וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסטרדם: העירייה הציבה פרחים נגד קשירת אופניים לגדר

יותר ויותר אופניים נעים ברחובות העיר, וכעת הוחלט לעטר את גשרי אמסטרדם בפרחים, כדי למנוע מרוכבים לקשור אליהם את אופניהם ולכער את הנוף. ואיך כל זה קשור לתיירות-היתר בעיר?

אופניים באמסטרדם. Shutterstock, ShutterStock
881,000 זוגות אופניים בעיר, שהופכת צפוצה מאוד. אמסטרדם/ShutterStock, Shutterstock

באמסטרדם, האופניים נמצאים בכל מקום. כעיר הנחשבת לידידותית במיוחד לרוכבים על שניים, יש בה יותר זוגות אופניים מאשר תושבים: 881,000 זוגות אופניים לעומת 821,752 תושבים.

עם זאת, ככל שמספר האופניים הולך וצומח במהירות - בין השאר מאחר שרבים מעדיפים לרכוב מאשר להשתמש בתחבורה הציבורית בתקופת מגפת הקורונה המתמשכת - הרחובות הצרים והגשרים היפים של העיר הופכים להיות יותר ויותר צפופים.

אתר "לונלי פלנט" מציין כי כעת, הוחלט בעיריית אמסטרדם לעשות משהו בנדון, ולנסות להניא את הרוכבים מלקשור את אופניהם בצדי הגשרים. האמצעי: אדניות ועציצים גדושים בפרחים צבעוניים, שימנעו את הצמדת האופניים אל התשתיות הללו.

הולכי רגל רבים בעיר טוענים כי בשל עומס האופניים הקשורים לגשרים, הם נאלצים לעתים לרדת אל הכביש. נוסף על כך, מקבצי האופניים הקשורים יחדיו פוגמים במידה ניכרת בנוף של תעלות המים הניבטות מהגשרים הללו.

אופניים באמסטרדם. Shutterstock, ShutterStock
הפתרון: אדניות ועציצים גדושים בפרחים, שימנעו את הצמדת האופניים לגדר/ShutterStock, Shutterstock

איזון בין איכות החיים לחוויית הביקור

באמסטרדם ישנם שבילי אופניים באורך כולל של כ-400 ק"מ, ולפני שפרצה מגפת הקורונה, ההערכות היו כי מחצית מכלל הנסיעות בעיר היו על דו-גלגלי. בשנה שעברה אף הכריזה עיריית אמסטרדם כי היא תצמצם את מספר מקומות החנייה של המכוניות, במטרה לפנות מקומות נוספים לחניית אופניים.

בשנים האחרונות מנסה אמסטרדם ליצור איזון בין איכות חיי התושבים לבין חוויית הביקור של התיירים. זאת מאחר שמדובר בעיר שסובלת רבות מהשפעות תיירות-היתר. בשנת 2019, ביקרו בעיר 19 מיליון תיירים, כאשר מספר התושבים עומד כאמור על קצת פחות ממיליון.

זאת ועוד: בחודש ינואר האחרון, העלתה העירייה את המס על אירוח תיירים בעיר, וגבתה תשלום אחיד של שלושה אירו לאדם ללילה. גם מי שילונו בדירת Airbnb ישלמו תעריף של כעשרה אחוזים יותר מהתעריף המקורי.

"היופי של מרכז אמסטרדם טמון מצד אחד בתעלות ההיסטוריות ובארכיטקטורה, ומצד שני בתערובת מגוונת של אנשים שחיים, עובדים ומבקרים כאן", אומרת מאשה טן ברוגנקייט, העומדת בראש מועצת מחוז המרכז של אמסטרדם. "אנו חייבים לשמור על העיר הזו כמקום מגורים מלכתחילה, מקום שבו גם מבקרים יתקבלו בברכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully