וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: הצצה לטקס שבטי מסוכן בו גברים עירומים מכים זה את זה במקלות עד זוב דם - כשהשורד זוכה בכלה

17.1.2021 / 23:46

צלם ספרדי התארח בטקס מסורתי בלתי חוקי שמתקיים באתיופיה בו גברי השבט נלחמים זה בזה במקלות - כשהשורד האחרון זוכה בכלה, שנאלצת לצפות בהם באימה. מטרת התחרות היא להפגין גבריות, לבצע נקמות אישיות ולהרשים את הכלה

זה הכי קרוב שראינו לעלילת הסרט "הטיהור": בני שבט הסורי שחיים בעמק אומו שבאתיופיה, מקיימים מדי שנה תחרות מסורתית בלתי חוקית בשם "דונגה", בה גברי השבט העירומים מכים זה את זה במקלות עד זוב דם, כשהגבר האחרון שנותר על הרגליים זוכה בכלה. הצלם הספרדי חאבייר גיל טאביוס בן ה-62 התארח בשבט במשך שבוע וקיבל אישור מיוחד לתעד במצלמה רגעים מהתחרות האכזרית והעקובה מדם.

התמונות המדהימות שפרסם מציגות גברים עירומים נוטפי דם במהלך התחרות המסוכנת. בתמונה אחת נראה נער צעיר מתכונן לסיבוב הלחימה הבא שלו כשדם מטפטף מראשו. בתמונה אחרת נראית אישה בוכה כשהיא מתקשה לראות את הקרבות האימתניים שמתרחשים לפניה. מר טביוס, מברצלונה, ספרד, אמר: "הם נלחמים כדי להפגין גבריות, כדי לבצע נקמה אישית וכדי לזכות באישה. המשתתפים נלחמים זוג נגד זוג עד שמנצח אחד זוכה בטורניר".

חביאר סיפר על החוויה האישית שלו: "זה עלול להיות מקום בלתי נסבל. אתה צריך לנהל משא ומתן כלכלי כדי לקחת חלק בחגיגה כזו ואתה תמיד מקפיד שהאלימות לא תצא משליטה. בסופו של דבר היינו צריכים לעזוב בפתאומיות כאשר חמולה אחרת הגיעה למקום עם אקדחים וחיפשה צרות. זה אזור מורכב, אך עדיין הייתי קורא לאנשים לנסות את החוויה הייחודית והחד פעמית הזאת".

בין 20 ל-30 גברים מתחרים בקרבות הללו, אולם הם מלווים לרוב בשופט שמנסה למנוע מקרי מוות - אם כי לא מעט נרשמו עד היום. תחרות זו נאסרה על ידי ממשלת אתיופיה בשנת 1994 אך המסורת נמשכה מאז. בעמק אומו הגברים נלחמים עירומים כשחלקם מכסים את עצמם במגני ידיים וקסדות שהכינו בעצמם.

בנוסף לניסיון להרשים את הנשים, הקרבות נועדו להכשיר את הצעירים לאלימות עתידית באזור הסוער בו הם חיים. שבטים שכנים כמו הניאנגאטום מנהלים לעתים קרובות קרבות עם אנשי הסורי. על אף ששופט נמצא במקום במהלך הקרבות, הוא נותר ענף ספורט מסוכן, בעיקר בשנים האחרונות כשאנשי השבט החלו להגיע לקרבות עם אקדחים. אנשי השבט נפגעים כשתיירים מצלמים אותם ללא אישור, אולם חאבייר, שצילם את התמונות במצלמת ניקון D300, דאג לאשר זאת מולם מבעוד מועד.

ככה זה נראה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully