וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מפחיד של צוללן נאבק בכריש פטישון עם מקל מצלמה בלבד

16.12.2020 / 0:00

צוללן שיצא לדוג סרטנים נדהם לראות כריש ענק מתקרב אליו והחל להיאבק בו באמצעות הדבר היחיד שהיה לו ביד, בנס זה נגמר ללא פציעה: "היה לי מזל, יכולתי להצטרף לסטטיסטיקה"

קרב בין צוללן לכריש פטיש/FACEBOOK

צעיר אוסטרלי נאלץ להילחם בכריש ענק פטישון כד חרטום (המוכר גם ככריש פטיש) עם מקל של מצלמה בזמן שהוא צלל לחפש סרטני נהרות. דיון קריק מקווינסלנד צילם את עצמו במצךלמת GOPRO בזמן שדג עם קילשון בשונית מגפיי שבקייפ יורק כשכריש גדול, שאורכו כ-2.5 מטרים, הופיע פתאום מול עדשת המצלמה שלו. הכריש נראה שוחה לכיוון הצוללן, שהצליח במזל להדוף אותו בעזרת מקל המצלמה שלו.

בריאיון מספר קריק: "התעסקתי בעניינים שלי, כשהכריש הגיע ישירות לכיוון שלי, כשאני חושב על זה - היה לי מזל". בזמן שהסרטון מראה רק את המפגש הראשוני של קריק עם הכריש, הוא מספר שהוא נאלץ להיאבק בו עוד פעמיים עד שהוא ויתר ועזב אותו.

צפו בתיעוד המפחיד ובצוללן משחזר את רגעי האימה

קריק סיפר לרשת החדשות 9news כי הוא כיוון את המצלמה לפני שראה את הכריש בקצה העין: "דחפתי אותו בפעם הראשונה אבל הוא בא אליי שוב. הכיתי בו פעם שנייה ודחפתי אותו בפעם השלישית, רק כדי לנסות להשתחרר ממנו. הייתי הבן אדם היחיד במים. כשאני מסתכל על זה לאחור, היה לי מזל, אבל באותו הזמן לא נלחצתי".

קריק סיפר כי זו הפעם הראשונה בה הוא נפגש עם פטישון בגודל הזה, והוא נשבע להיות זהיר יותר בעתיד. "אני לא רוצה להיכנס לסטטיסטיקה, אז בפעם הבאה אהיה זהיר יותר ואקח צעדי זהירות, ואביא צוללן נוסף איתי למים". הוא עוד סיפר בצחוק כי: "בשבוע הבא אקנה כרטיס לוטו".

פטישונים גדלים עד לאורך של שישה מטרים, עם 17 שורות של שיניים, וחיים על דיונונים ודגים אחרים. העיניים הרחבות שלהם נותנות להם את האפשרות לראות יותר משאר הכרישים. על אף שנרשמו בעבר התקפות של כרישים כאלה על בני אדם, אין הוא נחשב מהכרישים המסוכנים לאדם. יחד עם זאת, התנהגות, תוקפנית נצפית בעיקר כלפי שחיינים בעוד הוא נמנע ממגע עם צוללים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully