וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה ששרדה סופה קטלנית וחיה לבדה בכפר קטן במשך 47 שנים

6.1.2021 / 0:01

אליזבת פרטג'ון חיה בשלווה בכפר האסלנד שבאנגליה, עד שסופה קטלנית חירבה כמעט את כל הכפר וגרמה למנוסה של כל התושבים למעט אליזבת, שנשארה שם לבדה במשך עשרות שנים והתקיימה מביצים ודגים שהיא דגה בים

ככה נראו החיים בכפר לפני שהוא נשטף לים/Cookworthy Museum, Kingsbridge

מעטים מאוד האנשים שיכולים להגיד שהם חיו בכפר נטוש ומאוד ייתכן שאף אחד לא יכול להגיד שהוא עשה את זה במשך 47 שנים. אף אחד חוץ מאליזבת פרטג'ון שחייתה בהאסלנד, כפר קטן באנגליה, החל מ-1917 ועד מותה ב-1964.

כאשר אליזבת הייתה בת 33, סופה עצומה היכתה בכפר שלה ושטפה את רוב מה שהיה בו לתוך הים. באופן די מדהים, אף אדם לא נהרג בסופה הזו. 79 תושבי הכפר הצליחו לברוח ומצאו קרקע בטוחה במקום גבוה יותר. אלא שאליזבת הייתה האדם היחיד שהחליט להישאר במה שנותר מהכפר הזה ולחיות שם לבדה. היא עשתה זאת, לאחר ששרדה בין היתר בזכות אכילת ביצים מהתרנגולות שגידלה ודגים מהים.

ככה נראה הכפר היום

הסופה הקטלנית שטפה לים 37 בתים, כמו גם חנות ופאב שהיה במקום. אליזבת נשארה נאמנה למקום ובאופן די הירואי, הבית שלה נותר על כנו עד מותה בגיל 80 ב-1964. זמן קצר לפני מותה היא אמרה: " הסופה ארכה ארבעה ימים וארבעה לילות, הים נראה כמו הרים, התפללתי לאלוהים שהרוח תיעצר. כל הזיכרונות שלי מכאן, אבל זה לא טוב לשבת מדוכדכת".

תמונות שנחשפו משנות ה-60 מראות את אליזבת עם החתול והתרנגול שלה בביתה עם ה"נוף לים". היא תועדה גם כשהיא דגה בים והייתה תמיד שמחה להראות לתיירים שהגיעו למקום את האזור שבו היא גרה והבתים של השכנים שלה לשעבר. אחרי מותה, הכפר הזה נקנה והפך לבית נופש קיצי.

עוד בוואלה!

"קניתי עיירת רפאים, נתקעתי בה חצי שנה בגלל הקורונה - ואז הגיעו הרוחות"

לכתבה המלאה

צפו בחייה של אליזבת' בכפר הנטוש

  • עוד באותו נושא:
  • כפר
  • סופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully