וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסכה חובה. או שלא: חברת התעופה שמקצה מחלקה לסרבני מסכות

20.12.2020 / 13:37

כל מי שעולה למטוס חייב בחבישת מסכה. אך מה קורה כאשר נוסע מחליט להסיר את המסכה באמצע הטיסה בניגוד להנחיות? בחברת "אירופלוט" מצאו פתרון יצירתי

דוברות המישטרה

(בווידאו: אישה נעצרה בגין אי עטיית מסיכה בירושלים)


מחלקת עסקים, מחלקת תיירים, ועכשיו - גם מחלקת "סרבני מסכות". כך לפחות צפוי לקרות ב"אירופלוט", חברת התעופה הלאומית של רוסיה, שבשגרה טסה גם לישראל. על פי הדיווחים, החברה תקצה אזור מיוחד במטוסיה, המיועד לנוסעים שלא יחבשו על פניהם מסכות.

באתר "פוקס ניוז" דווח כי בשבוע שעבר הכריזה חברת התעופה הרוסית, כי לא תאפשר לנוסעים לעלות על מטוסיה ללא מסכות פנים. "על הנוסעים לחבוש את המסכה באופן שבו פיהם ואפם יהיו מכוסים באופן לא מלא", נכתב בהצהרה שפרסמה החברה. על הנוסעים יהיה להישאר עם המסכות בכל זמן הטיסה, למעט הפוגות קצרות בעת האכילה. עוד נמסר כי במהלך התקופה הקרובה, החברה לא תאפשר לנוסעים בעלי פטור ממסכות מטעמים רפואיים ואחרים, לטוס במטוסיה.

מטוס של חברת אירופלוט הרוסית. ShutterStock
יוקצה אזור ישיבה ייעודי לסרבני מסכות. אירופלוט/ShutterStock

עוברים לשבת בסוף המטוס

עם זאת - וכאן מגיע ה"טוויסט" בעלילה - למחרת ההצהרה, הודיעה דוברת החברה יוליה ספיבקובה כי במטוסי אירופלוט יוקצה אזור ישיבה ייעודי, שמי שבמהלך הטיסה יסרב לחבוש את המסכה. לדידה, מדובר בפתרון מיטבי, מאחר שהטיסה כבר בעיצומה ואין דרך יעילה אחרת להתמודד עם מצבים מעין אלו.

"המושבים הללו יוקצו למי שהחליטו להסיר את המסכה לאחר שדלות המטוס ננעלו", אמרה ספיבקובה לעיתון "מוסקבה טיימס". היא גם הדגישה כי למרות כל זאת, החברה מחויבת לפעול כנגד הנוסעים שמסרבים לציית להנחיות הבריאות והבטיחות בטיסה. על פי הדיווח בעיתון הרוסי, המושבים לסרבני המכסות יימצאו בשתי השורות האחרונות שבצדה הימני של מחלקת התיירים.

בידיעה שפורסמה, לא נמסר אילו סנקציות יוטלו על הנוסעים הסרבנים לאחר הגעת המטוס אל היעד. עד כה דווח ברוסיה על 2.7 מיליון מקרים של הידבקות בנגיף הקורונה ועל 48,568 מקרי מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully