר באותם איים, וכן לשוט אל מערות פרה היסטוריות, מערות נטיפים ומערות שאליהן אפשר לשוט כמו מערת העטלף או מערת הגלידה באי פאנאק. באי פאני (PANYI) תוכלו להתרשם מאורח חייהם של המקומיים ומול חופיו התכולים של האי נאקה (NAKA) אתם פשוט חייבים לקפוץ את מי הטורקיז.

איי ג'יימס בונד, תאילנד. ShutterStock
עמודי הסלע שבוקעים מתוך המים והצמחייה הטרופית עליהם, יוצרים שילוב מהפנט של טבע במלוא הדרו. איי ג'יימס בונד/ShutterStock

אטרקציה נוספת שנמצאת צפונית-מזרחית לפושט היא איי סימילאן - תשעה איים קטנים שהם גן עדן לצוללנים בזכות המים הצלולים, השוניות הצבעוניות והצבעים העזים של הים, הצמחייה והסלעים.
בדרום פוקט ניצב פסל הבודהה הלבן, שמשקיף אל העיירות צ'לונג, קאטה וראווי. 30 מיליון באט הושקעו בבניינתו והוא נישא לגובה של 45 מטרים. הנוף מהפסל עוצר נשימה וכדאי לעלות אליו כדי לקבל זווית אחרת של האי.

ומה שיפה בפוקט, שהוא יפה מכל זווית. מלמעלה, מהחוף, מהים או מחדר המלון, פוקט ייתן לכם להרגיש שאתם בחופשה חלומית.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully