וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתיעוד של תופעת טבע נדירה: נהר סוער ושוצף של אבנים

11.3.2018 / 10:30

תופעת הטבע המדהימה הזו שמכונה "סחף גרגירי" צולמה בניו זילנד לאחר סופה טרופית עזה שהכתה במקום. הגיאולוג דייב פטלי: "זו תופעה דומה לזרימת מים, רק שחלקיקי הסלע כבדים בהרבה"

Geologica - Day by Day

תתארו לכם נהר עם סחף אדיר - ועכשיו תחליפו את המים שנסחפים בסלעים. זה בדיוק מה שקרה בניו זילנד, שם פורסם בשבוע שעבר וידאו פשוט מדהים שתיעד נהר אדיר של סלעים שנעקרו ממקומם על ידי סופת הציקלון "גיטה". תופעת הטבע הנדירה הזו צולמה ליד קנטרבורי לאחר שהסופה הטרופית העזה שגרמה לשינויים אקולוגים מאסיביים באיזור. זה קרה כאשר סלעים בגודל דומה פשוט זרמו ביחד בכמויות אדירות במורד הערוץ ונראו כמו שובל עצום של מים שזורמים במלוא העוצמה.

עוד באסור לפספס

תופעת טבע יוצאת דופן ברוסיה: אלפי כדורי שלג ענקים נצפו בסיביר
מעגל קרח מסתובב מסתורי צץ בנהר בסין - וחוקרים מצאו את ההסבר לתעלומה

ככה זה נראה

עד כמה התופעה הזו נדירה? הגיאולוג הבריטי דייב פטלי הסביר ל"דיילי מייל" שהתופעה נקראת זרימה גרגירית והיא נוצרת: "כאשר קבוצה של חלוקי נחל מתנהגת כמו קבוצה יש הקבלה לזרימה של מים. ברור שחלקיקי הסלע גדולים וכבדים בהרבה מאשר הזרימה הנוזלית של המים, אבל נהר של סלעים עדיין מסוגל לגרום לזרימה מבנית כמו שאנחנו רואים במים".

דונה פילד, מי שצילמה את מהר האבנים הזה, העידה: "זה היה ממש רועש וזה נשמע כמו שמשאיות של חצץ שופכות את המטען שלהן". יש לציין שסופות הציקלון אופייניות לאיזור הזה בפרק הזמן הזה של השנה והן גם יכולות להיות קטלניות. רק ב-2016 נהרגו 44 אנשים בעקבות סופת ציקלון ווינסטון שהכתה בפיג'י. במקרה הזה, למרבה המזל, קיבלנו תיעוד עוצר נשימה ולא נרשמו אבידות בנפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully