וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה נדירה לשבט הנידח בו נהוג לאכול את בני המשפחה

13.5.2020 / 0:03

הרפתקן רוסי קיבל אישור חד פעמי לבלות עם בני השבט השמור ביותר בפרו. הוא חזר עם תיעוד מצולם מדהים על מנהגיהם כולל המפורסם שבהם - קניבליזם למטרות רוחניות וגם עם מסר שאפשר ללמוד מהם לתקופת הקורונה

Survival International

מאז התגלה קיומו לעולם המערבי ב-1969, נודע שבט המאטס כאחד השבטים השמורים והסודיים ביותר בדרום אמריקה. השבט, שמונה כ-2,000 אנשים וחי על גדותיו של נהר האמזונס בגבול שבין פרו לברזיל, שמר לאורך השנים על פרטיות כמעט מוחלטת.

בשבוע שעבר נחשף תיעוד נדיר של השבט, אחרי שההרפתקן הרוסי אלכסיי קולבוב הצליח לחדור אליו ולבלות במחיצת חבריו במשך למעלה משבוע. קולבוב הגיע למקום מושבו של השבט באמצעות מטוס של הצבא הפרואני, וחשש שייאלץ לשלם על כך בחייו. בפועל, קרה ההפך הגמור: השבט קידם אותו בברכה, אפשר לו לתעד את מנהגיו באופן נדיר, וחלקו אף בכה מרוב צער כשעזב.

בני שבט המאצס. מתוך פייסבוק, צילום מסך
בני שבט המאצס/צילום מסך, מתוך פייסבוק
בני שבט המאצס. מתוך פייסבוק, צילום מסך
בני שבט המאצס/צילום מסך, מתוך פייסבוק

במהלך הביקור התחקה קולבוב אחרי המנהגים המשונים של השבט, לו סימני היכר שאי אפשר לפספס, כולל צביעת הפנים באדום, קעקועים לאורך הלחיים ובמקרה של נשים - התקשטות בענפי דקל מעוצבים שמוחדרים לתוך הנחיריים.

סימני ההיכר הללו מאפשרים לבני השבט לשמור על עצמם מפני מקרים של חטיפות ורציחות הנחשבים נפוצים באיזור - ועוזר להם לנוע בקבוצות גדולות ולהימנע מלהסתובב ביחידות.

בני שבט המאטס. מתוך פייסבוק, צילום מסך
בני שבט המאטס/צילום מסך, מתוך פייסבוק
בני שבט המאצס. מתוך פייסבוק, צילום מסך
בני שבט המאצס/צילום מסך, מתוך פייסבוק

במהלך הביקור שמע קולבוב גם על מנהגי הקניבליזם שהיו נהוגים בשבט במהלך השנים, עד שהופסקו עם תחילת המילניום. כך, למשל, אחת מזקנות השבט סיפרה לו שלקחה חלק בטקס אכילת הגופה של סבה, אחרי שמת בסוף המילניום הקודם.

"היא סיפרה לי שאכלה את הרגל שלו ושזו היתה אחת החוויות הכי משמעותיות בחייה. היא סיפרה על האמונה של שבט המאטס שאכילה של האיברים של בני המשפחה מסייעת למי שלועס אותם לספוג את הנשמה שמתה. במובן מסוים, הם מאמינים שאכילת הגופה שומרת על המת בחיים".

"במצב בו אנו נמצאים כרגע עם וירוס הקורונה, עלינו לפנות לאנשים האלה בכדי שנוכל ללמוד כיצד להעריך את מה שיש לנו - ליצור עולם בר-קיימא יותר", הוא סיכם את החוייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully