וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזעזע: הטורקים עטפו נוסע בניילון פצפצים וגירשו אותו בטיסה

בסרטון שהועלה לטוויטר, נראה איש העסקים מקמרון, בעודו זועק ונאבק בכל כוחו בעודו לפות מכף רגל ועד ראש באריזת הפלסטיק. סיבת הגירוש: אשרת כניסה מזויפת

איש עסקים ממדינת קמרון שבמרכז אפריקה נעטף כולו - מכף רגל ועד ראש - בעטיפת ניילון פצפצים, והועלה על ידי המשטרה הטורקית למטוס. זאת לאחר שגורש מטורקיה בשל החשד שאחז באשרת כניסה מזויפת.

קטע וידאו מזעזע שתיעד את המקרה הועלה לטוויטר, ובו נראה האיש, עמנואל צ'דצ'ו (47), בעודו זועק ונאבק בכל כוחו בעודו לפות באריזת הפלסטיק. הדיילי מייל מדווח עוד כי נוסף על כך, ידיו היו אזוקות באמצעות סרט הדבקה ולאחר מכן נתחבו ניירות טישו אל פיו, כדי להשקיט את צעקותיו.

בסרטון, נשמע צ'דצ'ו צועק בצרפתית: "הם מנסים להרוג אותי". ברקע נשמעת אישה האומרת כי מי שעולל לו את הדבר, הוא "רשע". בהמשך, הוא שוחרר לאחר ששאר הנוסעים היו עדים למתרחש, ודרשו להסיר ממנו את עטיפת הפצפצים.

נוסע נקשר בניילון ע"י טורקיש וגורש בטיסה. צילום מסך, צילום מסך
צ'דצ'ו נשמע בסרטון צועק בצרפתית: "הם מנסים להרוג אותי"/צילום מסך, צילום מסך
נוסע נקשר בניילון ע"י טורקיש וגורש בטיסה. צילום מסך, צילום מסך
צ'דצ'ו בצילום סלפי בשדה התעופה בטורקיה, לפני הטיסה/צילום מסך, צילום מסך

"סחבו אותי כמו מזוודה"

צ'דצ'ו, בעל עסק בתחום ההנעלה מהעיר דואלה (Douala) שבקמרון, נעצר בחודש שעבר בנמל התעופה שבאיסטנבול, בעת שהתכוון לעלות אל טיסה לדובאי, יחד עם שותפתו. בשלב ביקורת הדרכונים נטען כי ויזת השהייה שלו מזויפת, והוא הושם במעצר.

האיש עצמו טען כי הוויזה שלו תקפה ואותנטית, וסיפר כי שהה במעצר מספר ימים. לאחר מכן, הוחלט להעלותו, כאמור, על טיסה של חברת "טורקיש" בחזרה לקמרון.

צ'דצ'ו סירב לעלות על הטיסה, ומאותו רגע החלו הטורקים לנקוט באמצעים הקיצוניים. "הם לקחו גליל של ניילון פצפצים, מהסוג שאיתו עוטפים מזוודות, שמו אותי בחדר במיוחד שבו שהו 12 שוטרים, וכולם ביחד הפעילו עלי כוח. לאחר שנעטפתי כולי, הם הכניסו טישו לפי וחסמו אותו עם נייר הדבקה. בשלב זה, היה לי מאוד קשה לנשום. שלושה מהם הושיבו אותי בכיסא גלגלים ולקחו אותי כך אל המטוס. בתוך המטוס, הם סחבו אותי כמו שסוחבים מזוודה".

עוד הוא מוסיף ומספר כי "רק אחרי שכל הנוסעים ישבו בכיסאותיהם, כ-15 דקות לפני ההמראה, הצלחתי לירוק את הטישו שהיה בתוך פי ולהתחיל לזעוק לעזרה. הנוסעים הגיבו מיד, ודרשו שישחררו אותי. השותפה שלי היתה אף היא על המטוס וצילמה את הסרטונים, המשמשים עדות למה שקרה".

בנוסף, צ'דצ'ו טוען כי "הבגדים שלי נקרעו בזמן המאבק עם המשטרה. בכיס הג'ינס שלי היו 2,400 אירו במזומן, וכאשר השוטר החזיר לי אותם, הכיס היה ריק. השוטר אמר לי 'יש לך מזל שאנחנו לא הורגים אותך'".

עד כה, הסרטונים המתעדים את המקרה זכו ליותר מ-100,000 צפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully