וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה ברוסיה: מי הנהרות נצבעו בצבע אדום בוהק

10.11.2020 / 0:00

במחוז קמרובו מנסים להבין מדוע נהר איסקיטימה נצבע באדום כמו דם, תופעה שהתפשטה לנהרות נוספים. התושבים מעידים על כך שהחיות כבר לא נכנסות למים ובמשטרה בודקים אפשרות שמדובר בזיהום ממפעל או מעשה קונדס. צפו בתופעה המדאיגה

מי נהרות ברוסיה הפכו לאדומים כדם/Andrey German

תעלומה ברוסיה: מספר נהרות במדינה הענקית שינו את צבע המים שלהם לאדום חזק ובוהק, מה שהותיר את התושבים מבוהלים ובעיקר מבולבלים. המקומיים גם טוענים שבעלי החיים מסרבים להיכנס למים "הרעילים", ובתקשורת המקומית דווח שנפתחה חקירה משטרתית בניסיון להבין מה גרם למים לשנות את צבעם לצבע דמוי דם.

נהר אדום. צילום מסך, צילום מסך
המים נצבעו באדום/צילום מסך, צילום מסך

התופעה הזו החלה בנהר איסקיטימה שעובר על גדות קמרובו, עיר תעשייתית בדרום מערב סיביר. בעיריית קמרובו מנסים למצוא את המקור של הכתמים האדומים אחרי מספר תלונות של התושבים. אחד מהם תיאר את התופעה ואמר: "זה נראה כמו בורשט (מרק סלק), אבל זה בטח יותר רעיל. המים נראים רעילים".

"אין ברווזים בנהר, כולם מצטופפים על שפת המים", הוסיף אחר. מומחי איכות סביבה טוענים שקיים סיכוי שהצבע האדום של המים נוצר כתוצאה מחסימה בניקוז, אבל הכימיקל שגרם לשינוי הצבע עדיין בגדר תעלומה. אנדריי פאנוב, סגן המושל בקמרובו טוען ש"מערכת ניקוז מי הסערה בעיר היא מקור אפשרי לזיהום המים".

במשטרה מנגד בודקים את האפשרות שמדובר במעשה מכוון ידי אדם ומודאגים מכך שהערים הסמוכות נמצאות בסכנה בריאותית כתוצאה מהמים האלו. הצבע הזה מתפשט לנהרות נוספים כמו נהר גבוזדיניה וכרגע אין לאף אחד קצה חוט מה שגרם לכך.

עוד בוואלה!

נהרות ברחבי העולם הפכו אדומים כדם - ורבנים טוענים שזה סימן לבוא המשיח

לכתבה המלאה

צפו בתופעה המוזרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully