וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2016: הישראלים ברחו מטורקיה אבל לא מוותרים על טורקיש איירליינס

1.1.2017 / 11:01

לפי נתוני רשות שדות התעופה, כ-1.6 מיליון נוסעים טסו בקו נתב"ג-איסטנבול בשנה החולפת. נתב"ג רשם שנת שיא עם יותר מ-17 מיליון נוסעים אך מספר התיירים שעברו בשטחו עדיין מדאיג

נתב"ג. ShutterStock
טרמינל 3. בשנה הבאה הולך להיות צפוף יותר/ShutterStock

שנת שיא בנתב"ג: לפי נתוני רשות שדות התעופה שהתפרסמו הבוקר (א') מספר הנוסעים שעברו בנמל התעופה במהלך 2016 הסתכם ב-17.3 מיליון נוסעים (כ-1.6 מיליון נוסעים בחודש) - עליה של 11 אחוזים לעומת 2015. מאז חתם לראשונה, שר התחבורה ישראל כץ על הסכם השמים הפתוחים נרשם זינוק של חמישים אחוזים בתנועת הנוסעים בנתב"ג, זאת למרות שיישום ההסכם נכנס לתוקף במאי 2013.
טורקיה, היתה בשנה החולפת המדינה עם מספר הנוסעים הגבוה אליה וממנה טסו הנוסעים מנתב"ג ביותר עם 1.6 מיליון נוסעים, זאת בעקבות מספר שיא של טיסות שהפעילו טורקיש איירליינס ופגסוס איירליינס. אחריה מוקמה ארה"ב עם 1.45 מיליון נוסעים, גרמניה עם 1.2 מיליון נוסעים, איטליה עם 1.5 מיליון נוסעים ורוסיה וצרפת עם מיליון נוסעים לכל אחת מהן.

בגזרת חברות התעופה, הובילה כרגיל אל על עם 5.5 מיליון נוסעים, טורקיש עם 932,000 נוסעים בשנה, איזי ג'ט עם 719 אלף נוסעים, איירופלוט עם 704 אלף נוסעים, ארקיע עם 650 אלף נוסעים וישראייר עם 548 אלף נוסעים ב-2016.

המטרה: להפוך את נתב"ג ליעד ביניים

בשנת 2017 שזה עתה נפתחה, יפתח טרמינל נוסף לפעילות מלאה, בנוסף לטרמינל 1 שייפתח מחדש וימשיך לשרת את חברות הלואו-קוסט הישראליות והזרות. לדברי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הסכם השמים הפתוחים מול האיחוד האירופי ייכנס לשנה החמישית במהלכה אמורה תנועת המטוסים בין מדינות האיחוד לישראל להיפתח באופן מלא. "בניגוד לכל התחזיות האזרח הישראלי יוצא נשכר וכך גם חברות התעופה הישראליות שלא רק שלא נפגעו מהמהלך אלא אף הגדילו את מספר הטיסות שלהם ליעדים רבים באירופה".

בנמל התעופה בן גוריון פועלות כיום מעל מאה חברות תעופה, שמפעילות טיסות ל-135 יעדים בינלאומיים. הגידול המשמעותי ביותר היה דווקא בתנועת הישראלים, שהיוו שבעים אחוזים מכלל הנוסעים בנתב"ג. לעומתם, שיעור התיירים שנרשם ב-2016 הוא הנמוך ביותר בחמש השנים האחרונות ולדברי מנהל נתב"ג שמואל זכאי, מדובר בנתון מדאיג.

לדבריו, המטרה כעת היא להפוך את נתב"ג ליעד ביניים מוביל בטיסות המשך של חברות תעופה מהמזרח הרחוק. "מדובר בשינוי עמוק במאפייני הפעילות של נתב"ג, שהפך להיות שדה אטרקטיבי לחברות התעופה המתאימות את רשת היעדים שלהן ללוח הטיסות הישראלי. אנו מחויבים לתמוך בכך שחברות תעופה תוכלנה לטוס מכאן, הביקושים כבר קיימים ואנו מחויבים לאפשר אותם כאשר הפיתוח של נתב"ג הינו קריטי למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully