וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת הפירמידה העצומה שהתגלתה קבורה מתחת למי האוקיינוס בפורטוגל

2.2.2021 / 0:04

הפירמידה התת ימית התגלתה במקרה על ידי מלח שחיפש שטחי דייג באיי אזורס. לפי ההערכות המבנה העצום מתנשא לגובה של 60 מטרים ונפרס על שטח של 8,000 מטרים רבועים ויש מי שמשוכנע שזה חלק מהעיר האבודה של אטלנטיס

צוללנים חוקרים פירמידות שקועות במי הים/jexozik

בשנת 2013 גילה צוות של חיל הים בפורטוגל במהלך סיור שגרתי "פירמידה תת ימית" שקועה עמוק מתחת למים סמוך לאיי אזורס, שנמצאים מערבית לפורטוגל. מי שחתום על התגלית המרעישה הזו הוא מלח מקומי שחיפש שטחי דייג טובים. הוא השתמש באמצעי סריקה דיגיטליים שעזרו לו לחשוף את הפירמידה הנסתרת מתחת למים.

הפירמידה הזו התגלתה באזור של האוקיינוס האטלנטי שמכוסה במים כבר 20,000 שנה. מומחים מעריכים שמי שגר שם לפני עידן הקרח היה קרוב לוודאי אחראי לבניית הפירמידה, שהתגלתה על ידי דיוסליסיאנו סילבה בין האי טרסיירה לסאו מיגל, האי הכי גדול בקבוצת האיים.

צפו בדיווח הראשוני על התגלית

על פי השערות החוקרים המבנה שהתגלה הוא בגובה של 60 מטרים עם בסיס עצום של כמעט 8,000 מטרים רבועים. סילבה אמר שהוא החליט לפרסם את התגלית הזו כדי לחשוף את המסתורין סביב המבנה הזה. "יש הרבה סיטואציות שאנחנו לא שמים לב אליהן ומאוחר יותר אנשים אחרים כן", אמר סילבה, "ואז חשבתי שזה צריך להיחשף והחלטתי לעשות את זה".

למרות שהפירמידה לא נחקרה מאז התגלתה בשל העומק הרב בו היא נמצאת ואין כלל הוכחה שמדובר אכן במבנה מעשה ידי אדם, ארכיאולוגים מפורטוגל מצאו ראיות לכך שבני אדם גרו באזור הזה אלפי שנים לפני שהפורטוגלים גילו את קבוצת האיים ב-1427. זה תומך ברעיון שייתכן שציביליזציה עתיקה אולי גרה שם באותו זמן והיא זו שבנתה את הפירמידה הענקית מתחת למים.

האם הפירמידה היא חלק מאטלנטיס האבודה?

בתקשורת המקומית דווח שסילבה עצמו מאמין שהפירמידה עשויה להיות שריד מהעולם האבוד של אטלנטיס, שעל פי האגדה שקעה באוקיאנוס לאחר ניסיון כושל לפלוש לאתונה. אטלנטיס הוזכרה לראשונה על ידי הפילוסוף היווני אפלטון בשנת 360 לפנה"ס. על פי הכתבים של אפלטון, אטלנטיס הייתה מעצמה ימית ששכנה "מעבר לעמודי הרקולס". היא כבשה חלקים רבים במערב אירופה ובאפריקה 9,000 שנה לפני תקופת המחוקק האתונאי סולון ולאחר ניסיון כושל לפלוש לאתונה היא שקעה באוקיינוס ביום אחד ונעלמה.

לפי הדעה הרווחת בקרב החוקרים, סיפור אטלנטיס היה משל שסיפר אפלטון, אך לא ברור אם הוא היה מבוסס (לפחות בחלקו) על סיפורים שאפלטון הכיר. היוונים קראו לים שמעבר למיצרי גיברלטר "ים אטלס" ("הים האטלנטי", או במינוח המודרני: "האוקיינוס האטלנטי"). זהו גם שמו ומקומו של האי בסיפורו של אפלטון. לפי אפלטון, הוא התקיים שם בעבר הרחוק. במהלך ההיסטוריה היו שהחשיבו סיפור זה לעובדתי, והיו ניסיונות רבים לאתר את אטלנטיס המקורית. הועלו גם מספר השערות באשר למיקומה האפשרי. אף אחת מההשערות אלה אינה מבוססת על ממצאים מדעיים כלשהם.

לקביעה הסנסציונית שהפירמידה השקועה ליד פורטוגל היא חלק מאטלנטיס הזו אין באמת אחיזה במציאות, למרבה הצער, אבל מדובר בתגלית מרשימה לכל הדעות. ונסכם במילותיו של צ'ארלס אורסר, האוצר של המוזיאון להיסטוריה בניו יורק: "תבחרו מקום על המפה, ומישהו אמר שאטלנטיס היתה שם". נו, מילא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully