וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגש נדיר בין תנין ים לכריש שורי הסתיים בדרך יוצאת דופן שהותירה את הצופים בהלם

29.1.2021 / 0:01

כשמדובר במפגש מקרי בין אויבים גדולים וטורפים מסוכנים כמו תנין ים וכריש שורי, מה אתם מצפים לראות שם? אז בדיוק ההפך קרה

צילומי רחפן מדהימים תפסו את הרגע בו כריש שורי ותנין ים ענק נפגשו במים הרדודים כששחו זה לכיוון זה. המפגש המאיים פורסם בערוץ היוטיוב "אל ארץ ארנהם ובחזרה", המתעד את הפינה הצפון-מזרחית של הטריטוריה הצפונית באוסטרליה. בסרטון ניתן לראות את התנין משאיר מאחוריו ענני חול כשהוא מפלס את דרכו במים. הזוחל הימי הענק, התקרב לכיוון כריש שורי ולקבוצת דגים ששחתה לצידו - ואז המפתיע מכל קרה.

מפגש יוצא דופן בין תנין ים לכריש שורי. YouTube/To Arnhem Land And Back, צילום מסך
מפגש יוצא דופן בין תנין ים לכריש שורי/צילום מסך, YouTube/To Arnhem Land And Back

תנין הים הוא אחד הזוחלים הגדולים ביותר שחיים כיום: אורכו המרבי מגיע ללמעלה מ-6 מטרים וייתכן שאף ל-7 מטרים. הוא בעל חיים אלים ותוקפני במיוחד, גם כלפי תניני ים אחרים וגם כלפי בני אדם. התוקפנות שלו בין השאר נובעת מאופיו הטריטוריאלי. גם הכריש השורי הוא עצום כשלמעשה הוא מין הכריש הגדול ביותר, כשאורכו הממוצע מגיע ל-2.4 מטר ומשקלו ל-130 ק"ג. על פי בדיקות שנערכו, לכריש השורי יש את עוצמת הנשיכה החזקה ביותר יחסית למשקלם בקרב הכרישים. הוא נחשב לכריש מסוכן במיוחד ותוקפני גם לבני האדם, כשלמעשה אין הרבה טורפים שמסוגלים לגבור עליו למעט האורקה, העמלץ הלבן והכריש הטיגרי. במקרים מסוימים בעבר כרישים בחופי אוסטרליה נטרפו בידי תנין הים ובדרום אפריקה בידי תניני היאור, אך אלו מקרים נדירים.

בגלל כל הסיבות הללו הגיוני שמפגש מסוג זה בין שני טורפים תוקפניים ומסוכנים יסתיים בשורד אחד, אולם למרבה ההפתעה בתיעוד הנדיר השניים פשוט חלפו זה ליד זה והמשיכו בדרכם כאילו הם מיודדים. שני בעלי החיים נעו במסלול ישיר, זה לצד זה, מבלי להאט, לעצור או אפילו לתקשר אחד עם השני, על אף שלכאורה מדובר באויבים.

האוסטרלים שנתקלו בסרטון הופתעו מההתנהגות המופתית של השניים וטענו שהתנהגות זו מייצגת את האוסטרלים. אחרים מיהרו להתבדח על חברותם הבלתי צפויה ועל שיחה שלכאורה ניהלו שם ללא ידיעתנו. אחד כתב: "כריש: 'יום טוב אחי'. תנין: 'גם לך אחי'". אדם נוסף כתב: "קשה לראות מהזווית הזאת אבל הייתה שם קריצה". אדם נוסף כתב: "כבוד הדדי קיים גם בטבע". "נהדר לראות איך התנין שוחה, באמת חינני מצידו", כתב צופה אחר ואחד נוסף סיכם: "וזה למה אני מעדיף תמיד להישאר על החוף".

עוד בוואלה!

חובת צפייה: קרוקודיל מזנק במפתיע מהמים וטורף ברדלס בסרטון עוצר נשימה

לכתבה המלאה

צפו בקטע המלא:

זה מה שקורה בדרך כלל במפגשים שלהם

מי מהם יותר מסוכן וקטלני? אלה העובדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully